Hallo,
Sid heeft voor ongeveer een maand terug zijn pootje verbrand aan warm water (kokend) . We hebben het pootje gelijk gekoeld met koud water. Hij heeft er die dag maar heel even last van gehad en smiddags was hij alweer druk aan het spelen, kletsen en jumpen.
Nou heeft hij er alleeb snachts last van dat hem dat pootje erg jeukt. Er komt dan ook een nieuw velletje omheen. Overdag heeft hij er geen last van want is hij veelste druk met kletsen en spelen.
Weet iemand een middel dat we op zijn pootje kunnen smeren zodat hem dat minder jeukt op levert.
Alvast bedankt voor jullie raad.
Groetjes
Ow, ik zou het zelf zo niet echt weten maar als ik jou was dan belde ik de vogelarts even en vertelde ik dit verhaal. Ze helpen je graag verder via de telefoon ook hoor als dat kan.
Hi!
ik ben huidtherapeut en werk dus eigenlijk alleen maar met de humane huid, maar volgens mij zou je er wel aloe vera gel of calendula zalf op kunnen smeren. En dat het jeukt is niet zo heel erg, jeuk is genezing. Als hij er maar geen tik van gaat maken en weer stopt als alles genezen is..
Hallo,
Zijn maandag bij de vogelarts geweest en hebben een creme gekregen voor zijn pootjes. Vanavond hebben we het weer ingesmeerd (gebeurt 2x per dag) zien we dat hij een gedeelte kaal wordt onder zijn pootje. Hebben zelf het idee dat er wat anders aan de hand is. Gaan morgenavond dan ook maar even naar de vogelarts op het spreekuur. Ben benieuwt wat hij hiervan zegt.
Groetjes Tanja
Wij zijn donderdag bij de vogelarts geweest. Hebben een nieuw zalfje gekregen. Met de jeuk gaat het gelukkig alweer beter. En het is geen infectie of een andere ziekte. Hij heeft de huid alleen maar geirriteerd en het kwam gelukkig niet door het verbranden.