|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Nou, Raja is wel weer wat liever. Maar krijst nog wel op bepaalde momenten. Ik probeer nu te onderscheiden wanneer het blijdschap is en aandachttrekkerij.
Maar als ik jou zo weer hoor Wil, wat vreselijk voor je. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb vorige week met een vuist boven Raja gestaan. Natuurlijk zou ik daar nooit wat mee doen, maar dat gevoel moest ik even kwijt. Zo van, klerelijer, ik ben eigenlijk degene die de baas is, ik kan je zo een knal verkopen. Maar dat gebeurt natuurlijk niet, want Wil, ik weet dat jij je ook zo voelt. En dan zie je die oogjes en word je eigenlijk heel verdrietig en dan begin je te smeken om alsjeblieft op te houden omdat je eigenlijk zoveel van het beessie houdt.
Maar wat ik wel weet, hoe gestresster je wordt, hoe erger het wordt. Het is een vicieuze cirkel. Die moet doorbroken worden. Maar hoe.....
Misschien toch ruilen.......
Misschien een dierenfluisteraar...... Zo'n gedragsconsult waar je het eerder over had...... |
Woensdag 14 November 2007 7:04 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by esjo
Het kan best zijn dat ze toch nog even weer uit probeert of het haar iets oplevert? Hoop voor je dat het snel weer beter gaat. En lastig hoor...zo'n kieskauwertje
Ik denk inderdaad dat dat het is, aangezien het nu weer minder is en op bepaalde momenten. En ik ben me ook bewust dat ik bepaalde dingen fout doe. Daar moet ik even mee aan de slag.
BTW ik zet Raja nog steeds voor straf op de gang. Uit protest sloopt ze het zeil, maar ze eet het niet op. Ha! Dus mij maakt ze niet meer bang. |
Woensdag 14 November 2007 7:07 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Fijn te horen dat Raya alweer wat rustiger is.
Hier Charu ook weer pffffffff gelukkig want van dat gekrijs word je absoluut niet vrolijk!! En het is in mijn ogen ook puur alleen maar aandacht vragen. |
Donderdag 15 November 2007 9:59 am |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Zal je denken Wil? Je hebt Charu al van kleins af aan he?
Tsja, en in het geval van aandacht vragen is negeren toch het enige wat je kan doen, volgens mij, hoe moeilijk het ook is.
Al eens aan een strafkooi gedacht? |
Vrijdag 16 November 2007 9:52 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ja omdat ze ermee begon toen Shandor erbij kwam en ik heb haar al vanaf 7 weken oud en nog zelf gevoerd met pap.
Maar het hardnekkie begint het nu ook eindelijk door te krijgen dat als ze krijst die time out alleen in de gang helemaal NIET leuk is en daarna is ze weer rustig
Dus wie weet weer  |
Vrijdag 16 November 2007 10:20 pm |
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Hmm, ja zie je, ze wil alle aandacht voor zichzelf inderdaad. Wat je zegt: als shandor kletst, krijsen, als er visite is, krijsen, als je aan het zingen bent, krijsen enz enz. Allemaal situaties waarbij je minder aandacht hebt voor haar.
Ze zeggen ook wel (is ook een topic voor) dat met de hand pap voeren eigenlijk juist helemaal niet zo goed is. Dat dat allerlei gevolgen kan hebben, voornamelijk gedragsproblemen. Wie weet is dit eruit voort gevloeid.
Maar! Het tij kan niet gekeerd worden, dus ben blij om te horen dat ze het door begint te krijgen als ze op de gang moet.
En remember Wil, de aanhouder wint he! Hoe lang de strijd ook duurt ( al moet het eigenlijk geen strijd zijn ) |
Vrijdag 16 November 2007 10:30 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Dat met de hand voeren staat er los van vind ik. Er zijn ook vogels die het ook doen en NIET door de eigenaar zelf met de hand zijn gevoed
Ze is natuurlijk wel 2 1/2 jaar de enigste vogel hier in huis geweest en dan komt er opeens zo'n 'indringer' bij die ook aandacht van het vrouwtje krijgt en dat staat haar nog steeds niet aan... dussssss laat ze zich flink horen dat ze het daar NOG steeds niet mee eens is
Maar ik geef ook beslist niet toe...ze komt niets tekort...ook al dentk ze mss zelf wel  |
Vrijdag 16 November 2007 10:39 pm |
|
|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Tsja, dat geldt natuurlijk voor elk huisdier. Honden zijn misschien wat makkelijker, maar bij een kat kan je ook niet zomaar een 'indringer' zetten. Na een tijdje gaat het goed... of niet. Het blijft het territorium van de eerste en dat geldt inderdaad ook voor Charu.
Ze moet leren dat ze niet de enige is op de wereld en jouw wereldje ook niet alleen uit haar bestaat.  |
Vrijdag 16 November 2007 10:48 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Precies!! En mocht het toch weer niet helpen dan ga ik ook maar eens de hulp van een vogel gedragskundige inschakelen. |
Vrijdag 16 November 2007 10:49 pm |
|
|
|
|
esc_f_ny
Vliegende acrobaat
Okee dan! Veel succes! En mocht het niet lukken. Je hebt hier bij mij nog altijd een opvangadresje...  |
Vrijdag 16 November 2007 11:00 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wil: Jeetje, wat een frustratie.. Kan me dat zó goed indenken. Soms is het goed om je even te laten gaan. Maar probéér dat in een andere kamer te doen. Neem je man mee, en lucht daar flink je hart bij. Dat helpt! (Voor even, maar goed)
Het lijkt me inderdaad verstandig om eens langs een gedragsdeskundige te gaan.. Wil: Heb je Astrid nog gemaild?  |
Zaterdag 17 November 2007 11:53 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:10 am
|
|
|
|
|