|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Solace spuugt! |
|
|
Sol maakte net een rare beweging en toen ik ging kijken zat er allemaal speeksel rond z'n bekje.
Ik heb het schoongemaakt en hem in een papiertje laten bijten (niet zo moeilijk) om z'n bekje wat leeg te maken.
Hij heeft het niet nog een keer gedaan. Ik zie in de kooi niets wat op braaksel lijkt.
Hij zit nu weer luidruchtig en vrolijk te wezen, dus ik denk niet dat er echt iets mis is. Kan hij zich gewoon verslikt hebben?
Kan ik nog iets doen, behalve hem goed in de gaten houden? |
Donderdag 2 April 2009 4:12 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Solace spuugt! |
|
|
Ships! Nee he! Heeft hij iets anders gegeten? Heb je hem iets van vers voer gegeven?
Iago heeft het wel eens gehad van banaan. Waar ik hem natuurlijk veel te veel van had gegeven.. Hij is toen een halve dag ziek geweest maar knapte die avond weer op.
Eet Sol gewoon? |
Donderdag 2 April 2009 5:10 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Hij heeft verse groenten, maar deze heeft hij al vaker gehad (broccoli en alfalfa). Misschien heeft hij zich verslikt in de alfalfa, dat zijn van die sliertjes? De groenten zit op de rand van de houdbaarheidsdatum (ik bewaar het in de ijskast). Ik zie of ruik er niets vreemds aan, maar ik heb het voor de zekerheid weggehaald.
Hij heeft nog niet gegeten sinds het gebeurde, maar dat is niet ongewoon. Kleine vogel, kleine eter. Hij heeft net wel normaal gedronken en een paar pellets gegeten toen ik ze aanbood.
Het spuug was een beetje slijmerig, precies zoals het bij ons is als we ons verslikken. Vandaar dat ik daar aan dacht. |
Donderdag 2 April 2009 5:23 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

He bah, wat schrikken. Maar ik denk inderdaad dat er even iets niet goed zat. Vooral ook omdat er nu niets meer aan de hand lijkt. |
Donderdag 2 April 2009 5:54 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Hij heeft net gegeten, precies zoals hij dat graag doet: pellet halen, kooi uitklimmen en op de zitstok buiten de kooi opeten. Maarten noemt het altijd "op het terras eten."
Hij zit zich nu te poetsen (ook op het terras).
Behalve dat hij een beetje paranoide is omdat ik de hele tijd zit te staren, lijkt hij ok. |
Donderdag 2 April 2009 6:01 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Zou inderdaad kunnen dat het ff niet goed bevallen is of zo maar zo te lezen is Sol toch weer in zijn gewone doen nu. Hopelijk blijft het zo en was het maar een verslikking of zo. |
Donderdag 2 April 2009 7:50 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Het kan zijn dat er iets niet goed is gevallen? Houd 'm maar een beetje (onopvallend! Sol houdt zo te horen niet van opvallend) in de gaten. Het zal vast goedkomen, omdat hij nu alweer eet. |
Donderdag 2 April 2009 8:51 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Vanochtend geen spuug oid kunnen ontdekken in de kooi. De ochtenddrop was wel een beetje groen, maar als het inderdaad de broccoli was zou dat goed kunnen. Ik zal vandaag geen groenten geven, dan kan z'n maagje herstellen, en daarna beter de houdbaarheidsdatum aanhouden. |
Vrijdag 3 April 2009 8:02 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:52 am
|
|
|
|
|
|