|
|
|
Mariss
Vlieger
| Noah in slechte conditie |
|
|
http://fluffies.org/nl/kweken-.....70-15.html
Hier stond al in dat het niet goed ging met Noah.
Gisteren zag ik al dat, toen Elvis haar voerde, dat haar oogjes heel erg duf stonden en haar verenpak duf stond.
Ik deed het broedkastje open en zag dat Noah heel erg sloom reageerde om haar eitjes te beschermen, dus ik tilde haar op en voelde dat ze aardig licht was.
Dus ik heb haar op de weegschaal gezet, en bleek dat ze 30 gr woog. Dus ze is in ruim een week 10 gram afgevallen!
Ze at nog goed, dus ik denk dat ik daarom niets zag.
Maar toch spoken er vragen door mijn hoofd: Had ik eerder moeten zien? Is het kastje toch teveel geweest?
Toen ik het zag, heb ik Elvis bij de andere vogel's in de kooi gezet. En de warmte lamp in de kooi gehangen, kracht voer aan Noah gegeven ipv gewoon zaad, en heeft mijn moeder Noah dwangvoer gegeven.
Die nacht zelf had ik niet kunnen slapen, en toen ik om 8 uur wakker werd, bleef ik in mijn bed, omdat ik bang was wat ik aantrof.
Om 9 uur ging mijn moeder kijken, en toen zag ze Noah op de grond.
Gelijk heb ik dierenkliniek Kindermans gebelt, en ik kon haar gelijk brengen.
Tussen 12 en kwart voor 1 kon ik bellen.
Net had ik dus gebelt. Er zat een eitje dwars en ze zit daar onder de couveuse en krijgt dwangvoeding.
Ze is niet echt verbeterd, dus ik moet er rekening mee houden dat het fout kan gaan.
Tussen 4 en 5 kan ik weer bellen om te vragen hoe het gaat.
Damn ik vind dit zwaar klote. Noah is mijn eerste vogeltje geweest sinds lange tijd, en ik weet niet wat ik moet doen als zij ook overlijd.
Dan ben ik 5 vogels binnen een jaar kwijt! Waarvan 1 mijn parkiet het langst bij mij is, mijn maatje en mijn beste vriendin. |
Woensdag 7 Juli 2010 11:30 am |
|
|
esjo
Moderator

Hé meissie Hopelijk komt het eitje er snel uit en kan Noah opknappen.
Jezelf geen verwijten maken hoor. Je hebt goed gehandelt en dat popjes wat afvallen als ze broedden is normaal.
Heel veel sterkte Mariss  |
Woensdag 7 Juli 2010 11:33 am |
|
|
Sarah
Moderator

Moeilijk zeg. Je kan en mag jezelf niets verwijten, je deed wat je kon. Zie maar, haar direct voeder gegeven, zelfs onder dwang en haar niet laten zitten omwille van haar eitjes maar je hebt haar behandeld, dat is knap hoor en dan naar de kliniek gebracht, je kon gewoon niets meer doen. Dit kon je niet voorzien hoor. We duimen met je mee dat alles goed mag komen want ik snap dat je haar niet kwijt wil. Veel sterkte en blijven hopen dat ze beter gaat worden hoor.
Knuf en sterkte  |
Woensdag 7 Juli 2010 11:42 am |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Dankjulliewel
Sorry dat ik wat onduidelijk was, maar het eitje heeft ze al verwijdert, en daarom is het extra wachten. |
Woensdag 7 Juli 2010 11:45 am |
|
|
Sarah
Moderator

Is niet erg, dat begrijpen we goed hoor. Je bent in paniek en bent bang en ik zou ook niet helemaal erbij zijn dan hoor. Daar moet je geen sorry voor zeggen, is heel normaal.
Gelukkig is het eitje er uit, hopelijk kan ze nu op krachten komen. |
Woensdag 7 Juli 2010 11:52 am |
|
|
Mariss
Vlieger
Ik ben echt zo bang, de tijd gaat langzaam, die verdoe ik maar met films kijken.
Als ik de kooi ziet waar Noah in heeft gezeten dan springen de tranen al weer in mijn ogen.
Verdomme. Heb ik niet genoeg aan mijn hoofdgehad de afgelopen paar maanden?
Simba, Alladin, Bambi, KlukKluk zijn overleden en dan nu ook nog Noah die in kritieke toestand is. |
Woensdag 7 Juli 2010 12:18 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

De tijd gaat zeker traag als je met zo'n spoedgeval zit en moet afwachten maar zolang je niets hoort is alles goed. Daar zal je nu je kracht moeten uit putten want afwachten is helaas het enige wat je kan doen. De arts zal alles doen wat hij kan, Noah vecht en jij, jij moet eigenlijk hopen.
Hou je hoofd omhoog meissie, ik denk aan jullie.  |
Woensdag 7 Juli 2010 12:21 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Dankjewel Sarah. De tijd gaat echt langzaam, doordat ik vanacht niet heb geslapen, ben ik ook echt moe.
Maar ik ben bang als ik ga slapen, dat ik om 5 uur nog mijn ogen dicht heb.
Dus ik blijf wakker, films kijken dan maar  |
Woensdag 7 Juli 2010 1:07 pm |
|
|
Sarah
Moderator

En als je je wekker zet? Of iemand die je kent die thuis is laat bellen op een bepaald uur? Dan kan je even je ogen dichtdoen, zou je deugd van hebben. |
Woensdag 7 Juli 2010 1:18 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Ik kan gewoon niet slapen, ik wil wat horen, maar om ze nu lastig te vallen is ook weer wat.
Ik kan pas over een uur en een kwartier bellen.
(misschien lullig om te zeggen)
Maar waarom is het zo dat diegene wie hun dier het best voor zorgt altijd hun dier eerder kwijt raakt, als mensen die hun dier verwaarlozen?
Ik zorg toch goed voor mijn dieren?
Mijn vader zegt dat het komt doordat ze vermoeid is voor die eieren te leggen en dat ik het dus nooit heb moeten doen.
Ik wil antwoord! |
Woensdag 7 Juli 2010 1:45 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Kijk, het is vaak zo dat iemand die goed voor zijn dieren is vaak verdriet krijgen. Ik wil niet lullig klinken maar zie naar mijn Berner. Die heeft niets anders als pijn aan haar poten, operaties, nu weer een ontsteking en een spierscheur. Terwijl we ondertussen al een paar jaar elke maand (als het goed is maar 1 keer per maand) naar de dierenarts gaan met haar op controle, kleine pijntjes, ...
Ook wij zorgen goed voor onze dieren, zoeken de beste voeding uit, we gaan niet op reis om bij ze te zijn. Ik ga parttime werken voor hun. Maar, er zijn nu éénmaal dingen die je niet kan voorzien en sorry, maar het is makkelijk voor je vader om achteraf te zeggen dat je het niet had moeten doen. Als Noah nu helemaal perfect haar nestje had grootgebracht had hij ook niet zo gereageerd. Het is iets te makkelijk om een schuldige te zoeken vind ik. Hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik dat zeg over je vader maar als je alles kon voorzien dan hadden veel dieren waar de baasjes gek van zijn nooit problemen, klachten, pijn. Er zijn gewoon jammer genoeg dingen in de wereld die we niet kunnen plannen, anders zou ik ook willen dat mijn lieve Berner nooit meer pijn had en gewoon hond kon zijn. Heeft ze ook nooit lang mogen zijn, de rest van haar leven is ze aan de sukkel al maar ze is gelukkig bij ons dus doe je er ook alles voor wat er in je macht ligt. Meer KAN je gewoon niet doen, wat iemand anders ook zegt die achteraf makkelijk praten heeft, laat daar echt je hoofd niet door hangen hoor, dit is niet goed. |
Woensdag 7 Juli 2010 1:52 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Ik neem het je niet kwalijk hoor, Sarah. Hij weet niet hoe hij dingen goed kan zeggen, hij heeft mij vaak genoeg pijn gedaan met zijn woorden.
Wat hij allemaal zegt, maakt me niet uit, maar als hij begint over mijn dieren en hoe ik het doe, dat doet me pijn.
Met Micky, heb ik er ook alles aan gedaan, maar toch moest hij weg.
Ik heb verschillende vogel's moeten herplaatsen, omdat Noah ze aanviel.
Dat was allemaal, zodat hun het beter naar hun zin hadden, want Noah kon ik gewoon niet weg doen.
Nog een uur  |
Woensdag 7 Juli 2010 1:57 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dit is echt heel rot voor je. ik weet hoe m oeilijk het is de tijd af te wachten. ook al had je geen blok aan de kooi gehangen, dan had je toch de kans gehad dat ze was gaan leggen omdat ze daar soms gewoon behoefte aan hebben. jij hebt gedaan wat je kon en ze is nu in elk geval in hele goede handen. we kunnen nu alleen maar hopen dat ze er weer bovenop komt. verwijt jezelf niks als het eventueel toch niet goed komt. jij hebt gedaan wat je kon en zij heeft van jou heel veel liefde gehad en een heel goed leven gehad.
kop op, ik ga heel veel duimen voor je dat alles weer ok zal zijn.  |
Woensdag 7 Juli 2010 2:07 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Dankjewel Alexandraatje.
Nog 3 kwartier, wat gaat de tijd langzaam. Ik hoop zo dat ze erbovenop komt. |
Woensdag 7 Juli 2010 2:16 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Weer gebelt. Noah die blijft vanacht daar nog. ze zit iedergeval rechtop, wat een goed teken is, maar ik moet er rekening mee houden dat ze sneller achteruit kan gaan, als vooruit.
Morgen kan ik rond half 9 weer bellen , om hoe ze de nacht is doorgekomen.
Ook belt ze me, als het ineens erg achteruit gaat op mijn 06. Die laat ik dus vanavond aanstaan. |
Woensdag 7 Juli 2010 3:05 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:04 pm
|
|
|
|
|