hoi allemaal.
carlie heeft gisteren haar eitje gelegt.
ze heeft het er heel druk mee.
robbie komt ook soms even kijken bij het eitje en ga heel soms charlie voeren erg leuk om te zien.
er zal nartuurlijk niets uit komen maar ik hoop dat charlie daar ook van zalf wel achter komt.
Maandag 31 December 2007 3:21 pm
PeCe Vlieger
Gefeliciteerd met het eerste ei. Blijft Charlie netjes zoals het hoort veel op het ei zitten en komt Robbie haar voeren. Moet vast mooi zijn om te zien hoe het moeder en vader instinct bij beide edels nu in werking is getreden.
De broedperiode en zolang word ook aangeraden om het ei te laten liggen is 28 dagen. Mocht Charlie er eerder genoeg van hebben zal je het vanzelf merken. Dan laat ze haar ei(tjes) voor wat het is en gaat ze weer haar normale leven hervatten. Als ze blijft zitten (ook al zijn ze onbevrucht) laat haar dan rustig de 4 weken vol maken.
Ik ben trouwens benieuwd of er (over)morgen nog een tweede ei volgt, zou mij niet verbazen. Maar het kan goed zijn dat het de eerste keer bij een ei blijft.
Maandag 31 December 2007 6:45 pm
Sue Moderator
Re: charlie heeft ei
Gefeliciteerd met Carlie's eerste ei! Leuk hoor! Mag je nog wel in de buurt komen?
hoi.
charlie zit heel veel op haar eitje.
soms komt ze ff naar boven om wat te eten en dan zie ik dat robbie naar het eitje gaat en hij rommelt er een beetje mee.
robbie heb ik vandaag wel twee keer naar charlie zien gaan maar of hij haar echt voert weet ik niet.
dat heb ik hem maar 1 keer zien doen.
Dinsdag 1 Januari 2008 9:13 pm
Sue Moderator
Ohhh dat klinkt goed zeg.
Heeft ze nog een eitje? Zit er al een ander eitje aan te komen?
Dinsdag 1 Januari 2008 9:44 pm
PeCe Vlieger
Klinkt goed. Het voeren van de man gebeurt ook niet zo vaak hoor. In veel gevallen komt de pop (wat je zelf ook beschrijft) even van het nest, de pootjes en vleugels strekken, eet en drinkt wat en gaat dan weer terug op het nest. Wel mooi dat Robbie dan de wacht lijkt te houden. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
inderdaad het tweede eitje is er ook.
maar ik weet zeker dat ze niet bevrucht zijn al hoop ik soms stiekem.
dat robbie wonderen verricht heeft hahahaha
Woensdag 2 Januari 2008 9:06 am
Sue Moderator
Hoezo weet je dat zeker? Heb je ze al bekeken? Dat kan je toch pas later zien of heb ik het nu verkeerd?
Oh dat is inderdaad erg jong.. Maar je mag inderdaad hopen hoor. En hij doet het volgens mij hartstikke goed!
Trouwens wil je een pagina aanmaken en er test in zetten? (En dan op bewaar en stop drukken?) Ik zie nu geen pagina en kan je foto's er niet in zetten.
HOI ik heb het gedaan staat een foto van mijn hond op maar die mag er ook weer af hoor.
dat is een foto die wel lukt heb het zelf ook al een paar keer geprobeerd maar ik bak er niets van.
BEDANKT
Woensdag 2 Januari 2008 12:11 pm
Sue Moderator
Hoi! Je foto's staan online.. Ik heb de foto van je hondje laten staan. Leuke hond!!!
bedankt voor het plaatsen van de foto,s
op de foto zien ze er nog nog rotter uit
hoop dat het na deze broed tijd allemaal mooi aan groei
en dat ze allebij weer een mooie jas mogen krijgen