Hebben jullie edelpapegaaien een typisch 'edelkarakter'?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Hebben jullie edelpapegaaien een typisch 'edelkarakter'?  Reageer met quote  

Vroeg me af of jullie edelpapegaaien 'stereotype' zijn, of dat ze helemaal niet voldoen aan de omschrijving van hun karakter die je vaak leest.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 11:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

mijn edels zijn niet echt van het stereotype denk ik.
robbie is vrij dominant.
en charlie de pop is dat zeker niet, zij is heel vriendelijk en zachtaardig tegen ons maar natuurlijk niet tegen robbie.
ik heb wel eens gelezen dat de pop dominanter is dan de man zou heel zachtaardig zijn .
en edels zouden gek op water zijn lekker badderen en zo.
mijn edels zijn daar niet echt gek op heel soms gaan ze in hun water bak zwemmen maar dat is maar eens in de maand of zo.
ik spuit ze nat met de plantenspuit maar dat vinden ze niet fijn.
ik weet niet hoe dat bij anderen edels is zou ik ook graag willen weten.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 1:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Onze edelman is nog vrij jong, nu ruim 8 maand oud dus hij ontwikkeld zich nog volop qua karakter etc.
Ik vind het daarom moeilijk om daar nu op al in te kunnen gaan wat typisch edelgedrag is of niet.
Ik kan wel zeggen dat hij als klein kuiken al wel heel verdedigend was wat je nogal eens hoort over edels ivm sterk territorium gedrag.
Verder is het een grote rustige lieverd, speels en een vreetzakkie Very Happy
Bericht Maandag 11 Juni 2007 2:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Onze edelman is nog vrij jong, nu ruim 8 maand oud dus hij ontwikkeld zich nog volop qua karakter etc.
Ik vind het daarom moeilijk om daar nu op al in te kunnen gaan wat typisch edelgedrag is of niet.
Ik kan wel zeggen dat hij als klein kuiken al wel heel verdedigend was wat je nogal eens hoort over edels ivm sterk territorium gedrag.
Verder is het een grote rustige lieverd, speels en een vreetzakkie Very Happy

Tja dan is het lastiger om te zien he.. Als ze zo jong zijn. Een vreetzak? Dat is tenminste makkelijk! Cool
Bericht Maandag 11 Juni 2007 7:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stefpaard
mijn edels zijn niet echt van het stereotype denk ik.
robbie is vrij dominant.
en charlie de pop is dat zeker niet, zij is heel vriendelijk en zachtaardig tegen ons maar natuurlijk niet tegen robbie.
ik heb wel eens gelezen dat de pop dominanter is dan de man zou heel zachtaardig zijn .
en edels zouden gek op water zijn lekker badderen en zo.
mijn edels zijn daar niet echt gek op heel soms gaan ze in hun water bak zwemmen maar dat is maar eens in de maand of zo.
ik spuit ze nat met de plantenspuit maar dat vinden ze niet fijn.
ik weet niet hoe dat bij anderen edels is zou ik ook graag willen weten.

Hey wat grappig om te horen dat vooral de man dominant is. Je leest toch vaak dat het omgekeerd is?
Hmmm misschien kan je eens proberen de stofzuiger aan te zetten? Dat wil bij sommige papegaaien nog wel eens werken: Ze gaan dan als een gek tekeer in hun badje.
Bericht Maandag 11 Juni 2007 7:15 pm
mh_1204
Kuikentje

Reageer met quote  

nou laat duidelijk zijn dat hier kaya, de pop , duidelijk dominanter is tiko onze edelman! wat dat aan gaat is het idd een stereotypje.
kaya is een brutale ondeugende speelse en lieve vogel terwijl tiko en rustige makkie-an vrijkous is.

maar misschien snap ik de vraag verkeerd, maar wat bedoelen jullie verder met stereotypjes?tot zover ik weet is elke papegaai, net als bij mensen, een karaktertje apart.....toch Question
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 10:37 am
mh_1204
Kuikentje

Reageer met quote  

ohja en wat Sue zei, over in bad tijdens t stofzuigen, dat doet tiko hier wel. maar kaya weer niet. kaya doucht liever,en tiko dat juist weer niet... Rolling Eyes kaya komt op de grond aan tippellen en gaat gewoon voor de stofzuiger staan en bewust in de weg lopen..... Shocked
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 10:41 am
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

als ik stofzuiger dan wil robbie inderdaad wel eens een bad nemen maar charlie niet ze wordt er wel lekker druk van Laughing
en ik denkt ook dat er geen stereotype bestaat ze zijn allemaal anders maar een ding hebben ze gelijk het zijn echten vreetzakken en smeerlappen echten tafel manieren hebben ze niet nee gekregen Smile Smile
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 10:54 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by stefpaard
als ik stofzuiger dan wil robbie inderdaad wel eens een bad nemen maar charlie niet ze wordt er wel lekker druk van Laughing
en ik denkt ook dat er geen stereotype bestaat ze zijn allemaal anders maar een ding hebben ze gelijk het zijn echten vreetzakken en smeerlappen echten tafel manieren hebben ze niet nee gekregen Smile Smile

Jaaa ze kunnen er druk van worden he! Scuttle wordt ook zó druk van de stofzuiger, maar badderen ho maar! Rolling Eyes Hij kan dan ontzettend tekeer gaan: Zo erg dat ik af en toe denk dat ik in het oerwoud beland ben. Laughing

Wil had ook gezegd dat Shandor (haar edel) ook zo'n lekkere vreetzak is. Laughing
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:30 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by mh_1204
ohja en wat Sue zei, over in bad tijdens t stofzuigen, dat doet tiko hier wel. maar kaya weer niet. kaya doucht liever,en tiko dat juist weer niet... Rolling Eyes kaya komt op de grond aan tippellen en gaat gewoon voor de stofzuiger staan en bewust in de weg lopen..... Shocked

Wat een lekkere doos zeg. Lekker in de weg lopen als jij iets wil doen. Laughing
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:31 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by mh_1204
maar misschien snap ik de vraag verkeerd, maar wat bedoelen jullie verder met stereotypjes?tot zover ik weet is elke papegaai, net als bij mensen, een karaktertje apart.....toch Question

Ja dat is waar.. Maar veelal lees je bij de karakters toch dat ze een bepaald karakter zouden hebben. Je hebt gelijk hoor, iedere vogel is anders. Vond het gewoon leuk om er eens achter te komen hoe vaak die stereotypes voorkomen. Cool
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:32 pm
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik vind het wel een leuk onderwerp>
zo kom je toch wat meer te weten over anderen edelen hun eigenschappen
groetjes leonie
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 7:46 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat was ook de bedoeling, om een beetje de karakters te verkennen! Cool Hoop dat er nog meer berichtjes hier komen zodat je de karakters nog meer kan vergelijken!
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:17 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 5:21 am
  Berichten van afgelopen: