In ieder geval geen zalf; vogels zijn daar heel gevoelig voor (nemen heel makkelijk op via de huid, zo kun je bvb. met vitamine E overdoseren) en wat je in de dierenwinkel kan krijgen is meestal troep. Zou kunnen dat hij een ongelukje heeft gehad en een krasje heeft gemaakt bvb. tijdens spelen, maar als het aanhoudt, dan zou ik zeker naar de vogelarts gaan.
Donderdag 8 April 2010 9:15 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
je zou kamillethee kunnen maken en als dat koud is met een watje het oog daar mee afdeppen en schoonmaken. dit is een zacht en natuurlijk middel dat ik ook voor mijn honden gebruik als hun oogjes ontstoken zijn. het helpt echt.
quote:Originally posted by alexandraatje
goed te weten dat het weer goed gaat met het oogje. is altijd even schrikken.
Ja ik dacht dat hij geen oog meer had zo eng zag het eruit
Maandag 12 April 2010 1:01 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
het ziet er altijd erger uit dan het is. het enige wat je kunt doen is kalm blijven en er heel goed naar kijken. maar misschien heeft hij iets in zijn oogje gekregen dat irriteerde en daardoor ontsteken ging. ht is allemaal goed afgelopen en bij een volgende keer (hoop van niet) weet je tenminste wat je kuint doen om te helpen.
blijf altijd kalm, wat er ook gebeurd, dan is het ergste alvast voorbij en ben je ook in staat om je vogel te helpen. als je in paniek bent lukt dat niet en wordt het erger.
bij mij tenminste.
quote:Originally posted by alexandraatje
het ziet er altijd erger uit dan het is. het enige wat je kunt doen is kalm blijven en er heel goed naar kijken. maar misschien heeft hij iets in zijn oogje gekregen dat irriteerde en daardoor ontsteken ging. ht is allemaal goed afgelopen en bij een volgende keer (hoop van niet) weet je tenminste wat je kuint doen om te helpen.
blijf altijd kalm, wat er ook gebeurd, dan is het ergste alvast voorbij en ben je ook in staat om je vogel te helpen. als je in paniek bent lukt dat niet en wordt het erger.
bij mij tenminste.
Ik raak bij mijn vogels altijd snel in de stress omdat je voor een arts naar amsterdam moet. Er is geen een DA hier die verstand heeft van vogels
Misschien iets voor een nieuwe baan vogelarts;)
Dinsdag 13 April 2010 4:33 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:37 am