charlie heeft ei

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met het 2e ei. Vanaf nu kan je dus de 28 dagen tellen voordat je de eieren gaat verwijderen. Kan eerder als Charlie haar interesse verliest. Zoals ook in het dagboek vermeld vind ik Charlie er best goed uitzien.
Bericht Woensdag 2 Januari 2008 10:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat leuk zeg, eitjes en wie weet. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wat een ontzettend lief/verlegen koppie heeft je hond zeg.
Bericht Woensdag 2 Januari 2008 11:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi
charlie zit nog steeds braaf op haar eieren Smile
ik heb er ook eens even aan gezeten om te voelen of ze erg warm zijn.
nou dat zijn ze.
best wel zielig eigenlijk om zo lang op een ei te zitten die toch niet uit komen.
Confused
maar nu even iets anders .
kom ik vanochtend beneden heeft robbie zijn hele borst kaal geplukt ( het moet niet gekker worden hier)
dus nu zit ik met twee kaal geplukte edels
en waarom ik heb geen idee ze krijgen goed voer en komen ook wel vrolijk over en zijn ook niet ziek .
hebben man edels ook last van hormonen Question of doe ik het nou echt niet goed
Bericht Dinsdag 15 Januari 2008 7:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben benieuwd of ze uit gaan komen hoor! Zijn er nog eitjes bijgekomen?
Probeer je niet te veel zorgen te maken over de veertjes. (gemakkelijk gesproken)
Vraag het anders Kea even. (Bij z'n gebruikerspagina) Die heeft meen ik edels. Wellicht weet hij iets meer.
Bericht Dinsdag 15 Januari 2008 7:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

ze heeft twee eieren.
zou wat wezen als er iets uit komt.
ik weet niet eens wat ik dan moet doen dus gaan we er maar van uit dat er niets uitkomt Very Happy
en dan zou robbie wel een hele vroege vogel zijn Very Happy Very Happy
ze zijn nu ook echt niet zo lief .
ik kan robbie nu ook niet uit de kooi halen hij bijt ons echt.
hoop wel dat ze gewoon weer de oude worden anders zouden ze niet meer uit de kooi kunnen. Sad
wij hebben ook drie kleine kinderen. Exclamation
en dat is best jammer voor rebbie en charlie .
Bericht Dinsdag 15 Januari 2008 7:51 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Het is enerzijds zielig om Charlie voor niets te laten zitten, maar als je de eieren te vroeg weg haalt kan het zijn dat ze het broeden nog niet uit haar "systeem" heeft. Gevolg ze gaat opnieuw eitjes leggen, dat is erg belastend voor haar en kost dus veel energie. Ze is ongeveer op de helft zo ongeveer 29 januari zijn de 4 weken om, de kans is groot dat ze het dan zelf door heeft, mogelijk eerder en dan kan je de eitjes ruimen. Na 4 weken mag je ze ook ruimen. Na de broedse periode worden de meeste edels weer de "oude".

Ja ook edelmannen hebben last van hun hormonen, al moet ik wel zeggen dat kaal plukken in een nacht wel heel snel is. Dan zit ik meer te denken aan de situatie die we eerder hebben aangegeven, namelijk wat er met Mulya van Sweety is gebeurt. Die plukte ook ineens veel veren. Heeft toen een hormoon injectie gehad en daarna niet meer geplukt.

Op een ander forum zit ook een edelman die met perioden plukt. Die is sinds eind december opnieuw begonnen met plukken, terwijl die net weer goed in de veren zat. Dus ja het komt niet alleen bij popjes, maar bij beide soorten voor.
Bericht Woensdag 16 Januari 2008 12:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

bedankt .
robbie heeft ook van de zomer een beetje aan zijn borst zitten plukken maar ik denk dat het door de rui was en toen was het ook niet kaal maar gewoon niet zo mooi.
daarna is hij weer mooi geworden.
met de kerst is hij weer gaan ruien en zag er dus weer niet zo mooi uit.
en gisteren ochtend heeft hij de dons veren er allemaal uit geplukt dus is hij kaal op zijn borst.
soms denk ik dat het ook zou kunnen zijn, dat hij nu niet zo veel aandacht krijg als anders .
wij wachten het maar gewoon af en hoop dat het allemaal wel weer goed komt.
Bericht Woensdag 16 Januari 2008 8:33 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stefpaard
bedankt .
robbie heeft ook van de zomer een beetje aan zijn borst zitten plukken maar ik denk dat het door de rui was en toen was het ook niet kaal maar gewoon niet zo mooi.

Bedoel je dat hij echt heeft zitten plukken? Of gewoon poetsen? Want da's echt wat anders.. Wink
Bericht Zaterdag 19 Januari 2008 10:29 pm
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

worden ze van poetsen ook kaal dan Question Question
het is begonnen met poetsen maar later heeft hij de dons veren er uit geplukt. Confused
Bericht Zondag 20 Januari 2008 11:25 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee juist niet.. Wink Tenminste, als ze goed poetsen niet. Very Happy
Bericht Zondag 20 Januari 2008 11:30 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hm nee, (dons)veertjes uitplukken hoort niet bij standaard poetsgedrag. Ze trekken zo af en toe een veertje eruit als het beschadigd is en irriteert (doen ze in de natuur ook), of als het bijna los is in de rui, maar echt meer er uit plukken is eerder een probleem.
Bericht Zondag 20 Januari 2008 1:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:14 am
  Berichten van afgelopen: