Veren kapot door te ijverig poetsen.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
Donnash
Eitje

Reageer met quote  

misschien een gaaitje erbij, weet iemand van jullie wat voor 1 ik erbij zou kunnen hebben zodat ie altijd iemand in de buurt heeft, want ik zie het eigenlijk niet zo zitten om nog een edel erbij te nemen, want ik wil niet nog een investering van rond de 800 eurogaan doen eigenlijk, zou ik er ook een kleinere soort bij kunnen houden die ongeveer hetzelfde eet?!

alvast weer bedankt voor de reacties!!
Bericht Dinsdag 16 Juni 2009 5:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je bedoelt neem ik aan in een aparte kooi?
Dan zou je er in principe alles bij kunnen doen. Wil je ze wel samen eventueel op een speelboom dan zou ik het een beetje in gelijke grootte en/of karakter zoeken.

Een edelpop bij een al wat plukkende man lijkt me sowieso minder handig omdat een edelman eigenlijk altijd het onderspit moet delven bij de pop. Dat zou hem nog meer stress kunnen geven, mits je ze in aparte kooien hebt dan maakt het niet zoveel uit omdat hij dan gewoon rustig kan eten etc. Dat is mijn redenering althans maar misschien heb ik dat wel helemaal mis.

Hier: http://edelpapegaai.nl/ betaal je trouwens geen 800 euri's voor een geteste Edel. Wel een heel goed adres.
Bericht Dinsdag 16 Juni 2009 6:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Donnash
Eitje

Reageer met quote  

bedankt esjo,

Ik zal alle opties nog eens gaan bekijken en was inderdaad van plan om ze dan in een aparte kooi te houden.
Bericht Dinsdag 16 Juni 2009 6:34 pm
Tico
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik weet het niet hoor, misschien zeg ik iets doms...Maar ga je wel eens douchen met je edel?
Bericht Vrijdag 25 September 2009 1:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Donnash
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tico
Ik weet het niet hoor, misschien zeg ik iets doms...Maar ga je wel eens douchen met je edel?

Het is toch nooit dom om iets te vragen/voor te stellen Very Happy , maar ik ga wel eens met mijn edel douchen. Maar hij zit helemaal weer mooi in zijn veren dus alles is toch nog goed gekomen. Veertje
Bericht Zaterdag 7 November 2009 1:53 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Heel mooi dat alles weer goed is gekomen en Jacks weer goed in de veren zit.

Wat het douchen betreft, mocht Jacks dat niet leuk vinden, dan kan je hem ook regelmatig sproeien met een plantenspuit. Al dan niet met wat toevoeging van Aloe Vera. Aloe Vera wordt namelijk vaker toegevoegd als ondersteuning van het verzorgen en goed houden van de veren.
Bericht Woensdag 11 November 2009 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:16 am
  Berichten van afgelopen: