hallo allemaal ik zal me eigen even voorstellen.
ik ben annie en heb zins kort ook twee edeltjes.
ben aan gestoken door mijn dochter die heeft ook een koppeltje edels en ik vind het super leuk allemaal.
ik heb een man gekocht van 1,5 jaar oud die heb ik nu een maand of 2 en is heel lief maar ook heel druk .
heb er zins twee dagen een popje bij gekocht ze is net 16 weken en met de hand groot gebracht.
ik heb haar bij mensen gekocht die haar nog geen twee weken hebben gehad.
toen ik daar aan kwam om naar haar te kijken was ze heel lief en heel aan hankelijk.
nou was gelijk verkocht natuurlijk.
toen ik thuis kwam met haar wou ze de eerste dag niet eten.
heb ik die mensen gebeld en die mensen hebben die middag gelijk haar eigen kooi gebracht .
daar ging ze gelijk in eten dus dat was wel goed denk ik.
maar nu is ze echt heel boos ze vald me aan als ik maar in de buurt van haar kooi kom en dan wil ze ook echt bijten.
nu weet ik dat twee dagen natuurlijk niets is mag ook niet verwachten dat ze gelijk al gewent is.
ze heeft alleen maar intresse in het mannentje.
kunnen jullie mijn tips geven hoe ik haar weer een beetje tam krijgt .
dat is ze nu dus echt niet alle tips zijn welkom.
Welkom Annie!
Wat ontzettend leuk, twee edelpapegaaien!!
Ehm weet je zeker dat het popje (wat is haar naam? En wat is de naam van haar 'man'?) 16 weken is? Het is namelijk niet 'normaal' dat ze nu al uitvallen?
In de kooi vertonen ze vaak heel ander gedrag dat erbuiten (in een andere kamer)
Kan je haar in een andere kamer krijgen, waar je dan met haar kan gaan oefenen: Op en afstappen..
Heb je trouwens foto's van je edelstel? Foto's kan je hier plaatsen in je dagboek of op je gebruikerspagina!
Kijk hier maar voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
hallo het popje heet maloe en de naam van de man jaapie het popje is van 01 11 206ik heb er papieren bij zal aan mijn dochters vragen of zij er fotos wil maken en er op wil zetten
\ annie
Dinsdag 27 Februari 2007 8:49 pm
Sue Moderator
Wat een mooie naam zeg, Maloe!
Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
edel popjes staan bekend dat ze heel dominant kunnen zijn ze moeten heel concequent aangepakt worden nu al met 16 weken anders wordt het alleen maar erger nu is het nog uitproberen hoever ze kunnen gaan en als ze merken dat je bang bent is het gebeurt dan zijn zij de baas
ps weet je of ze getest is op ziekte
groetjes old john en sweety