|
|
|
jokesmit2
Eitje
|
| Onsteking vleugel, tijdens de rui |
|
|
HAllo, ik ben Joke en heb 4 vogels, 2 valken en 2 Bourken.
Het gaat om mijn valk. Die blijkt na een afgebroken bloedpen(veer) een ontsteking te hebben. Op advies heb ik dit behandeld met Berkenteerzalf. Na een week, ging dit beter en ontsteking was weg. De rest bloedveer, is eruit gehaald. Ging ook goed. Maar door het vet van behandeling is de vogel erg vet geworden doordat hij moeilijk vliegt. Ik wil hem schoonmaken, maar hoe?Ook op advies heb ik hem gesproeid met Happy Shower. Dit omdat mij afgeraden is hem te wassen.
Ben ik goed bezig? Wie kan mij raad hierin geven?
Gr Joke |
Dinsdag 10 November 2009 9:22 pm |
|
|
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
| Re: Onsteking vleugel, tijdens de rui |
|
|
quote:
Originally posted by jokesmit2
HAllo, ik ben Joke en heb 4 vogels, 2 valken en 2 Bourken.
Het gaat om mijn valk. Die blijkt na een afgebroken bloedpen(veer) een ontsteking te hebben. Op advies heb ik dit behandeld met Berkenteerzalf. Na een week, ging dit beter en ontsteking was weg. De rest bloedveer, is eruit gehaald. Ging ook goed. Maar door het vet van behandeling is de vogel erg vet geworden doordat hij moeilijk vliegt. Ik wil hem schoonmaken, maar hoe?Ook op advies heb ik hem gesproeid met Happy Shower. Dit omdat mij afgeraden is hem te wassen.
Ben ik goed bezig? Wie kan mij raad hierin geven?
Gr Joke
Oef... ik zou het niet weten! Hopelijk heeft iemand een tip voor je! Weet de dierenarts niet hoe je dit het beste kunt aanpakken?  |
Dinsdag 10 November 2009 9:31 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik zou een klein sopje maken van biotex en hem daar zachtjes mee afwrijven met een doekje. doe het heel voorzichtig en dan daarna goed afdouchen met lauw water. dan moet dat wel in orde komen.
biotex is minder agressief en maakt goed schoon. het wordt ook gebruikt als je een ontsteking hebt om daar in te weken dus probeer het daar maar eens mee. eventueel kun je het naspoelen ook aloe vera in het water doen. dat geeft dan weer een beschermlaagje terug. |
Woensdag 11 November 2009 7:54 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Waarom werd gezegd dat douchen niet goed was? Eerst wou ik dit ff vragen voor ik maar iets anders zou zeggen.  |
Woensdag 11 November 2009 8:39 am |
|
|
jokesmit2
Eitje
|
| antwoord |
|
|
Het douchen(badderen) is nog geen probleem, maar dan niet met een shampoo of ander middel behandelen.
Maar mijn vogels hebben nooit behoefte om te badderen, hangt wel een bad in de kooi. |
Woensdag 11 November 2009 9:42 am |
|
|
jokesmit2
Eitje
|
| antwoord |
|
|
quote:
Originally posted by alexandraatje
ik zou een klein sopje maken van biotex en hem daar zachtjes mee afwrijven met een doekje. doe het heel voorzichtig en dan daarna goed afdouchen met lauw water. dan moet dat wel in orde komen.
biotex is minder agressief en maakt goed schoon. het wordt ook gebruikt als je een ontsteking hebt om daar in te weken dus probeer het daar maar eens mee. eventueel kun je het naspoelen ook aloe vera in het water doen. dat geeft dan weer een beschermlaagje terug.
Bedankt, zou kunnen, maar ik durfde niet zo maar met een middeltje te gaan wassen. Zelf heb ik wel een gedacht aan soda, verlengen met water. |
Woensdag 11 November 2009 9:45 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
soda kun je ook gebruiken maar verdun het wel goed. |
Woensdag 11 November 2009 9:51 am |
|
|
esjo
Moderator

Is er bij een da niet iets waar je hem veilig mee schoon kan maken?
Soda is een prachtig mooi middel maar ook agressief. Het haalt je de lak van de meubels bv. (ooit eens een bakje met soda verdunt met water op de kast neergezet ) |
Woensdag 11 November 2009 11:01 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

| Re: antwoord |
|
|
quote:
Originally posted by jokesmit2
Het douchen(badderen) is nog geen probleem, maar dan niet met een shampoo of ander middel behandelen.
Maar mijn vogels hebben nooit behoefte om te badderen, hangt wel een bad in de kooi.
Hier houden ze ook niet van badjes aan of in de kooi. Mijn BB, die wil alleen maar wassen in zijn drinkbak of in de douche. Mijn grijsje, die wil enkel maar met de plantenspuit zijn douche krijgen. |
Woensdag 11 November 2009 11:53 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:37 am
|
|
|
|
|
|