Koppel Edels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Koppel Edels  Reageer met quote  

Zoals jullie hebben kunnen lezen was mij een mooi aanbod gedaan. Dat aanbod betreft een koppel Edels. En wel het koppel Edels van Geppy (Gerben)

Al hoe wel het heel goed gaat met het plukgedrag van Jacco - hij plukt niet meer -, merkt Gerben wel aan Jacco dat hij te weinig aandacht krijgt. Dina (de pop) heeft daaar niet zo'n problemen mee maar Jacco laat zich nog wel eens horen. En zodra iemand de tuin instapt zit hij direct bij het gaas voor een portie aandacht.

Momenteel heeft Dina weer net een ei gelegd en dit wachten we natuurlijk eerst even af of het misschien deze keer wel bevrucht is.
Bovendien heb ik nu jongen bij Sammie en Moos dus ook zij mogen nog een tijdje blijven waar ze zitten.

Wanneer beidde koppels zover zijn dat ze kunnen verhuizen, verhuizen Sammie en Moos naar hun nieuwe voliere verderop in de tuin met geisoleerd schuurtje waar ook hun binnenverblijf in komt.
Jacco en Dina verhuizen naar de voliere aan huis. Deze voliere wordt na verloop van tijd verlengt met 1 meter, zodat hij dan drie meter is.

Al met al kan het nog wel een maandjje of 2,5 - 3 duren, maar dat geeft ons ook de tijd om het nieuwe verblijf voor Sammie en Moos mooi uit te voeren.

Dus leuke vooruitzichten hier Very Happy
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 4:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Aagje, Calimero & Ini
Kuikentje

Reageer met quote  

leuuukkkk Veertje

ikke wil ook meer vogels Mr. Green
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 5:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

leuk leuk:D
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 6:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Esjo, wat een leuk nieuws zeg! Veertje Veertje Dus we kunnen J&D voortaan 'bij jou' volgen? Veertje
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 8:33 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, leuk hé. Ik kan bijna niet wachten maar dat moet toch nog even. Maar we hebben eerst ook nog genoeg te bouwen Wink
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 10:25 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Hey, dat zijn leuke plannen Esjo. Very Happy
Wat spannend! Veertje
Bericht Dinsdag 17 Februari 2009 10:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer weet je trouwens of het ei van Dina bevrucht is? Smile Ennuh, hoe is het met Geppy? Mr. Green
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 5:49 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey, dat is fantastisch. Veertje Veertje Maareuh, het volgende icoontje is voor Geppy Nee! Nee! Nee! Nee! want in Esjo's dagboek vroeg hij zelf naar wat er bij Esjo zou komen, stoute Geppy Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 7:27 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Is het invlieggat in de voliere bij sammie en moos wel groot genoeg voor de edels?
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 8:17 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

@Sue, met een paar dagen kun je het wel zien, maar omdat Dina blijft leggen zal het ei ook als het niet bevrucht is toch even blijven liggen.
Met Geppy gaaat het hartstikke goed...en hartstikke druk.

@Sarah, ja lachen..ik zag het net Mr. Green

@Millie, ik dacht het wel, ze vliegen er niet door maar wandelen er door. En als het niet zo is, dan maken we het gat wat groter.

@Pluisje, ja zeker spannend. Ik heb er vannacht ook al over gedroomd. Hier moeten we aan denken, en dit en dat Mr. Green
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 10:47 am
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

re  Reageer met quote  

Ik hoorde vandaag dit grote nieuws !!!!

Ik vind het zoooo leuk en ben superenthousiast!!!
En ik vind het super mooi en dapper van Gerben!!!

Gerben geloof me: Ze krijgen het goed!!!!!!! Veertje
En af en toe krijgen ze visite uit zaandam!

vanacht had ik al gedroomt over esther met een nieuw attelier, maar het moest dus een voilerre zijn, nou ik zat dicht in de buurt niet? Laughing

Hartje
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 1:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Aagje, Calimero & Ini
leuuukkkk Veertje

ikke wil ook meer vogels Mr. Green

ik zou ook wel willen maar mag niet..
maar oei esjo wat leuk ..
helemaal toppie Troosten
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 2:00 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

he gaaf zeg!!!
ben benieuwd waneer ze kunnen komen
spannend hoor Veertje
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 2:15 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Apart hoor Marloes, je zat wel in de buurt met je droom. Mr. Green
Nog meer redenen om vaker naar Meppel te komen Very Happy Oh, wat een straf Mr. Green

Hier heeft het ook lang geduurd hoor Sonja. En niet eens van mogen of niet mogen, maar meer kan het, wordt het niet teveel etc, etc.
Dus wie weet wat er ooit in de toekomst nog gebeurd bij jullie Wink

Ik ben ook benieuwd wanneer het zover is. Eerst maar eens de boel voor elkaar maken en Sammie en Moos rustig hun ronde af laten maken.
En mocht ik de jongen niet direct kwijtraken dan kunnen die eerst nog even proef vliegen in de voliere Very Happy
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 2:20 pm
dragonflyer
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

das waar kunnen die proefvliegen, haast het heeft gelukkig niet echt Hulde!
Bericht Woensdag 18 Februari 2009 3:45 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:10 am
  Berichten van afgelopen: