|
|
|
glenn
Eitje
| jeuk aan snavel |
|
|
in antwoord op je vraag hebben wij vast gesteld dat karel vrijwel de hele dag zijn snavel schuurt aan de kooi, muur, of waar dan ook en ook vaak langdurig met een pootje over de snavel wrijft. |
Woensdag 2 April 2008 10:27 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: jeuk aan snavel |
|
|
Hoi Glenn, ik denk dat je per ongeluk op 'nieuw bericht' ipv 'plaats reactie' hebt gedrukt. (Je hebt nu nl een nieuw topic geopend)
Heb je het idee dat hij jeuk heeft? |
Donderdag 3 April 2008 7:31 am |
|
|
glenn
Eitje
| jeuk snavel |
|
|
bedankt voor jouw reactie.
ik heb idd het idee dat hij jeuk heeft, maar ik weet het niet zeker. het is niet zo dat hij zijn snavel de hele dag door schuurt, maar wel erg vaak. |
Donderdag 3 April 2008 9:17 am |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
|
|
|
Veel schuren zoals jij hier beschrijft is voor mij nieuw. Klinkt mij ook vreemd. Ze schuren wel regelmatig, maar toch niet veel en voornamelijk nadat ze wat gegeten of gedronken hebben.
Houdt er wel rekening mee dat na de poot de snavel hun enige "hulpmiddel" is. Praten, bijten, eten, vastpakken bij het klimmen, verdedigen tegen "aanvallers" meeste dingen gebeuren met de snavel, zelfs meer dan met het pootje. Dus dan is het logisch dat de snavel goed moet worden verzorgd. Ook is het zo dat ze hun pootjes verzorgen door die langs de snavel te halen. Ze hebben geen schoentjes o.i.d. dus als er troep aan de pootjes blijft zitten, hoe krijgen ze dat schoon? Door het pootje langs de snavel te halen.
Zoals gezegd veel en langdurig is een moeilijke interpretatie. Mogelijk vind jij het lang en ik vind het normaal. Maar bij mij zie ik geen van allen langdurig bezig. TENZIJ na het douchen. Dan moeten alle veren worden verzorgd en gaan ze met snavel en poot het hele lichaam langs.
Paar vraagjes om misschien iets meer te kunnen bepalen of het wel ongewoon is.
- hoe vaak douche je Karel? en hoe vaak spoei je Karel?
- heeft Karel ook slijtstokken, schuurstokken of (stenen cq houten) natuurstokken in de kooi?
- voor zover je het kunt beoordelen, hoe ademt Karel? Licht, diep, onregelmatig? Dit omdat vlak boven de snavel de neusgaten zitten. Het kan zijn dat jij denkt dat die zijn snavel schuurt, terwijl die eigenlijk iets met/voor zijn neusgaten wil? |
Vrijdag 4 April 2008 12:33 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:09 am
|
|
|
|
|
|