Ik kwam dit forum tegen toen ik aan het zoeken was wat er aan de hand is met mijn dwergpapegaaitje. Tot nu toe heb ik nog niets gevonden, dus ik vroeg me af of jullie toevallig weten wat er scheelt.
Ik heb twee dwerpagegaaitjes, bij elkaar in een kooitje. Een van die twee zit sinds vandaag de hele dag bij het drinkbakje. Zijn oogjes zijn behoorlijk klein en hij gaat alleen weg bij het bakje wanneer ik in de buurt van de kooi kom.
Hij maakt ook veel minder herrie dan normaal.
Wat kan er aan de hand zijn? Moet ik me ergens zorgen om maken, of is dit gemakkelijk op te lossen?
Vrijdag 15 Juni 2007 5:49 pm
Sue Moderator
Re: Vraag dwergpapegaai
Hoi Writingsuus, welkom hier.
Het is ontzettend moeilijk om vanaf hier te bepalen wat er mis is met je dwergpapegaaitje. (Hoe heten ze trouwens?)
Ik zou zsm nog een afspraak proberen te maken bij een vogelarts.
In welke regio woon je? Kijk anders hier eens:
http://www.fluffies.org/nl/die.....t4765.html
Vrijdag 15 Juni 2007 6:03 pm
Sue Moderator
Re: Vraag dwergpapegaai
Heb je trouwens een extra kooitje? Kan je hem warm zetten? Hoe zijn zijn poepjes?
Ik denk dat je vogeltje ziek is..
Vrijdag 15 Juni 2007 6:05 pm
writingsuus Eitje
Niets aan de hand met de poep, ziet er prima uit.
Ik ben net even bij de dierenwinkel geweest om daar te informeren. Zij dacht dat mijn vogeltje een eitje moet leggen en daarom zo doet en raadde me aan om even het weekend af te wachten.
Mijn dwergpapegaaitjes hebben niet echt namen. Ik noem ze altijd 'die rooie' of 'die grijze'. Ik heb er wel al eerder eentje gehad, die Okkie heette
Welkom hier op het forum.
Ik zou toch ff naar een VA gaan. Ik weet niet in welke winkel je bent geweest,maar daar weten ze veel minder dan een VA,anders waren ze dat toch geworden,denk ik.
Vrijdag 15 Juni 2007 8:52 pm
Sue Moderator
Het is niet overdreven weinig ofzo? Het zou inderdaad kunnen dat ze een eitje moet leggen. Is de cloaca wat verwijd?
Heb je een nauwkeurige weegschaal? Gewichtsverlies is een van de eerste tekenen van ziekte.
Vogels laten trouwens pas merken dat ze ziek zijn als het te laat is..
Vrijdag 15 Juni 2007 8:56 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:04 am