1 of 2 eieren -- oorzaak

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
Ann
Beginnende vlieger

1 of 2 eieren -- oorzaak  Reageer met quote  

Het is misschien een rare vraag maar het idee kwam gisteren in me op en het blijft sindsdien rondspoken in mijn hoofd.

Rhea heeft 2 zomers geleden (2007) 2 legsels gehad van 2 eieren, een keer in mei en een keer in juli. Het jaar erop had ze ook 2 legsels van 2 eieren, ook in mei en juli. Dit jaar is ze vroeger begonnen, het eerste legsel in maart bestond uit 1 ei, was zoals alle voorgaande onbevrucht, en nu zijn we mei en ze heeft sedert vorige zaterdag opnieuw een ei en het ziet er naar uit dat er geen tweede meer komt.

En ik dacht opeens ... als een edelpapegaai een aantal keer na elkaar 2 eieren gelegd heeft per legsel, en een volgende keer legt ze er maar 1 meer, zou dat dan betekenen dat haar conditie verslechterd is ?
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 2:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik denk niet dat dat perse zo is hoor. kan best toeval zijn. zit ze goed in de veren? glanzen ze mooi, is ze nog vrolijk etc zoals altijd? dan zou ik me geen zorgen maken hoor. bij mijn valkjes heb ik elk jaar eieren die onbevrucht zijn. de ene keer meer dan de andere dus denk ik dat het best relatief is
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 2:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: 1 of 2 eieren -- oorzaak  Reageer met quote  

Zou dat geen toeval kunnen zijn? Het kan een indicatie zijn maar.. Als ik zo kijk hoe ze bij jou zitten en verzorgd worden..
Ik zou het eventjes aankijken. Is het volgende legsel weer wat klein dan zou je er misschien wat achter kunnen zoeken?
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 7:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

(O-kay, dat was Tas zijn bijdrage Laughing)

En dit nou is precies de soort vraag die je zou kunnen stellen aan Hedwig, als je haar eindelijk eens zou opbellen om advies.
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 8:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

De verzorging en voeding en zo is hetzelfde gebleven. Ze zit niet goed in de veren omdat ze bij dat ei van maart geknipt heeft. Dat was vorig jaar ook zo; later word ze weer mooi. Anders zie ik nix waarover ik me zorgen maak. Ze eet goed, ontlasting is goed, ze is levendig en zorgt enorm goed voor haar eitje.

Ik weet ook niet, vroeg het me gewoon af.

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
En dit nou is precies de soort vraag die je zou kunnen stellen aan Hedwig, als je haar eindelijk eens zou opbellen om advies.

Ja klopt, ik ga het onthouden voor als het zo ver is.
Mooi van Tas dat hij ook iets zegt Hartje
Bericht Donderdag 14 Mei 2009 9:21 pm
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik had deze morgen en vanmiddag al een vermoeden omdat ze niet kwam eten, heb vanavond even gekeken en ... het tweede ei ligt er Very Happy

Het zal ook wel onbevrucht zijn, maar heeft een gustige invloed op mijn 'conditietwijfel' Mr. Green
Bericht Vrijdag 15 Mei 2009 10:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Niet zo twijfelen aan jezelf, Ann. Nanaaa!
Fijn dat het tweede ei er ligt en misschien is het tweede (of het eerste) wel bevrucht??? Mr. Green
Bericht Zaterdag 16 Mei 2009 7:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik ben van plan het eerste maandag te schouwen. Vandaag zou eigenlijk ook kunnen maar ik vrees dat dat wat vroeg is voor mijn onervaren oog. En ik reken nergens op.
Bericht Zaterdag 16 Mei 2009 7:41 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He, ik had hier gereageerd maar dat zal wel niet goed gegaan zijn Confused
Soms kan er nl. wel 7 dagen tussen een volgend ei zitten Wink Maar inmiddels is er dus al een tweede Veertje .
spannend hoor, ben erg benieuwd of ze of 1 ervan bevrucht is.
Al ga je er niet vanuit, het is toch spannend. Je weet maar nooit Smile
Bericht Zaterdag 16 Mei 2009 8:46 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Weet je inmiddels al of er een ei bevrucht is?
Bericht Zaterdag 23 Mei 2009 9:23 am
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Weet je inmiddels al of er een ei bevrucht is?

De eieren zijn weer onbevrucht. Zal ze morgen of zo weggooien.

Sorry voor de late reactie Embarassed , ik ben druk met vanalles waaronder vooral het bouwen van de volières. Forummen, mailen, ... wordt dan wel eens te lang aan de kant geschoven.
Bericht Vrijdag 12 Juni 2009 1:03 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geeft niets hoor Wink
Jammer, maar wie weet de volgende keer Smile
Bericht Vrijdag 12 Juni 2009 1:05 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jammer dat het niets is geworden maar zoals Esjo al zei, volgende keer beter.
Bericht Vrijdag 12 Juni 2009 2:13 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:10 am
  Berichten van afgelopen: