|
|
|
Sue
Moderator

|
Dat maakt niet uit.. Als ik het was vergeten dan is het heel oké om het te noemen. Want da's natuurlijk wel het belangrijkste. Zal ik het rood maken? Dan kunnen mensen er niet overheen lezen! |
Dinsdag 27 November 2007 11:51 am |
|
|
|
|
dipsy
Net uit het ei
|
|
|
Ik zie dat het alweer een wat ouder topic is maar wil toch nog erop reageren. Deze vogelarts kan je niet in alles geloven. In het leefgebied van de grasparkiet kan de temperatuur overdag oplopen tot veertig graden en ’s nachts in een snel tempo dalen onder nul. Gelukkig kunnen grasparkieten goed tegen deze enorme temperatuurwisselingen. Ze zitten s'nachts tegen elkaar aan voor warmte en als het overdag nog koel blijft vertrekken ze naar een warmer gebied.
Bij ons thuis is het meestal rond de 20 graden en als je de parkiet vervolgens buiten zet in de winter is het dus best een klap voor een parkietje om van een temp van 20 naar bijv. 5 graden te brengen.
Dit is dan wel weer een erg snel tempo wat naar mijn weten niet ten goede komt.
Een zieke parkiet natspuiten met heet water vind ik erg vreemd. Wat als er rechtstreeks een druppel heet water in zijn oog komt. Beetje bizar ! Heet water koelt ook af en dus heb je een grasparkiet die nog een keer kou vat omdat hij de kracht niet heeft om zijn vederdek droog te schudden. |
Maandag 27 Juni 2011 10:39 am |
|
|
andy
Eitje
| wat zijn de kenmerken |
|
|
wat zijn de kenmerken van een zieke vogel en wanneer word het gevaarlijk?
kan iemand mij dat uitleggen.
ik heb namelijk een groene amazone met een geel veertjes om z'n snavel.
ik krijg bijna het idee dat die ziek is alhoewel die er wel goed uit ziet.
het lijkt wel of die heel af en toe niest en het lijkt wel of die met z'n tong aan het rollen is.
eten doet die wel alhoewel ze met z'n tweeën zijn hoe kan ik constateren dat die iets heeft of dat er iets anders aan de hand is? |
Zondag 24 Juli 2011 11:54 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb in je andere topic al gereageerd, maar nog een aanvulling. Een vogel zal niet snel tonen dat m iets mankeert, dat maakt m tot prooidier in de natuur, als jij duidelijk kunt zien dat je vogel iets mankeert, is het dus foute boel. Bij twijfel: naar de vogelarts! |
Maandag 25 Juli 2011 4:32 pm |
|
|
|
|
andy
Eitje
kunnen me vogels ook gewoon buiten staan als het regent of als ik ze nat gespoten heb? |
Maandag 8 Augustus 2011 12:10 am |
|
|
Sarah
Moderator

Op zich wel maar dan moet je wel zien dat het niet te koud is buiten hé en zeker dat ze geen tocht krijgen. Ik douche mijn gaaien 's morgens dus in de namiddag kunnen ze gewoon lekker mee buiten en zijn ze droog. |
Zaterdag 20 Augustus 2011 8:49 am |
|
|
|
|
tom 47
Fladderaar
wat Sarah zegt daar sluit ik me bij aan!
Wanneer het regent kan de gaai best naar buiten, maar let even op of de vogel dit ook wel plezerig vind. Wanneer je hem buiten in de kooi in de regen zet, heeft hij geen kans om te schuilen of uit zichzelf een plek te zoeken waar hij beschut kan gaan zitten. Je hebt gaaien die in de regen helemaal uit hun dak gaan ! Maar wat Sarah ook al zegt, de vogel moet wel de kans hebben om te drogen, dus in de late namiddag de vogel niet laten douchen. zorg dat hij droog de nacht in kan gaan.
zou bovenstaand in de winter niet doen, is meer iets voor de zomermaanden!  |
Zaterdag 20 Augustus 2011 10:34 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:27 pm
|
|
|
|