Vraag over edelpapegaai: pop, voer etc

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Edelpapegaaien forum, voor de edelpapegaai

Auteur Onderwerp
mimi
Vlieger

Vraag over edelpapegaai: pop, voer etc  Reageer met quote  

ik heb nu al een aantal verhalen gehoord over de edel
1 is van als je een vrouwtjes edel heb alleen dat ze dan niet dominat worden .. klopt dat?
2 edel eten alleen maar fruit eten niet als basisvoer pellets/zaad..
klopt dat of kan een edel ook prima op zaad leven ..
want ik wil heel graag een edel het vrouwtje die vindt ik echt mooi over 1 of 2 jaar dus kan me der lekker in verdiepen Smile
wil eerst me goed infomeren laten voor dat ik het doe en sparen (A)
ben nu namelijk helemaal over tuigt dat me laatste vogel een edel wordt ik ben namelijk vanmiddag by iemand geweest die een vrouwtjes edel heeft en vondt hem zo mooi en lief en sgattig dat me keuze nu helemaal vast ligt .. maar heb wel vrgaen der over hoop dat jullie me het kunnen vertellen Very Happy
Bericht Maandag 31 Maart 2008 8:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het zijn zonder meer mooie papegaaien en in het algemeen doen ze het goed in huiselijk verband. Ik ben wel alleen, maar geniet dagelijks van mijn 4 edelpapegaaien, die als ik thuis ben los in huis zitten, spelen of vliegen.

Je hebt het correct gehoord. Een edelpop alleen zal niet tot slechts weinig (als ze broeds is zal de stemming altijd wijzigen) dominant zijn. Dat dominante begin je pas te zien als je de edelman en edelvrouw bij elkaar zet. Naar mij toe zijn alle vier de edels even lief, maar onderling zie je wel degelijk dat de dames de baas zijn en dan blijkt hoe "pittig" hun gedrag kan zijn.

De edelpapegaai eet voornamelijk fruit en groenten, maar ook zadenmix of pellets. Die van mij krijgen altijd beiden en tegenwoordig af en toe ook pellets. De edelpapegaai eet ook "gewoon" nootjes (als snack of lekker hapje) en andere dingen. Maar ongeveer 75 procent van hun voer bestaat uit fruit en groenten. Een voorbeeldje wat die van mij vandaag hebben gehad.

Appel, peer, kiwi, druif, rauwe sperzieboon en zadenmix als ontbijt, middag/avond na mijn werk; druif, rauwe broccoli, stukje gekookte aardappel, gekookte broccoli, muesli, beetje yoghurt en stukje banaan.

Alleen of voornamelijk op zaad leven kan wel, maar houdt er rekening mee dat door de vetten en gebrek aan andere vitaminen de levensverwachtingen drastisch afnemen.

Als je meer vragen hebt, kom er gerust mee, ik zal ze proberen te beantwoorden. Mocht je je nog meer willen "verlekkeren" kijk dan maar in mijn dagboekje, gebruikerspagina of in de fotorubriek op het forum, in de laatste heb ik recent een aardig aantal foto's geplaatst.
Bericht Maandag 31 Maart 2008 8:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

dankje wel voor de info
Bericht Maandag 31 Maart 2008 8:31 pm
mh_1204
Net uit het ei

Reageer met quote  

beste mimi, ik weet niet of je er al geweest bent, maar er staat een hoop info op
www.edelpapegaai.nl
dat was de site waar ik altijd ging genieten en lezen toen wij onze edeltjes nog niet hadden en vooral info aan t zoeken waren. ook daar staan hele mooie fotos op!

mvg marc
Bericht Vrijdag 11 April 2008 10:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
mimi
Vlieger

Reageer met quote  

oke dankje wel ik zouder staks even gaan kien Very Happy
Bericht Vrijdag 11 April 2008 12:05 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 5 September 2008 8:48 pm
  Berichten van afgelopen: