|
|
|
Bowie & Limbo
Fladderaar
|
|
|
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Bowie & Limbo
Jammer dat ie met de hand wordt opgevoed. Dat is ligt erg in het nadeel voor de vogel, dat is ook meestal de hoofdreden waarom een papegaai uiteindelijk in een opvang komt. Ze ontwikkelen vaak meer gedragsproblemen omdat een papegaai de eerste 12 weken het meeste van hun ouders leren.
Volgend artikel beschrijft alles duidelijk:
http://stichtingpapegaai.nl/ha.....gaaien.php
--------------------------------------------------------------------------------
Ok goed dat je ons daar op wijst.
Mooi dat er mensen zoals jij zijn met dat verstand.
Er zijn geloof ik nogal wat fokkers (zo noem je dat toch) die handopfok doen , best klote dat die allemaal in de opvang komen,
mvg Frank
Heel erg bedankt dat je er nog even op wijst!
Er zijn inderdaad veel kwekers die gebruik maken van handopfok, dit is puur commercieël en ligt absoluut niet in het voordeel van de vogel!
Ik heb zelf met papegaaien gewerkt die helemaal gedragsgestoord zijn en zich daardoor mutileren of bijvoorbeeld voedsel opbraken => een teken van partnergedrag.
Het is een trieste zaak, en het zou me ook niets verbazen als dat deze edelpapegaai uiteindelijk met gedragsproblemen zoals bijten/schreeuwen/plukken komt te zitten. Want zo gaat het met de meesten *helaas*...
Groet,
Roel |
Maandag 6 Februari 2012 4:08 pm |
|
|
|
|
Basje
Net uit het ei
Hallo,
Hoe is het met jullie vogels?
met basje gaat het super
Hij gaat echt goed
hij zit heel graag bij me en knabbelt graag aan mijn haren..
hihi de laatste keer was ik iets aan het drinken het was gewoon water met een smaakje met heel weinig calorieën 0,5 per glas was alleen beetje zoet met fruit smaakje en hij rook daar aan en begon er direct aan te drinken samen met mij aan een glas.
ik heb hem maar niet te veel laten drinken.
hij probeerde het zelfs uit mijn mond te halen met zijn snavel
hij pakte mijn lip vast met zijn pootje en probeerde zijn snavel in mijn mond te stoppen. hahaha
ik stapt nu ook heel goed op mijn arm.
en zit graag op mijn schouder.. |
Maandag 27 Februari 2012 1:18 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:09 am
|
|
|