|
|
|
sTefaniA
Eitje
| Edel + hond + aquarium ? |
|
|
Mijn besluit staat vast, ik wil een edelpapegaai. Omdat ik ze mooier vind dan een grijze, ze een leuk formaat hebben en omdat mijn vriend niet zo zot is van vogels. Een eenkennige grijze zou voor mij geen probleem zijn maar mijn vriend woont hier ook en een iets lievere meegaandere gaai lijkt mij dan beter.
Maar er zijn verschillende 'problemen'. In de living staat er hier een groot aquarium (bijna 3 meter) wat fel verlicht word. Om de energierekening lager te houden branden de lichten van het aquarium grotendeels op nachttarief, tot een uur of 2 's nachts. Wij zijn allebei avondmensen maar ik weet dat een gaai zijn slaap en rust nodig heeft.
Wij zouden dus de kooi ergens anders plaatsen dan in de living, zodat de gaai op zijn gemak kan slapen in een donkere en stille ruimte. Nu wilde mijn vriend eigenlijk toch al geen kooi in de living want dat vind hij lelijk. Een speelboom ziet hij liever. Wij zouden dus een een grote speelboom in de living zetten waar de gaai dan op kan als wij thuis zijn, en als het tijd is om te slapen kan hij verhuizen naar zijn rustige slaapkamer. Voor de duidelijkheid, ik werk 2x 6 uur en 1x 8 uur per week, de rest van de week ben ik thuis. De gaai zit dus niet zoveel alleen.
Maar wij hebben ook nog een hond en ik ben bang dat de hond de gaai als lekker hapje gaat zien. Ze zullen wel aan elkaar gewend worden maar hoe doen anderen dat? Hoe wen je een hond aan een gaai en omgekeerd? Want het is dus de bedoeling dat de gaai los in de living zit als wij thuis zijn en ik zou niet graag willen dat mijn toekomstige gaai gebeten word door mijn hond. Al heeft de hond nog nooit een dier pijn gedaan, hij heeft ook nog nooit een papegaai gezien en ik wil het graag goed aanpakken. |
Maandag 28 November 2011 7:10 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik heb 4 honden en 7 gaaien. het is goed te combineren als je de hond maar heel duidelijk maakt wat wel en niet mag. op de dag van aankomst zou ik de hond met de gaai kennnis laten maken. heel gewoon, een nieuw lid van de familie. betrek de hond ook bij alles wat je met de gaai doet. eten geven, drinken geven, kroelen. zo kun je voorkomen dat hij jaloers wordt.
laat nooit de hond alleen met de gaai als je niet in de kamer bent. gewoon voor het geval dat.
het moet zeker te doen zijn.
dat de gaai een 'slaapkamer' krijgt is een goed idee, zo heeft hij ook zijn rust. en een speelboom in de kamer is ook leuk om te zien.
dit gaat jullie zeker lukken.
heel veel succes ermee. |
Dinsdag 29 November 2011 8:53 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:15 am
|
|
|
|