|
|
|
PeCe
Vlieger
|
| Ontsnapt uit een "gesloten?" kooi |
|
|
Na eerdere uitbraakpogingen van April uit de vorige kooi hebben nu Franka en Frodo mij verrast. Kom vandaag thuis, zit Franka lekker op de kooi en Frodo in zijn spiraal. Eerste vluchtige blik toont dat de kooi dicht zit, de deur zit zelfs nog op slot.
Mijn jas uitgetrokken en spullen opgeruimd en weer terug naar de kamer. Na een verder onderzoek ben ik erachter hoe beiden naar buiten zijn gekomen. Schijnbaar is na het voeren vanochtend één van de slotjes van de voederbakjes achter in plaats van voor het deurtje gekomen. Natuurlijk hebben ze dat weer uitgevonden. Deurtje open geduwd, door de ruimte die ontstaat zijn ze naar buiten gegaan EN hebben vervolgens het bakje weer teruggeduwd. Daardoor leek de kooi weer dicht. Slimme vogels. |
Donderdag 25 Oktober 2007 11:45 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Ja hoooor!
Ohh wat lachuh. (achteraf, nu je weet dat alles goed is! )
Beter opletten 's ochtends dus!  |
Vrijdag 26 Oktober 2007 6:01 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Ontsnapt uit een "gesloten?" kooi |
|
|
Hahaha wat grappig zeg! Weet je zeker dat je die sloten ZELF verkeerd hebt geschoven? Onderschat je ze niet?
Hadden ze nog wat gesloopt?  |
Vrijdag 26 Oktober 2007 9:49 am |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
wat een slimmerds zeg  |
Vrijdag 26 Oktober 2007 11:18 am |
|
|
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Ik zou eerst schrikken en daarna als alles goed blijkt te zijn helemaal in een deuk liggen haahahhahaha Echt houdini's dus, SUPER!!!! |
Vrijdag 26 Oktober 2007 11:42 am |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Schrikken is een groot woord, maar dat deed ik zeker en jazeker, daarna kon ik er zeker om lachen.
Ik heb dit eerder meegemaakt, maar daar was het makkelijker te zien. April presteerde het voorheen (had ze nog een jockkooi) om de deur ophoog te tillen en dan te laten vallen, dan kon ze gewoon uit de kooi wandelen. Op zich heel logisch en makkelijk. Maar als je het niet verwacht dan ben je stomverbaasd en ga je (zeker de eerste keer) aan jezelf twijfelen, van heb ik de kooi toch vergeten dicht te doen. Maar ja, dan gebeurt het een tweede en derde keer en kom je erachter hoe ze het doet. Daarna heb ik maar een hangslot op de deur gedaan. Vanaf dat moment kon ze de deur wel optillen, maar niet meer open krijgen.
Sue, er was eigenlijk niets gesloopt. Alhoewel er waren een paar bloemknoppen die op de grond lagen, maar ik heb wel erger meegemaakt. Het zijn geen giftige planten, dus geen probleem. Eigenlijk (al moet je dat naar je vogels toe niet teveel laten merken) gewoon heel leuk dus. |
Vrijdag 26 Oktober 2007 12:46 pm |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Haha nou mooi dat ze het nog netjes hebben gehouden dan
Ik kan hier gewoon de deur uit gaan met Maiky uit de kooi. Hij vind het eng om alleen te zijn dus zodra ik weg loop gaat hij in zijn kooi zitten en komt er niet eerder uit dan dat ik terug ben. Zodra ik merk dat dit anders gaat worden gaat de kooi ook dicht hoor haha en ben ik benieuwd of hij ook ontsnappingspogingen gaat ondernemen. Leuk me grappig! |
Vrijdag 26 Oktober 2007 1:10 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha ja die jock-kooien zijn zo gemakkelijk om daar uit te breken. Ik had er destijds een slot opgedaan, en per ongeluk de sleutel erin laten zitten. Resultaat: Aangevreten tafelpoten, gaten in de bank etc etc.
Fijn dat er niets kapot was!  |
Vrijdag 26 Oktober 2007 9:23 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat sta je raar te kijken dan zeg. Houdini's  |
Zaterdag 27 Oktober 2007 9:53 am |
|
|
|
|