probleempje met mijn edelman!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
zazoutje
Eitje

probleempje met mijn edelman!  Reageer met quote  

Hallo edelvrienden

mijn edelman is 7 maanden oud, mijn nickname zegt eigenlijk al genoeg, zijn naam is zazou en is heel erg lief, kan al wat praten, en speelt graag in zijn speelboom.
Nu heb ik sinds een week het volgende probleem, hij is echt heel hard aan het krijsen... (met momenten)

eerst dacht ik hij is ziek... maar daar is hij nog veel te actief voor.. dan dacht ik hij heeft honger (krijgt echt al veel eten en afwisselend maar toch gaf ik hem nog meer)
hielp ook niet...

hij krijgt gewone zaden, kiemzaden, pellets, vers fruit en groeten

ik weet me eigenlijk geen raad meer, tis zo een enorm geluid...

heeft iemand hier ervaring mee, hoe kan ik dit best aanpakken en of oplossen?

bedankt
groetjes
Kim en zazou
Bericht Zaterdag 28 April 2007 9:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: probleempje met mijn edelman!  Reageer met quote  

Hoi Kim,

wat naar dat hij zo hard schreeuwt. Weet je wanneer hij schreeuwt? Ga je op zo'n moment de kamer uit? Ziet hij iets engs? Of speelt hij gewoon heel wild? Of wil hij wellicht je aandacht?
Probeer eerst de situaties in kaart te brengen wanneer hij schreeuwt.. Wink Dan kunnen we je misschien verder helpen. Cool
Bericht Zaterdag 28 April 2007 9:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik sluit me aan bij Sue.
Hoe reageer bijvoorbeeld ook op zijn geschreeuw??
Bericht Zaterdag 28 April 2007 9:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
zazoutje
Eitje

Reageer met quote  

dank jullie wel voor het snelle antwoord.
als hij aan spelen is doet hij het niet, ik denk echt dat hij ons iets wil duidelijk maken... ik weet alleen niet wat! op dit moment voel ik me echt een slecht baasje omdat ik hem niet helpen kan. Embarassed

het ene moment speelt en praat hij mooi, het andere moment begint hij te krijsen, dit is begonnen vorige week zondag, daarvoor was alles nog oke.
ik heb al geprobeerd om hem te negeren als hij terug stil is ga ik naar hem toe en krijgt hij een nootje. 1 keer ook deze week zat hij op zijn speelboom, dan vliegt hij al eens van zijn boom tot op mijn schouder... dan is tot aan zijn kooi en als hij het daar ook terug beu is vliegt hij terug naar zijn speelboom. plots op zijn boom begon hij er ook aan, tis zo een oorverdovend geluid, als je er dicht bij staat moet je gewoon je oren dicht bedekken zo pijn doet het!!

ben hem ook meer aan het sproeien deze week omdat ik dacht, hij heeft mss last van zijn pluimpjes?? maar spijtig genoeg helpt dit ook niet.

zou hij mss last hebben van het "puper" zijn?? heeft hij mss een tekort aan iets van vitaminen of zo?? ik weet het echt niet meer.

zou ik naar een dierenarts moeten gaan met hem? wil alles doen om het terug beter te maken.

bedankt om mij te helpen
Kim en zazou Cool
Bericht Zaterdag 28 April 2007 9:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh je moet jezelf geen slecht baasje vinden!! Niet doen hoor, want daar weten ze zó goed misbruik van te maken. (Vraag maar aan mensen hier hahaha)

Ik denk niet dat er medisch iets niet goed met 'm is hoor. Maar het kan nooit kwaad om ze eens in de zoveel tijd na te laten kijken.

Ik kan er niet echt wijs uit worden wanneer hij schreeuwt. Ben je dan toevallig iets anders aan doen? Wil hij je aandacht denk je?
Is het vooral 's avonds, of 's middags? Probeer het eens bij te houden. Wink
Bericht Zaterdag 28 April 2007 9:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik weet het niet maar zou het kunnen dat ie broeds is of is ie daar nog te jong voor
gompie heeft nu ook regelmatig schreeuw momenten wat ie eerst alleen ff smorgens had en hij is nu broeds
Bericht Zaterdag 28 April 2007 10:01 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Broeds weet ik zeker van niet.
maar zit ie mss. in de rui???
De eertse rui is voor veel gaaitjes echt vervelend.
Bericht Zaterdag 28 April 2007 10:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Broeds weet ik zeker van niet.
maar zit ie mss. in de rui???
De eertse rui is voor veel gaaitjes echt vervelend.

zou ook kunne ja
Bericht Zaterdag 28 April 2007 10:26 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=85

Kijk hier eens, dit kan je helpen als het niet aan het ruien ligt...
Probeer het schreeuwen dan te negeren en m af te leiden...

Cleo was vanmorgen aan het schreeuwen (mn vriend en ik waren allebei bezig in huis, zij zat alleen in de woonkamer....)
ik ging toen maar tijdens het opruimen een liedje fluiten, zodat ze even afgeleid was...toen ze even stil was ging haar even een kriebeltje geven omdat ze zo lief stil was...
Bericht Zondag 29 April 2007 5:24 pm
stefpaard
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi ik zou me er niet te druk over maken.
mijn edel man heeft ook van die momenten dat hij zomaar in het niets begint te krijsen.
en dat doet hij ook super hard maar het zijn ook echt momenten.
het blijfen toch papegaaien en soms moeten ze gewoon even lekker schreeuwen.
zo lang het niet aan een stuk door krijst denk ik dat je er niet teveel aandacht aan moet schenken.
mijn edel is 2 jaar en hij heeft gewoon soms een moment dat hij zich zelf erg stoer vind en dan gaat hij schreeuwen jou man heeft dat mischien ook wel dat hij gewoon even laat horen dat hij stoer is.
Wink
Bericht Woensdag 2 Mei 2007 12:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
mh_1204
Kuikentje

Reageer met quote  

tis al weer ff stil deze topic...
hoe is t met de schreeuwlelijk?
al wat verbetering?
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 8:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik hoop ook dat het schreeuwen al verminderd is of nog beter over is want er kan me een mega geluid uit komen, zo heyyyyyy Shocked
Ik kan me voorstellen dat je er stond met je handen over je oren Smile
Bericht Vrijdag 1 Juni 2007 7:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Pizza
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hey! ik heb gelezen dat je edel veel krijst.. wat naar ook omdat je niet weet of er iets aan de hand is.. mijn edel krijst echt heel erg hard als hij krijst dus ik kan me ook goed voorstellen dat je het apart vind.

Croky krijst soms ook, maar heel weinig .. als hij vrolijk en opgewekt is dan brabbelt ie veel en komen er ook wel eens hele harde krijsgeluiden uit, als er visite is, iemand aan de telefoon is of de muziek aanstaat kan hij ook wel tekeer gaan maar hij doet het niet heel erg vaak meestal een beetje in zichzelf, of hoor je hem echt geluidjes uitproberen (hij probeert beetje na te praten) vooral voor het slapen gaan. ik heb wel eens aan de buren gevraagd of ze er last van hebben maar die zeggen dat ze het lekker tropisch vinden Hartje

We hebben ook 2 honden, als de grote hond gaat blaffen (en die blaft echt luid) gaat croky automatisch mee krijsen en dit komt er ook erg hard uit maar het krijsen duurt nooit langer dan een paar minuutjes.

ik weet niet als jou edel heel hard krijst, of er dan iets mis is je kan mischien de vogelarts opbellen en om advies vragen en vragen wat hij ervan denkt. Misschien probeert hij je aandacht te trekken of is hij continu vrolijk? Denken

Ik hoop dat het goed komt Wink

Groetjes!
Bericht Zaterdag 9 Mei 2009 2:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:15 am
  Berichten van afgelopen: