|
|
|
marieke84
Eitje
|
| Verkleuring op snavel parkiet |
|
|
Ik hoop echt dat iemand hier wat m eer over weet. Ik kan er echt nergens wat over terug vinden.
Onze parkiet heeft een vreemde (lijkt wel) zwarte streep van boven naar benden over haar snavel. Precies in het midden.
Het begon met iets wat leek op blauwe plekken aan de zijkant van de snavel maar het is nu veel donkerder en zit nu echt bovenop.
Wij dachten eerst dat het misschien gestoten was ofzo, gezien ze nog wel eens in gevecht gaat met de andere parkiet die in de kooi zit. Maar nu maak ik me wel zorgen want het zit er nbu al een paar dagen.
Helaas kan je het niet zo heel goed zien op de foto. Maar je ziet wel dat het aan 1 kant donker is
[IMG=http://img838.imageshack.us/img838/4169/cocon.th.jpg][/IMG]
|
Zaterdag 14 Augustus 2010 7:52 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Haai, kan het niet goed zien, het liefst een foto van de voorkant, maar het lijkt erop dat het een vrouwtje in de broedse periode is.
Dan word de neusdop donkerbruin word. En de neusdop van een vrouwtje kan ook eerst blauwe stukken hebben.
Niks om je zorgen over te maken dus |
Zaterdag 14 Augustus 2010 8:18 pm |
|
|
marieke84
Eitje
|
Bedankt voor je reactie. Dat de dop donker van kleur en dat dat betekend dat ze broeds is, is mij bekend. Maar deze verkleuring zit echt op de snavel zelf. |
Zaterdag 14 Augustus 2010 9:23 pm |
|
|
|
|
Mariss
Vlieger
Heb je misschien een foto van vooraf.
Als je het echt niet vertrouwt, naar de vogelarts  |
Zondag 15 Augustus 2010 8:44 am |
|
|
Mariss
Vlieger
Hmm nu zie ik wat je bedoelt. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee.
Wel is ze idd erg broeds, wat je ziet je ziet aan de neusdop. Het best kan je bellen naar een vogelarts en de vraag voorleggen. Het kan geen kwaad  |
Zondag 15 Augustus 2010 2:02 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het is een witte parkiet en soms kan het wel eens dat ook de snavel dan wat verkleurt. broeds is ze zeker. trekt ook weer vanzelf weg als die periode over is |
Maandag 16 Augustus 2010 7:09 am |
|
|
|
|
Rina
Eitje
|
| Re: Verkleuring op snavel parkiet |
|
|
Hallo marieke
wil je graag wat of je er nog ben achter gekomen wat die zwarte streep nu is
daar mijn parkiet er ook ineens 1tje op zijn snavel heeft
alleen is dit een mannetje hij is wel tierig, vrolijk zoals altijd en eet en drink gewoon maar vindt het een beetje eng
kan er idd op het internet niet veel over vinden
hoop dat ik snel wat van je hoor
alsvast bedankt voor je reactie
groetjes,
Rina
quote:
Originally posted by marieke84
Ik hoop echt dat iemand hier wat m eer over weet. Ik kan er echt nergens wat over terug vinden.
Onze parkiet heeft een vreemde (lijkt wel) zwarte streep van boven naar benden over haar snavel. Precies in het midden.
Het begon met iets wat leek op blauwe plekken aan de zijkant van de snavel maar het is nu veel donkerder en zit nu echt bovenop.
Wij dachten eerst dat het misschien gestoten was ofzo, gezien ze nog wel eens in gevecht gaat met de andere parkiet die in de kooi zit. Maar nu maak ik me wel zorgen want het zit er nbu al een paar dagen.
Helaas kan je het niet zo heel goed zien op de foto. Maar je ziet wel dat het aan 1 kant donker is
[IMG=http://img838.imageshack.us/img838/4169/cocon.th.jpg][/IMG]
|
Donderdag 20 Oktober 2011 1:22 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:59 am
|
|
|
|