|
|
|
Mariss
Vlieger
| PBFD |
|
|
Ik vroeg me zo eens af he.
Als er veren uitvallen bij PBFD moet hij dan ook echt helemaal uitvallen, of kan het ook de huls met de veer zelf zijn zeg maar?
Oh sjoet, ik kan echt niet uitleggen
Dat de schacht zelf gewoon blijft zitten, maar de huls met de veer af valt, kan dat ook?
Bleh ik hoop dat jullie t begrijpen  |
Woensdag 21 Juli 2010 9:56 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
geen idee. ik denk dat de veer dan in zijn geheel uitvalt. misschien kun je dat beter aan een vogelarts vragen. die kan je preciezer antwoord geven. |
Woensdag 21 Juli 2010 10:19 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Om zeker te zijn kan je best even navragen bij een vogelarts. Is er iets waar je je zorgen over maakt Mariska? |
Woensdag 21 Juli 2010 1:36 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Nou ja en nee.
Meerendeels nee, maar laat ik het maar even zo zeggen: Sjors is erg in de rui,
Morgen ga ik even bellen, maar als het zo zou zijn, weet ik echt niet hoe hij het opgelopen zou moeten hebben.
De laatst bijgekomen vogel is een parkietje, daarvoor had hij het wel, Toen Mees, maar Mees die is getest.
Ook waren de ouders van Sjors getest.
Blehh eigenlijk wou ik het niet vertellen haha, maar moet t toch ff kwijt. haha
Als je zijn vleugel open doet, zie je duidelijk dat er een paar pennen weg zijn, maar dat komt doordat het tuigje omdoen de laatste tijd moeilijk gaat, dan breken ze af en haalt Sjors de rest ook weg, omdat hij er last van heeft. Maar voorderest zijn de pennen gewoon goed hoor, geen grote en dikke schacht |
Woensdag 21 Juli 2010 5:58 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Volgens mij is het gewoon de rui hoor maar je kan natuurlijk beter zeker zijn, zeker met de kietjes want die kunnen drager zijn zonder zelf ziek te worden, dat is niet onmogelijk. |
Woensdag 21 Juli 2010 6:12 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Ik denk ook dat het gewoon de rui is, maar zeker omdat we ook de grijze hebben en Mees dan, die geen andere dingen vertonen is het ook eigenlijk bijna zeker
Maar ik lees allemaal horrorverhalen, en dan is het OH DAT HEEFT HIJ OOK.
En dan is t een momentopname met een veertje die uithangt. Dan is mijn moeder er met: 'Mariska dit heeft hij echt niet, knipper maar weer' en dan is t een veertje dat gewoon weer normaal staat.
Maar we hebben momenteel echt geen geld voor te testen. Zelf heb ik geen baantje, ben aan het zoeken, en ouders staan flink in de - door bepaalde kosten.
Ook heb ik gisteren 2 muizen gevonden (open een ander topic bij andere dieren) waar mijn laatste geld naartoe is gegaan.
Blehhhhhh geld
Wel heb ik hier al een testkit staan van Gendika, al aangevraagd en al .
Oh waarom zeg ik Blehh geld? Blehhh ziektes  |
Woensdag 21 Juli 2010 6:17 pm |
|
|
Spetter
Vlieger
Kun je geen afspraak maken met de va dat je in delen betaald ?
Dan kun je de horror verhalen uitsluiten. De vogel kan drager zijn en er super gezond uitzien (Winky), neem als je twijfelt contact op met je va en spreek je angst uit.
Zij/hij kan je gerust stellen, omdat de symptonen duidelijk zijn. Het is wel van belang dat je al je vogels laat testen, anders heb je geen 100 % zekerheid.
En wat ook belangrijk is dat je vogels niet met vogels in conatct komen die niet zijn getest. Sinds Winky weet ik veel over deze ziekte en ben door schade en schande wijzer geworden.
Ik hoop dat het niet bezig blijft in je hoofd, wat is geweest kun je niet meer veranderen, wat komt wel  |
Zaterdag 24 Juli 2010 8:35 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
@ spetter dankjewel voor je reactie.
Idd zou ik dan alle vogel's moeten laten testen, maar dat is gewoon onmogelijk. Mijn vogeltjes zijn niet met vogel's van buitenaf in aanraking geweest.
Zelf zit ik een beetje in de knoop, dus had nog niet kunnen bellen.
Wel groeien er dingen terug, en Sjors let niet op wat hij doet, dus zo zitten er weer veertjes raar. (gewoon als een gek gillen en fladderen terwijl hij op je vinger staat) En als ik dan kijk naar die veertjes, dan zien ze er gewoon uit, geen gestold bloed, en het uiteinde is niet dik.
Ik blijf op mijn hoede iedergeval  |
Zaterdag 24 Juli 2010 8:39 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Ik heb gebelt ,en ze zeiden dat de kans heel heel heel klein is. Dit omdat ze Sjors heeft gezien, en het verbaasde haar niks, omdat het een klein duveltje is dat erg druk is haha. |
Maandag 26 Juli 2010 12:32 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Zo als je het schrijft lijkt het inderdaad de rui. En met de reactie van de arts denk ik dat je je daar inderdaad niet druk over hoeft te maken.
En als ze inderdaad zo onbesuist zijn kunnen ze er heerlijk rommelig uitzien  |
Maandag 26 Juli 2010 2:03 pm |
|
|
Mariss
Vlieger
Met al die horrorverhalen was ik gewoon echt bang
Er komen geen parkieten meer bij, dus sowieso als de parkieten er niet meer zijn (mogen nog lang leven hoor ff voor de duidelijkheid ) dan kunnen we de rest wel nog testen. |
Maandag 26 Juli 2010 2:30 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:47 pm
|
|
|
|
|
|