|
|
|
Yukii
Eitje
|
| Pootje staat naar buiten |
|
|
2 jonge Valkjes uit 1 nest heb ik.
Nu kwam ik erachter dat 1 ervan een pootje naar buiten staand heeft.
Een soort knikje bovenin het pootje.
Weet iemand wat dit is?
Ze heeft er geen last van. |
Vrijdag 2 Juli 2010 5:34 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Kan ze het pootje goed gebruiken? Kan zijn van in het nest te liggen dat ze gedrukt is geweest of zo, zou kunnen of stuntelig geweest. Op zich zou ik het pootje toch even laten controleren bij de vogelarts, kwestie van zeker te zijn dat de doorbloeding en zo goed is, ook voor later. Heb zelf een BB die serieus spreidpootjes had en hoe jonger, hoe makkelijker te helpen. Onze BB kan nu lopen en rennen als de beste, je ziet het nog wel dat hij dat heeft gehad maar hij kan nu perfect wat een andere gaai kan. |
Vrijdag 2 Juli 2010 10:28 pm |
|
|
Yukii
Eitje
|
Nou, ze is nog heel jong, zo'n 4-5 weken.. Dus ze kan sowieso nog niet op je vinger zitten. Haar nestgenootje wel, maar die is ook net wat ouder.
Ze kan wel lopen, en probeert op je hand te klimmen etc. en ze beweegt beide pootjes gewoon. Ik zal proberen een foto te maken van het pootje. |
Vrijdag 2 Juli 2010 10:38 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Als ze er alles mee kan dan is er denk ik geen reden tot paniek. Maar, ik blijf erbij, een onderzoekje zou niet slecht zijn, mocht het een breukje zijn dan kunnen ze zien of ze er iets aan kunnen doen of niet en gewoon om zeker te zijn dat ze verder niet scheef gaat groeien of dat de doorbloeding goed is. Wij kunnen helaas ook niet alles zien en zeker niet voelen of zeker zijn dat het inwendig oké is. |
Zaterdag 3 Juli 2010 4:13 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:56 pm
|
|
|
|
|
|