|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
| Test resultaten |
|
|
Graag wil ik jullie mening weten over het volgende!!
Het gaat om de testresultaten van jip & Pipo.
We kregen de uitslagen gewoon uitgeprint op A4-tjes bij Van der Sande.
Zie ook in een van mijn dagboeken.
Nu hebben we er vanavond achteraan gebeld dat we ook graag de testresultaten vanuit Luik zouden willen hebben.
We gebruikten het smoesje dat we binnenkort naar een papegaaien meeting gaan en dat je daar officiele rapporten nodig hebt.
Werd vandersande me toch een partij pissig!! Hij wilde dan wel eens weten welke organisatie daar achterzat???
Bij hun is het dus schijnbaar gebruikelijk dat je papieren van de arts krijgt.
Zo doen ze dat bij iedereen particulieren,maar ook kwekers.
Dat heb ik zelf ook gezien,want tijdens onze bezoeken aan van der sande zijn er zeker 14 papegaaien van kwekers getest en heb hun resultaten ook zien liggen.
Hij gaat wel proberen om de papieren vanuit luik voor ons te regelen.
Maar ik denk ook wel dat het de laatste keer is dat ik daar ben geweest,of het moet voor een spoedgeval zijn,want dan ligt hij gewoon het korste in de buurt.
Nou mijn vragen:
Vinden jullie dit voldoende voor fluffies-dag??
Kent iemand deze werkwijze??
Kent iemand dierenartsen die ze ook in luik laten testen?? |
Maandag 3 Juli 2006 8:56 pm |
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik ervan moet denken
De va waar ik mijn gaaitjes heb laten testen heeft bloed naar Gendika gestuurd.Daarvan heb ik een geplastificeerd certificaat ontvangen,voor elke vogel apart.
Daarop staat de naam vermeld van de va die het heeft ingezonden,mijn naam en adres,vogelsoort,naam + ringnummer,uitslag per onderzoek + datum en de namm van de behandelaar. |
Maandag 3 Juli 2006 9:51 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Haha nou je hoeft de uitslag niet mee te nemen hoor Jip...we geloven je zo ook wel Dus voor de fluffies dag is het zo goed...maar..
Ik vind t belachelijk dat jij niet de officiele papieren krijgt Uitgeprint...tsss ik heb ook mooie certificaten gekregen van gendika.
Nee hoor, je betaalt genoeg en wat moeten zij met die papieren? Het zijn jullie gaaitjes en je hebt dus recht op de bijbehorende orginele!!! testresultaten !
Ik moet alleen wel denken aan die rare clown Van dat BBtje weten jullie wel? Die was toch ook zogenaamd getest? En die papieren waren toch ook gekopieerd? Maar daar zat die clown achter, ik geloof geen DA? |
Maandag 3 Juli 2006 9:57 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik heb in je dagboek gekeken en dat bovenste blad hebben wij dus ook van Gendika.
Maar waarom staan de ringnummers niet op die andere papieren? Ik vind t maar raarrrr  |
Maandag 3 Juli 2006 9:59 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Pffff ik vind dit lastig.....Waarom zou hij boos worden? Zit er iets achter of is hij tegen het verzamelen van gaaitjes?!?! Hij kon beter uitleggen WÁÁROM hij boos was.....
Ik heb Cayou bij Hedwig laten testen, maar de papieren zijn van Avian Biotech. Maru heb ik bij Gendika laten testen. Ook ik had een geplastificeerd certificaat..... |
Maandag 3 Juli 2006 10:02 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ja,Tommy.
Dat verhaal moest ik dus ook aan denken!!
Alhoewel vander Sande ook op deze site staat aangeschreven als zijnde vogelarts.
Waarom het ringnummer er niet op staat weet ik eigenlijk niet!!
mss. te veel werk.
Volgens mij stond dat bij die kwekers er ook niet op.
Oh,ja,we hebben een deel van gendika,omdat we Jip via de handelaar hebben laten sexen. |
Maandag 3 Juli 2006 10:04 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik vind t echt gek hoor, want stel nou dat je kweker bent en je wilt je vogels verkopen als "geteste 'vogels...dan wil je toch een orgineel papier MET ringnummers? |
Maandag 3 Juli 2006 10:06 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Seertje
Pffff ik vind dit lastig.....Waarom zou hij boos worden? Zit er iets achter of is hij tegen het verzamelen van gaaitjes?!?! Hij kon beter uitleggen WÁÁROM hij boos was.....
Ik heb Cayou bij Hedwig laten testen, maar de papieren zijn van Avian Biotech. Maru heb ik bij Gendika laten testen. Ook ik had een geplastificeerd certificaat.....
Hij raakte geirriteerd omdat er aan zijn kundigheid en betrouwbaarheid werd getwijfeld.
Daarom dat ie ook graag zou willen weten welke organisatie achter die fluffies dag zit. |
Maandag 3 Juli 2006 10:09 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Tommy
Ik vind t echt gek hoor, want stel nou dat je kweker bent en je wilt je vogels verkopen als "geteste 'vogels...dan wil je toch een orgineel papier MET ringnummers?
Daarom dat ik me ook afvraag of andere dierenartsen zo werken??
In belgie dan.
Ga morgen sowieso eens met de handelaar bellen,kijken wat hij hier van vind.
mss. dat ik ook even naar michel bel van dierenparadijs weert.
En dan bel ik denk ik eens naar VA in Belgie en Nederland.
Als mijn vertrouwen er dan niet beter op is geworden,bel ik meteen naar hedwig en maak ik daar maar de reis naar toe
Linda had wel alle vertrouwen in vander Sande,ik was er meteen vanaf het begin eigenlijk al niet zo kapot van.
Bij Linda was het na het telefoongesprek met hem ook minder.
Alleen als ie me de officiele stukken uit Luik kan leveren zal mijn vertrouwen in hem weer groeien,anders zal ik er alleen nog heen gaan voor echte noodgevallen.
Voor de rest ga ik wel naar hedwig!! Dan maar een stuk rijden. |
Maandag 3 Juli 2006 10:18 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Na dit nieuws, ben ik ook gaan twijfelen over het logeren. Ben blij dat je me gelijk op de hoogte hebt gebracht! Dat is gewoon heel eerlijk!!
Weet niet of ik er wel of niet goed aan doe, om ze bij jullie te laten logeren.....Hoop dat jullie niet boos zijn.... |
Maandag 3 Juli 2006 10:22 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Daarom dat ik jou ook eerst even een pm-tje hebt gestuurd!!
Ik probeer ervan uit te gaan dat vander Sande zijn werk goed doet en dat ze gezond zijn.
Maar hij zou(met nadruk op zou) de boel maar eens proberen te flessen.
Dan wil ik zeker niet dat andere gaaitjes hier van de dupe worden,stel er zou toch eentje iets hebben.
Ik kan je keuze dus wel begrijpen!! En we zullen ook zeker niet boos zijn.
Ik hoop dat je ook niet boos op ons bent,ben uitgegaan van de dierenartsen die hier op het forum ook beschreven stonden.
Hoop dat ie ons de officiele papieren kan regelen,maar zoals eerder al eens gezegd,heb ik daar niet zo het vertrouwen in. |
Maandag 3 Juli 2006 10:29 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Zou je zelf ook met dat lab in luik kunnen bellen?
op basis van je naam, de combi van vogels en de DA kunnen zij vast weer de resultaten naar voren halen?
ik ga er ook vanuit dat ze gezond zijn hoor Maar t is wel erg lullig dat hij zo moeilijk doet  |
Dinsdag 4 Juli 2006 10:12 am |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
|
|
|
Zal maar alvast een gedeelte van het verhaal weer doen.
Ben ook nog aan het zoeken!!
Vanmorgen naar de handelaar gebeld:
Die was gewoon goed te spreken over vander Sande en vertelde dat elk lab en artsen hun eigen methode hebben en we ons niet druk hoeven te maken. Hij vertelde dat als hij zijn gaaien in duitsland liet testen,hij gewoon een lijstje krijgt,waar ook andere vogels opstaan en dat hij zelf naar het ringnummer moet zoeken.
Daarna heb ik Michel van dierenparadijs weert gebeld.
Hij vond het maar vreemd!! hij was van mening dat we recht hebben op de officiele testresultaten.
Linda heeft nog met van der Sande gebeld. Hij was vandaag wat rustiger.
Hij gaf zijn fout toe over de ringnummers en zou dat in orde maken.
Hij zou ook proberen de officiele resultaten uit Luik te krijgen.
Ik ben zelf proberen te achterhalen of er nummer is te krijgen.Wel moest vander Sande nog een opmerking maken.
Hij vond het vreemd dat er zo'n drukte werd gemaakt over ziektes!!Psittacose zou je een week van te voren om moeten laten testen,want laten we onze gaaitjes in de tussentijd gewoon buiten kunnen ze het toch nog gewoon te pakken krijgen.
Daarna heb ik nog met Hedwig gebeld!!
Zij kende het lab in Luik helemaal niet. (dit verontrust me dan weer)
Zij zei dat we een aangetekende brief moesten schrijven naar vander Sande,omdat we recht hebben op de officiele papieren.
Ook las ik toevallig vanmorgen dit stukje op deze site!!
http://www.webfixserver.com/cu.....atieID=321
Onder publicaties,4-12-2006 risico's bij deelname......
Waar het lijkt dat er even een steek onder water wordt gegeven naar o.a dit forum.
Ik weet het echt even niet meer.
wachten op van der Sande of mss. maar weer geld er tegen aan gooien en ze laten testen via hedwig. |
Dinsdag 4 Juli 2006 10:29 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
He Danny, ik wist al dat je met Hedwig hebt gebeld.... rara hoe kan dat?
Wij hebben Milo & Sunny vanochtend laten testen bij Hedwig. Toen we net binnen waren ging de telefoon. Hedwig zei, "Deze pak ik nog en dan zet ik hem wel even uit". Ik hoor dat ze het over dierenarts, testen, Luik, recht op papieren, aangetekende brief heeft, dus ik zeg tegen Cinthie "Ik weet wie dat is aan de telefoon!". Ze snapte er niets van
Ik zou gewoon even afwachten. Als van der Sande over de brug komt met papieren uit Luik, dan is er niets aan de hand. Ik denk wel dat Hedwig gelijk heeft: je hebt recht op de officiele uitslag, jullie hebben er toch voor betaald?
Ik denk dat papegaaienziekte niet het belangrijkste is (wel belangerijk hoor), het gaat vooral om PFBD en in iets mindere mate om Polyoma. Hedwig zei dat het dit jaar heel erg is met het aantal PFBD gevallen, dus vooral dat vind zij op dit moment erg belangerijk!
Hopelijk komt van der Sande gewoon over de brug! |
Dinsdag 4 Juli 2006 11:12 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ja,dat was ik dan,ja!!
Weet je wat het is.
Als we wachten op hem en hij komkt met niets,vind ik het gewoon jammer dat de gaaitjes niet meekunnen naar fluffies-dag.
Ik ga dan niet het risico lopen dat ze mss. niet getest zijn. |
Dinsdag 4 Juli 2006 11:20 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:53 am
|
|
|
|