|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
|
|
|
Wat leuk om weer eens wat te horen over Tico en ik ben heel benieuwd naar de filmpjes
Hoe is hij verder in zijn gedrag?
Wil hij nu wel geknuffeld worden of ook niet?
Ja en die pijnboompitjes zijn het helemaal heh alhoewel Shandor de laatste weekjes de kop er tegenin heeft gegooid en geen zin heeft in trucjes of training.
Hij is nu erg bezig met de uitprobeer fase, ook niet willen opstappen etc en proberen d.m.v te 'bijten' of weg te lopen er onderuit te komen.
En dan kan hij ondeugend kijken haha maar ik laat natuurlijk niet merken hoe komisch ik dat koppie dan vind
Ik ben dus echt weer ff bezig met de basis begrippen en ik moet zeggen dat het opstappen sinds de laatste twee dagen weer iets sneller gaat.
En nu krijgt hij enkel nog een pijnboompitje als hij opstapt etc, de gewoonte was er ingeslopen als ik weg ging of weer thuis kwam zowel onze hond Benji en Shandor allebei wat lekkers kregen.
Ook als hij lief zichzelf zat te vermaken op de speelboom kreeg hij wel een extra pitje tussendoor, dus dat doe ik nu absoluut niet meer. |
Zondag 28 September 2008 12:20 pm |
|
|
|
|
Tico
Net uit het ei
|
|
|
@PeCe.
Dat Tico in het begin wat te jong was is he-le-maal juist en is denk ik ook mijn "grootste" fout geweest. Natuurlijk had ik al wel gelezen her en der dat je rustig aan moet doen wanneer je net je vogel hebt aangeschaft, maar in mijn enthousiasme heb ik dit een paar dagen vol kunnen houden en begon dus te snel met de training. Als ik het over kon doen zou ik zeker langer hebben gewacht en mochten we nog een andere gaai krijgen dan weet ik wat ik niet moet doen Doordat ik te vroeg met trainen ben begonnen heeft geen problemen opgeleverd hoor. Maar je ziet een duidelijk verschil in houding en lichaamstaal van Tico nu en toen. Een collega van mij heeft als het goed is vandaag een edel opgehaald bij Rob (Ik denk dat je wel weet wie ik bedoel PeCe) en zij wou ook meteen gaan beginnen met trainen en dit heb ik haar afgeraden en gezegd dat ze beter eerst 1 a 2 maanden gewoon lekker rustig met de vogel bezig kan gaan i.p.v. meteen trucjes aan leren.
Verder wil ik je PeCe nog even hartelijk danken voor je reacties op mijn vriendin's vragen op een andere forum. Vooral het ene onderwerp van een zekere meneer H.
Maar laten we het daar niet over gaan hebben op dit forum. Laten we geen foras meer gaan bevuilen, haha want meneer H. is Viessss (op z'n joran van der Sloot :-p)
Sorry, even grapje tussendoor.  |
Zondag 19 Oktober 2008 8:08 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Belangrijkste is en blijft dat het goed gaat met Tico. Ach we zijn allemaal op zijn tijd enthousiast over onze papegaaien, daardoor willen we soms meer dan dat ze aankunnen. Belangrijkste is om dat te herkennen, eventueel vragen over te stellen en daarop in te spelen.
Wat Thalicia betreft, die heeft ondertussen ook al mogen ervaren wat het is om een edelpop te hebben. Zowel in positieve als mindere opzichten. Maar zover ik weet, lees en reageer geniet ook zij volop van haar popje. Net als iedereen, door uit te proberen en niet bang te zijn leer je veel en kan je veel plezier hebben van je (edel)papegaai.
Zoals je zegt, dat onderwerp zullen we maar niet herhalen, al kan je hier op het forum ook wel een aantal van dat soort verhalen terugvinden. |
Donderdag 30 Oktober 2008 1:38 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tico
Doordat ik te vroeg met trainen ben begonnen heeft geen problemen opgeleverd hoor. Maar je ziet een duidelijk verschil in houding en lichaamstaal van Tico nu en toen.
Hoi Tico, wat bedoel je hier precies mee? Heb je geen problemen gekregen door te vroeg te beginnen met trainen? (Sorry, ik verwacht na je zinsopbouw iets anders.. ) |
Zondag 2 November 2008 7:30 am |
|
|
|
|
Tico
Net uit het ei
|
|
|
Haha, ja echt duidelijk is het niet hè?
Ik bedoel te zeggen dat er gelukkig geen gedrags problemen zijn ontstaan doordat ik eigenlijk wat te vroeg was begonnen met trainen van Tico.
Hebben jullie het filmpje gezien van Tico dat hij apporteert? Gaaf he? Hij vindt het zo leuk en weet wat voor beloning er te wachten staat dat hij nu uit zichzelf allemaal dingentjes naar me toe komt brengen. Dingentjes zoals zijn balletje, een aansteker, een pen, een aansteker enz. Erg grappig en je ziet in zijn ogen dat hij er zelf ook trots op is.
Wat blijft het gedrag van een papegaai toch vaak een moeilijke kwestie hè? Dan bedoel ik natuurlijk ongewenst gedrag. Nu ook iets wat ik moeilijk vindt om op te lossen.
Tico is te gek en ik persoonlijk kan er alles mee. Maar ik herken ook wel wat in Will's verhaal. Overal waar Tico zit is het een mak lammetje. Maar hij wil maar weinig mee werken wanneer hij boven op zijn kooi zit (zijn vaste plek). Met mee werken bedoel ik voornamelijk opstappen. Hij bijt me vaak liever zachtjes en/of loopt weg dan dat hij wil opstappen. Het aller vervelendste is dat hij andere mensen en mijn vriendin meteen aan valt. Hij bijt ze echt hard en gromt er bij. Maar ook direct daarna bijt hij mij niet en accepteert hij mijn hand wel.
Het "stomme" is...laat je een pijnboompitje zien dan wil meneer maar al te graag mee werken en stapt hij keurig op. Sterker nog, hij pakt beheerst je vinger om deze wat meer naar hem toe te trekken en zo makkelijker kan opstappen. Maar ik wil Tico eigenlijk niet steeds te moeten belonen om op te stappen en dat hij alleen maar op stapt wanneer hij weet dat hij er wat lekkers voor krijgt. Lastig, lastig...
Dan nog even iets anders. Ik sta te popelen om te beginnen met spraak training. Tico kan al wat praten. Ik denk dat hij ongeveer 5 of 7 woordjes kent. Tico praat alleen wanneer hij lekker rustig zit op zijn stokje en geen aandacht krijgt. Heb je Tico bij je zitten dan komt er niet meer uit dan de standaard `hmmm?' Wel reageert hij op mij als ik thuis kom met een beheerste krijs.
Denken jullie dat Tico zelf nog flink moet oefenen en dat het gewoon een kwestie van tijd is totdat zijn spraak vermogen is gegroeid? En dan spraak training?
Of zou hij nu al wel 'Hallo' moeten kunnen leren terug zeggen wanneer ik 'Hallo' zeg? (Zelf kan hij al wel 'hallo' zeggen)
Waarschijnlijk zou ik nog gewoon een tijd moeten wachten. Tico is nu 1 jaar en hij is 8 maanden bij ons. |
Woensdag 3 December 2008 1:23 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:13 am
|
|
|
|
|