|
|
|
Rocco
Vlieger
| Oscar is ziek!! |
|
|
Ik kwam een paar uur geleden thuis en toen zei mn vriend al dat Oscar gisteren wat rustiger was dan normaal. Toen ik haar na het eten uit de kooit haalde maakte ze niet de kusgeluidjes die ze normaal altijd maakte.
Toen ik haar op de schommeld zette tijdens het afwassen bleef ze ook rustig en wilde ze niet meteen opstappen. Toen zag ik de veren op haar poot niet helemaal klopte ne tilde ik haar vleugel op.
Er zit een hele grote kale rode plek onder haar vleugel!
Er zit ook een gaatje en je kan zien dat ze het zelf heeft gedaan
Ik was gister niet thuis, de dag ervoor waren we laat thuis en hebben we niks gemerkt, maandag was ik ook niet hier (ze staan bij mn vriend en ik ben er ma en wo niet). Hij haalt ze er wel uit maar hem was verder niets opgevallen
Ze belast haar linkerpoot ook niet normaal en deze voelt ook warm aan. Er zit dus sowieso een ontsteking onder, maar ik herken de symptomen niet direct... Misschien iets van onderhuidse parasieten/wormen??
We hebben direct Henk Luten gebeld en daar kunnen we om 22.30 straks nog terecht dus dat is heel fijn. Ik hoop dat het niks heel ernstig maar ik voel me echt heel naar nu vooral omdat ik het niet eerder heb gezien... ik til normaal altijd wel even de vleugels op als ze uit de kooi is, behalve afgelopen dinsdag natuurlijk...
Ze is verder wel levendig en eet goed, vliegt ook nog, maar toch...
Ik ben benieuwd wat Henk erover zegt... |
Donderdag 8 Januari 2009 9:06 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Eh, dat moet schrikken zijn. Het hoeft niet meteen ernstig te zijn goed dat je hulp inschakelt. Ik zou wel naar een vogelarts gaan. Wie is een Henk Luten? |
Donderdag 8 Januari 2009 9:10 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
Henk Luten is DA van Burgers'Zoo waar ik en mijn vriend werken. Ik heb zelf stage gelopen bij verstappen en cornelissen. Deze zijn over het algemeen moeilijk s avonds of s nachts een afspraak mee te maken(of een andere DA uit de regio heeft dan dienst).
Dus ik ga eerst langs Henk, ik kan morgen altijd nog langs verstappen of Cornelissen mocht Henk het niet weten  |
Donderdag 8 Januari 2009 9:14 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja, Cornelissen zou een spoedservice hebben naar hun eigen vertellen, maar jij bent niet de eerste van wie ik weet dat het wensen overlaat
Hou ons op de hoogte, wil je? Ik hoop dat het snel verholpen is, maar ik denk dat je waarschijnlijk toch meer onderzoeken nodig hebt dan alleen kijken. Als je niet naar Cornelissen wil, is Hedwig een hele goede alternatief. Daar gaan wij voor non-spoed en het is die +/- 70 km rijden meer dan waard. Ze is een totaal andere categorie, zowel qua omgaan met mensen als qua prijs.
(Offtopic; jeee, werken in Burger's zoo, stage bij Verstappen/Cornelissen! Wil je wat meer vertellen? Wat voor werk doen jullie in de dierentuin, hoe was de stage? Wat vind je van Cornelissen... en Verstappen ook trouwens?) |
Donderdag 8 Januari 2009 9:19 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Oei, das schrikken. Hopelijk valt het allemaal mee. EN ja, dat je normaal er wel op let en nu net niet...dat kan altijd gebeuren. Goed dat je in ieder geval zo snel mogelijk in actie komt. Laat je nog even weten hoe het afloopt? |
Donderdag 8 Januari 2009 9:20 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
tuurlijk laat ik horen hoe het afloopt
ben wel erg benieuwd wat het is, kan er niks over vinden op google. Ik zit nog te denken aan bloedluis ofzo Maar dan zou het op meer plekken moeten zijn neem ik aan...
ze zit nu lekker naast me, maar het is wel vervelend om te zien als ze aan die plek zit ik probeer haar wel af te leiden met nootjes en zo maar dat werkt niet constant natuurlijk.. |
Donderdag 8 Januari 2009 9:24 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
ehm.. stage was leuk
Met verstappen weinig gewerkt, want toen ik daar was werkte Olga daar nog, en die deed toen de vogels. Aardige man (ik mocht zn voliere hebben ). Cornelissen is ook super (als je hem kent) en weet ontzettend veel Alleen is hij meer een gaaien-man dan en mensen-man en een beetje duur Bij Cornelissen was mn stage leuker, maar dat kwam ook door de mensen en de werkzaamheden...
Burgers is mijn bijbaantje, ook erg leuk, ik werk in de Bush en heb daar stage gelopen op de vogelafdeling uiteraard
Ik doe nu HBO dier en gezondheidszorg en heb daarvoor dierverzorging en dierenartsassistent gedaan (en daarvoor heel even rechten gestudeerd, maar daar schaam ik me een beetje voor )
dus nu weet je zo'n een beetje mijn hele leven
Over hedwig heb ik ook goede verhalen gehoord ja, wel een beetje moeilijk dus.... |
Donderdag 8 Januari 2009 9:34 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hey Rocco, voel je niet slecht dat je het niet eerder zag, je doet wat je kan en het feit dat je zo snel mogelijk kan gaan wil alleen maar zeggen dat je er bent voor ze. Geen schuldgevoelens dus, je bent een goed baasje, anders ging je niet. We duimen, volgens mij ben je al vertrokken, geen idee eigenlijk maar in elk geval duimen we dat het meevalt.  |
Donderdag 8 Januari 2009 9:51 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Het kan van alles zijn... een veertje dat verkeerd is komen zitten of ze eruit heeft geknokt met spelen en dan verder is gaan irriteren, allergie, inderdaad parasieten (onwaarschijnlijk). Sommige ziekten beginnen met zo'n soort plukken onder de vleugels, ook tumoren/bultjes die irriteren, maar ook giardia, geloof ik. Nou ja je weet het gewoon niet; ik gok wel op iets lichamelijks en het is zeer zeker goed dat je het zo snel te pakken hebt
Van Cornelissen had ik ook altijd de indruk dat hij kundig is! Maar hij heeft absoluut geen manier met de baasjes en dat is een hele grote minpunt, want als dierenarts is omgaan met de clienten ook een deel van het werk, niet alleen het behandelen van de dieren. En aan zijn kuur heb ik als eigenaar wel een trauma overgehouden dus samen met die tornado in de portemonee kies ik liever voor iemand anders, als het een beetje kan maar verder geen twijfel over zijn kennis.
Rechten... bah maar gelukkig ben je nog op tijd bijgedraaid  |
Donderdag 8 Januari 2009 9:53 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Shi, wat Cornelissen betreft ben ik het helemaal met je eens! Zo denk ik er ook over! |
Donderdag 8 Januari 2009 9:55 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
Het is wel jammer, want er kwamen tijdens mijn stage relatief weinig vogelmensen bij cornelissen, terwijl het in driebergen altijd wel druk was. Cornelissen weet echter super veel en gaat bijna wekelijks (ok maandelijks dan) op cursus of naar een congres. Dat kan je van andere artsen zeker niet zeggen!
Idd jammer dat hij zo bot kan zijn en redelijk prijzig is, anders had hij veel meer klanten!
Giardia is toch met diarree enzo? dat heeft ze namelijk niet, ze is verder ook niet afgevallen gelukkig. Hopelijk is ze niet allergisch voor iets (misschien zout, daar hoor je nog wel eens was over, dat zit geloof ik wel in zupreem) of voor mensen
en ik heb idd gelukkig nog op tijd het licht gezien  |
Donderdag 8 Januari 2009 10:00 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik hoop dat het niets ernstigs is. Sterkte bij de DA straks. |
Donderdag 8 Januari 2009 10:08 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
dank je |
Donderdag 8 Januari 2009 10:09 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Oscar is ziek!! |
|
|
Sjips, ik lees dit nu pas.. Sorry!
Kan me voorstellen dat je je helemaal rot schrikt als je zo'n plekje ziet. Heel veel sterkte zometeen!!! |
Donderdag 8 Januari 2009 10:35 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
ik vind je nog vrij snel hoor sue
nog een half uur dan gaan we... ik hoop zo dat hij een idee heeft en me niet met alleen anti biotica ofzo afscheept (positief ben ik weer)  |
Donderdag 8 Januari 2009 10:39 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:38 am
|
|
|
|
|