|
|
|
irene
Vlieger
| rare / opgezette neusdoppen |
|
|
Hallo allemaal!
Een oud klasgenootje heeft een grijze roodstaart gekocht. Ben er even bij gaan kijken. De verkopers vertelde dat hij is gesext, maar de papieren kwijt zijn geraakt (??) maar het is een vrouwtje, die man had ook meerdere vogels, buiten in de volière maar wou graag een tamme gaai voor in huis, zijn vrouw bleek echter allergisch te zijn waardoor de gaai 2 weken lang in de schuur stond.
Het is een vrolijk beestje, kan hallo zeggen, kan je kusjes geven, en je kan haar aaien maar wil niet opstappen. Geen vaste voetring, maar een open voet ring, die redelijk strak zit en de gaai zit er constant aan. Ook loop het vogeltje erg mank, wat misschien door de voetring komt. Al vertelde de verkoper dat ze normaal liep. De leeftijd is onbekend. Verendek boven op erg licht, de vleugels veel donkerder. Ook constant aan het jeuken, poetsen, er komen geen donsveertjes los.
Wat me erg opviel was de neusdoppen. Ze zijn echt heel groot en dik. Geen viezigheid te zien. Heb foto's bijgevoegd, iemand een idee?
Heb het meisje veel adviezen gegeven, wat van mijn voer gegeven, noten die goed voor de vogel zijn, palmolie ed. Ben benieuwd wat ze er mee gaat doen. Haar moeder nam het allemaal niet nauw mijn adviezen naar mijn idee, ook deed ze net of ze alles veel beter wist, maar zo kwam het bij mij over.
http://yfrog.com/1anaamloos12rj
http://yfrog.com/9gdscn0148j
Even voor mijn eigen nieuwsgierigheid, iemand een idee?
|
Dinsdag 6 April 2010 4:13 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat ziet dat er inderdaad raar uit.
Ik heb dit nog nooit gezien - zou ook niet weten wat dit betekent of is  |
Dinsdag 6 April 2010 4:21 pm |
|
|
irene
Vlieger
Vooral bij foto 2 goed te zien he? Ik vind het ook maar heel apart!
Maar hopelijk doet ze iets met mijn voeding adviezen en een bezoekje aan een VA....
|
Dinsdag 6 April 2010 4:27 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ow jeetje zeg. Dit heb ik ook nooit eerder gezien.
Ik hoop vooral dat de vogelarts een bezoekje krijgt met dit schatje want normaal is dit niet.
Hoe dan ook, jij hebt je uiterste best gedaan, hopelijk doen ze iets met je adviezen.
Is het misschien een idee dat jij de foto's eens naar een vogelarts stuurt? Doe anders je verhaal erbij, misschien krijg je zo ook wat advies en kan je haar dan toch overtuigen een bezoekje aan de vogelarts te brengen.
Is maar een ideetje |
Dinsdag 6 April 2010 8:17 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Gut wat een schatje...hele rare neus idd, geen idee wat het is....dat van sarah vind ik een goed idee, je vangt meer vliegen met stroop, dus wie weet?? ...je doet er iig alles aan... |
Dinsdag 6 April 2010 9:15 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het lijken wel vergroeiingen als je goed kijkt.
arm beest, ik heb er mee te doen hoor |
Woensdag 7 April 2010 6:46 am |
|
|
|
|
irene
Vlieger
|
|
|
Het lijken inderdaad op vergroeiingen!
Ik zal een vogelarts een mail sturen, en hopelijk kan ik het meisje overhalen om naar een va te gaan.
Vind het echt jammer dat ze mijn adviezen niet opvolgt. Ze was trouwens ook bij Dennis gaan kijken voor een gaai. Ik vertelde wat de ervaringen van veel mensen waren bij hem, zegt die moeder 'jaaa maar ze bestaan al 30 jaar. Als het echt zo was, dan was het al lang failiet gegaan' toen zei ik van 'ja dat is ook wel zo, maar veel mensen die een vogel kopen, lezen/informeren zich niet eerst, als jullie dat wel hadden gedaan was je daar nooit heen gegaan, en bij een kweker voor een vogel gaan kijken. Jullie hebben absurd veel voor de vogel betaald, weten niet hoe oud die is, loop mank + knellende open ring en hele dikke neusdoppen, eet alleen zonnebloempitjes en pinda's, waarvan bekend is dat dat niet het volledige voer is voor een vogel....'
Ik heb het wel op een nette manier gezegt hoor Maar ze heeft 2 soorten pellet van me gekregen, waarvan hij zupreem meteen at. Maar ze vonden de prijs wel hoog, ze zouden er over na denken maar zeiden dat ze waarschijnlijk op gewoon zaadvoer gaan. En sja, waarom palmolie/appelazijn en andere verse dingen voor vitaminen geven als de vitaminen ook gewoon in een potje zitten die je door het water kan mengen? Pff
De moeder vond me denk ik een betweter
|
Woensdag 7 April 2010 9:09 am |
|
|
Sarah
Moderator

Oooooo, jammer voor het gaaitje in elk geval dat die moeder er zo over denkt, nog een sukkelaartje erbij denk ik dan. En jij hebt echt gedaan wat je kan hoor, echt waar. Jij wil het beste doen maar zij wil duidelijk geen raad aannemen. Pellets te duur? Tja, dan weet je al hoe ze over vogelartsen zal denken natuurlijk. Helaas zal ze er nog mee te maken krijgen denk ik met die ingesteldheid en dan vrees ik voor het gaaitje.
Jij hebt alles gedaan Irene, meer kan je gewoon niet doen.  |
Woensdag 7 April 2010 10:06 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Amai, arm beestje!
(Waar is de noodzakelijke zorg gebleven toen hij nog bij de kweker zat )
Heel snel mee naar de vogelarts, da's het enige wat ik kan zeggen. Hoe dan ook ben ik bang dat je er in zo'n toestand met enkl uitstekende voeding en zorg niet komt, dat de schade eerst bekeken en hersteld moet worden, en dat kan alleen een dierenarts doen. Bovendien: als iemand zo'n vogel niet naar de vogelarts brengt en hem nog verkoopt, zou ik mij heel dringend afvragen hoe dat beestje er verder aan toe is. Wat we aan de buitenkant niet kunnen zien.
Plus, als die ring zodanig strak zit dat hij er mank door loopt, zal het er eerder of later toch af moeten (of het pootje zwelt zodanig op dat de bloedsomloop ophoudt en het afsterft; als de poot eraf valt, zullen ze hoop ik toch wel enigszins de nut van vogelarts inzien?) - dan kan het toch beter gebeuren zolang die vogel zelf nog leeft, lijkt mij.
Wat een doodzonde en verspilling ah ah, ik hoop dat ze toch nog van mening veranderen, en jij veel sterkte, Irene, want het is extreem pijnlijk om zo iets aan te schouwen en er zowat machteloos bij zijn  |
Donderdag 8 April 2010 7:27 am |
|
|
|
|
irene
Vlieger
Goed nieuws! Het meisje is naar de VA geweest die ik haar opgaf.
Vogeltje zou 2 jaar zijn volgens VA, het was een vaste ring, maar is een keer doorgezaagd, waarom is onbekend. Hij loopt mank, maar kan ook door verwaarlozing zijn dat ie alleen maar op een stokje heeft gezeten. Verder heeft de gaai vitamines tekort. Ik heb haar gezegt ( en va) dat het dus erg belangrijk is om op pellets te zetten en 'verse' vitamines ipv uit een potje. Appelazijn, palmolie, nootjes, groente en fruit.
De neusdoppen zijn erg groot, daar wordt nader onderzoek naar gedaan.
Ben er erg blij mee!
|
Vrijdag 9 April 2010 4:41 pm |
|
|
sweeth
Vlieger
Gelukkig maar , hou ons maar op de hoogte Irene!
Hopelijk komt alles weer goed  |
Vrijdag 9 April 2010 5:40 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat fijn dat ze toch gegaan zijn.
Ben erg benieuwd wat er uit het onderzoek van de neusdoppen komt |
Vrijdag 9 April 2010 6:02 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik heb hier serieus een rondje vreugdesdans gedaan door de kamer. Wat een enorme pak van mijn hart. Zie je, Irene, jouw hard werk toch nog beloond  |
Vrijdag 9 April 2010 6:10 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wel, dit maakt mijn dag echt goed. Leuk dat ze toch is geweest. Nu kan die lieverd beter gaan worden met goede zorgen, top.
En voor jou Irene , je hebt echt alles gegeven, dikke pluim meid.  |
Vrijdag 9 April 2010 7:13 pm |
|
|
sweeth
Vlieger
Ik vind dat je het ook verdiend  |
Zaterdag 10 April 2010 2:40 pm |
|
|
|
|