Pino is overleden door sondevoeding bij dierenarts Doormalen
Dit moet ik even kwijt.
Maandagmorgen met onze Pino (grijze roodstaart) naar de dierenars geweest.
We dachten dat we bij dr. Doormalen aan het goede adres waren.
Daar onze probleem van onze Pino uitgelegd. Ze plukte zich vaak en nu was ze begonnen aan haar staartpennen. Dit was ook het ergste want ze begon steeds te bloeden. De arts stelde voor om Pino een soort isolatie om te doen die ze ook gebruiken voor de verwarming. Het was een rot gezicht toen het erom zat want Pino wist natuurlijk niet wat hem overkwam.
Omdat volgens de arts beter was om Pino 1 nachtje achter te laten zodat ze haar in de gaten konden halen. Goed ik weer terug naar Purmerend met een rot gevoel in mijn lichaam. De volgende morgen weer naar Amsterdam om Pino op te halen. Bij het afrekenen stond de kooi van Pino op de bali en de medewerkster zag dat Pino alsnog zat te plukken ondanks ze al een aanpassing hadden gedaan dat ze niet kon plukken. De arts ging meteen met de assistent een andere kap erbij zetten die je ook wel eens ziet bij honden en katten. Goed dan maar zo dacht ik, maar weer moest ik haar een nachtje achterlaten. Waar ik nu nog spijt van heb dat ik haar niet heb meegenomen. Maar ja dat is achteraf. Woensdag eerst maar even gebeld voor ik naar Amsterdam reed. Er werd mij verteld dat Pino slecht at en het beter was haar nog een nachtje achter te laten. Donderdagochtend om 9.10 uur werd ik gebeld door de assistente met de mededeling dat het niet goed met Pino ging. Ze had doordat ze sondevoeding had gehad in de nacht overgegeven en was er wat voeding in haar longetjes gekomen.
Ik wist niet wat ik moest zeggen en was me rot geschrokken.
Ze zouden hun best doen om Pino er door heen te slepen.
Nog geen kwartier later werd ik door de arts gebeld met de mededeling dat Pino was overleden. Ik kon geen woord uitbrengen en zei dat ik morgen langs zou komen. Maar de zelfde dag zijn we naar Amsterdam gereden om Pino op te halen. De assistent keek verbaasd dat we er al waren omdat we eigenlijk de volgende dag zouden komen.
We hadden eigenlijk wat meer medeleven verwacht maar dat was niet zo.
Pino kregen we in een doosje mee en de kooi. En om iets goed te maken hoefde we niet de overnachtingen te betalen maar wel 96,30 euro.
Daar moesten we het maar mee doen (al hadden ze de rekening maar laten vervallen) Een vogel die je al 6 jaar met al je liefde heb groot gebracht telde niet mee. We zijn nu een paar dagen verder maar ik ben er nog doodziek van.
Ow, wat een naar verhaal. Kan me voorstellen dat je hier doodziek van bent. Geef jezelf niet de schuld, je hebt Pino willen helpen en gedaan wat je dacht dat het beste was, dit kon je niet weten.
Jeetje, heel veel sterkte met het verlies van Pino
Zondag 26 Oktober 2008 4:26 pm
Sue Moderator
Re: Pino is overleden door sondevoeding bij dierenarts Doorm
Jeetje wat erg zeg!!! Is het echt gekomen doordat ze zich heeft verslikt of doordat er verkeerd is gespoten?
Wat moet ik me voorstellen bij die isolatie??