Mijn nwe edelpapagaai van 7mnd oud..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
amar
Eitje

Mijn nwe edelpapagaai van 7mnd oud..  Reageer met quote  

Hallo mensen ,leuk dat er een edelpapagaai forum bestaat..
Ik heb sins 2 dagen een edelpapagaai ,hij is nog maar 7mnd oud.
Hij heet Rockey.
Het is ff wennen voor mij en hem...om elkaargoed te leren kennen.
1ste dag at hij nauwlijks ,pas in de avond ging hij beetje voor beetje eten,pas vandaag eet hij heel goed.
Maar vindt raar dat hij geen water drinkt...
weet iemand van jullie waarom hij dat niet doet?
Dat zit me niet echt lkker,aangezien water erg belangerijk is.

Groetjes Amar
Bericht Donderdag 28 April 2011 4:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hallo en welkom, zit de vogel in een nieuwe kooi? zoja, dan is het handig om het water even te laten zien. Zo nee, maak je niet ongerust, heel waarschijnlijk drinkt de vogel als jij net niet kijkt, misschien twee keer per dag een snaveltje.
Bericht Zondag 1 Mei 2011 9:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

gaaien drinken inderdaad vaak wanneer je er niet op let. Probeer hem eens tot aan de waterbak te lokken en ga wat met het water spelen, voorzichtig wel dat hij niet schrikt of zo. Ben er zeker van dat het snel oké is en dat je wel zal zien dat hij drinkt
Bericht Zondag 1 Mei 2011 1:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
amar
Eitje

Reageer met quote  

Dank u wel ,voor u reactie..

u had gelijk...ik heb hem zien drinken,heel stiekem . 2snaveltje..
Is dat voldoende...
Bericht Zondag 1 Mei 2011 1:29 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja hoor, papegaaien drinken niet zoveel....edels wellicht nog wat minder omdat die veel fruit en groenten in hun dieet horen te hebben.....Als jij zorgt voor schoon drinkwater en goed voer, dan is het prima! Alleen bij het badderen drinken ze meer, dat zie je dan ook door tijdelijk wat waterige poep.... Wink
Bericht Maandag 2 Mei 2011 8:53 pm
amar
Eitje

Reageer met quote  

hmm oke.. zo heb ik weer wat bijgeleerd....

trouwens mijn edelpapagaai komt uit een groot gezin met 3 edelpapagaaien.. 1 pop en 2 mannetjes..
Merk wel dat hij hun mis..wel zielig..zat te denken over paar maanden een pop bij te zetten...kweet niet of het nog gaat klikken tussen pop en Rocky....
Moet je nou pop hebben van dezelfde leeftyd of maakt dat niet uit...?
Bericht Maandag 2 Mei 2011 10:57 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

leeftijd maakt niet zo heel veel uit hoor!! Je weet nooit of het klikt, dat is altijd maar afwachten.... Wink
Bericht Dinsdag 3 Mei 2011 8:48 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Als je de keuze hebt, neem dan een popje dat jonger is, liefst ongeveer 2 jaar jonger. Dan is de edelman wat zelfstandiger en kan die zich beter "verweren" tegen een mogelijk dominante edelpop.
Bericht Woensdag 18 Mei 2011 7:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kijk, dat is een goede tip! Wist ik ook niet... Wink
Bericht Zaterdag 21 Mei 2011 7:36 am
Simba_Nala
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by PeCe
Als je de keuze hebt, neem dan een popje dat jonger is, liefst ongeveer 2 jaar jonger. Dan is de edelman wat zelfstandiger en kan die zich beter "verweren" tegen een mogelijk dominante edelpop.

Dat wordt vaak gezegd maar is niet helemaal waar.
Het beste is een koppel vanaf jong met elkaar op te laten groeien. uit het nest ( niet hetzelfde nest Razz )

een gaai moet je uit het nest nemen puur voor de opvoeding / gewenning aan jou dagelijks ritme en huishouden.

jou man is nu 8/9 maanden, dus dan gewoon een pop uit het nest erbij (+/-12 weken). puur voor de opvoeding van de pop, niet zozeer om de dominantie onderling. Dat regelt de natuur vanzelf.
Bericht Donderdag 16 Juni 2011 9:33 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Zoals met alles is het een persoonlijke keuze, dus ook voor Amar wat die wil doen. Ook is het afhankelijk van of je ze snel samen wilt zetten of langere tijd apart in een kooi wilt doen. Er zijn veel factoren die het succes van het samen laten gaan van edels beïnvloeden.

quote:
Originally posted by Simba_Nala
Dat wordt vaak gezegd maar is niet helemaal waar.
Het beste is een koppel vanaf jong met elkaar op te laten groeien. uit het nest ( niet hetzelfde nest Razz )

Ik ben benieuwd hoeveel gerenommeerde kwekers en kenners van edelpapegaaien hier net zo over denken. Ook ben ik benieuwd in hoeveel gevallen de mensen hier na 5 jaar, wanneer ze door de puber periode heen zijn en de edels broeds gedrag vertonen nog zo over denken.

Zelfs recent is er weer een edelman overleden omdat die toch niet op kon tegen de pop. Terwijl ze al langer samen zaten.
Bericht Zondag 19 Juni 2011 11:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:14 am
  Berichten van afgelopen: