|
|
|
floranne
Beginnende vlieger
| Weer eens even ademproblemen.Wie kan raad geven a.u.b.? |
|
|
Onze Picou is weer héél even kortademig geweest.
Ik had een kartonnen theedoosje met daarin cedernootjes verstopt. Hij moest ze er uit halen, hij kreeg het doosje makkelijk open, maar windde zich heel erg op! Toen hij dan de cedernootjes wou opeten zat er iets vast in zijn keel, liet dit eerst niet merken! Daarom deed hij alsof hij geen zin meer had om te spelen en begon geluidjes te maken om op zijn boom te mogen. Toen begon hij te niesten en een beetje daarna ging zijn buikje heel hard op en af en hoorde je hem kleine geluidjes maken!
Dan heb ik dit gefilmd , maar ik heb het op "Foto/film albums " gezet (en heb ik doxoral aqua drops 1ml in zijn bek gedaan .)
Anne (dochter). |
Dinsdag 11 Augustus 2009 11:13 am |
|
|
esjo
Moderator

Filmpje van Picou
http://www.fluffies.org/nl/fot.....a1059.html
Die druppels, hielpen die? Hadden jullie die eerder meegekregen van de va?
Schrikken weer hoor. Sterkte  |
Dinsdag 11 Augustus 2009 11:24 am |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
De druppels zijn inderdaad al eerder meegegeven door een VA .Maar ik voel me niet gerust meer.Is dit emotioneel, verslikken, of iets héél erg?
De laatste keer bij de VA, werd gezegd dat hij gewoon zich even verslikt zou hebben.Hij werd toen volledig onderzocht (in slaap gedaan,met een staafje in de krop en dit werd onder microscoop onderzocht).Maar de VA woont zo ver hiervandaan dat hij altijd weer een rustige Picou zag.
(1 uur snel rijden over hoge drempels , heeft misschien ook etensrestjes helpen uitstoten?) |
Dinsdag 11 Augustus 2009 11:44 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hey Anne,
Nu heb je wel het filmpje die je kan laten zien en kan je vertellen waar het zijn gevolg op heeft gehad. Was het vorige keer ook met door iets te spelen dat Picou dat heeft gehad of was het toen in een andere situatie? |
Dinsdag 11 Augustus 2009 11:46 am |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
Dank Esjo voor me het filmpje helpen op deze topic te zetten! |
Dinsdag 11 Augustus 2009 11:47 am |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
Dag Sarah,
Toen Picou dit de vorige keer had gehad was hij ook aan het spelen. Hij hing toen ondersteboven en was tegelijkertijd een nootje aan het eten!
Onze dierenarts is Filip verlinden uit Nieuwrode . Ik vind zijn e-mail niet wel een gsm nummer 0498102159.Kan ik dat filmpje nu zo opsturen op zijn gsm?
Picou is nu wel weer beter, wat zou u doen in mijn plaats ?
Anne |
Dinsdag 11 Augustus 2009 11:55 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Via gsm is moeilijk. Heb je het filmpje nog op de camera staan? Anders kan je ff bij hem langsgaan, een afspraak zetten en de camera meenemen en Picou ook natuurlijk.
Ik zou het niet zo laten zeker laten nakijken. Beter een keertje teveel en gerust zijn dan met vragen blijven zitten lijkt me.
Ik heb in de tijd met onze hond ook de camera meegedaan met de filmpjes erop omdat ze niets liet zien bij de DA en op die manier kon de DA toen ook een goede diagnose stellen. Dus als je het filmpje nog hebt staan op de camera zou ik het zo doen en anders hem ff bellen en vragen of je het kan doorsturen via email.
Ook zou ik er bijvertellen dat het gebeurd als hij speelt/nootje eet. Misschien is het wel een belangrijke factor. |
Dinsdag 11 Augustus 2009 12:05 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik heb die doxoral druppels voor Jojo en Keko toen gekregen tegen de papegaaienziekte
(deze antibiotica wordt ook voor mensen gebruikt tegen de papegaaienziekte)
Ik zou eerst weer langs een VA gaan en hem daar dan op laten testen.
Doxoral is een antibiotica en moet in een kuur gegeven worden en niet 1 malig, daar is het niet voor bedoelt.
ook nooit zomaar weer beginnen en stopppen met medicatie geven. Dat is alleen maar funest.
daarbij kan het alleen maar schade aanrichten en kunnen ze zelfs resistent of erger allergies worden tegen antibiotica.
Ga hiermee echt naar een vogelarts en niet naar een dierenarts (die weten vaak toch te weinig over papegaaien) |
Dinsdag 11 Augustus 2009 12:20 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik ben het met marieke eens dat je niet zonder advies van de vogelarts medicijnen moet gaan toedienen! Probeer eerst contact op te nemen met je vogelarts en vraag of hij wellicht de tijd heeft om het filmpje te bekijken. Je kunt het wellicht mailen of de link mailen... En vertrouw je het niet, maak dan idd een afspraak en neem Picou en filmpje mee...
Iig heel veel sterkte...  |
Dinsdag 11 Augustus 2009 12:34 pm |
|
|
|
|
floranne
Beginnende vlieger
Marieke en Laura , heel fijn dit te weten!!! Maak me toch wel ongerust, is het niet gek dat Picou weer helemaal beter is? |
Dinsdag 11 Augustus 2009 1:02 pm |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
Marieke en Laura , heel fijn dit te weten!!! Maak me toch wel ongerust, is het niet gek dat Picou weer helemaal beter is? |
Dinsdag 11 Augustus 2009 1:02 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Jojo heeft vroeger ook benauwdheidsaanvallen gehad. Dit werd veroorzaakt door lververvetting en dat sloeg weer op de luchtwegen.
ook schimmels kunnen benauwdheid veroorzaken.
ga echt langs een vogelarts en neem het filmpje mee. laat hem helemaal nakijken. Een papegaai laat namelijk nooit echt zien dat ze ziek zijn, behalve als het al te laat is |
Woensdag 12 Augustus 2009 7:10 am |
|
|
|
|
floranne
Beginnende vlieger
De vogelarts Filip Verlinden heeft ons zelf teruggebeld.
We zouden hem een filmpje versturen,maar het ging niet per é-mail.(te groot ).(Wel verwezen we hem naar deze site.)Dus we gaan inderdaad met al deze inlichtingen een afspraak maken om zeker te spelen,waarschijnlijk morgen.
Hier denken mijn huisgenoten met bijna zekerheid dat het te maken zou hebben met cedernoten eten (vliesje) en veel te ruw spelen gelijkertijd.
Maar inderdaad we nemen geen risico beter te veel naar een va,dan te weinig (we hebben maar ene Picou én hij is echt uniek lief)
Wat is lververvetting? Picou eet (denk ik toch) heel gezond (zelfs geen pinda's of zonnepitten=doen we uit de mengeling!)Pellets,groenten,fruit, en gemengde zaadjes zonder... |
Woensdag 12 Augustus 2009 7:44 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
leververvetting is iets wat kan ontstaan door veel zonnepitten en pinda's (Jojo is natuurlijk al ruim in de 40 en zijn vorige baasjes namen het niet zo nauw met zijn dieet)
het zijn maar ideeen. ik wil alleen maar aangeven, dat je nooit zomaar medicatie moet geven als je niet weet wat de oorzaak is.
zelf neem je uiteindelijk ook niet zomaar antibiotica in, terwijl je niet weet wat je hebt |
Woensdag 12 Augustus 2009 7:50 am |
|
|
Laura B
Moderator

Goed dat je het zekere voor het onzekere neemt!!!
Hopelijk blijkt er niks aan de hand te zijn, maar je kun nooit weten! Veel succes en houd ons op de hoogte! Je kunt trouwens ook de link van dit forum waarin je filmpje staat kopieren en dat in een mail zetten?? |
Woensdag 12 Augustus 2009 7:40 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:08 am
|
|
|
|
|