|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
| Welke pellets voor edelpapegaaien |
|
|
Ik vind Shandor zijn verenpak er niet mooier op worden en wil overstappen op een andere pellet.
Welke pellet geven jullie je edel naast het verse fruit/ groente?? |
Maandag 4 Februari 2008 11:35 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Welke pellets voor edelpapegaaien |
|
|
Hoi Wil.. Welke pellet gaf je eerst als ik vragen mag?
Misschien kan je deze vraag ook stellen op het Engelse forum?  |
Dinsdag 5 Februari 2008 11:26 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Natuurlijk mag je dat vragen in het begin zaten ze op Pretty Bird en nu op Roudybush.
Maar ik vind dat Shandor nu ook meer zwarte randjes krijgt aan zijn veren en dat kan ook liggen aan het soort pellets toch?
En je leest toch telkens weer dat voor edels de speciale edel pellets beter zijn ook al krijgen ze elke dag vers fruit en groente etc, dus vandaar ook hier mijn vraag welk merk men aan hun edels geeft.
Fijn als je dat ook op het engelse gedeelte wil vragen ik ben niet zo goed in engels  |
Dinsdag 5 Februari 2008 2:38 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Wil.. Ik heb hier een topic geopend: http://www.fluffies.org/en/post72429.html#72429
Het kan evt aan de pellets liggen. Heb je verder nog iets veranderd?
Is de Harrisons evt niets voor jou? Scut had eerst ook zwarte randjes en hij is nu randjes vrij. Ook Wheezy had dit probleem. |
Dinsdag 5 Februari 2008 6:37 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Voor wat ik weet zijn er aardig wat die Ecobird Fruit 16/6 geven. Dit is een pellet met een hoog fructose gehalte. Ik heb lange tijd alleen fruit, groenten, noten en zaden gegeven. Bij Iwan heb ik destijds pellets (Nutribird) meegekregen, maar al snel lieten ze het liggen.
Bij Franka heb ik Ecobird meegekregen en omdat het weer "nieuw" was eten alle edels nu weer pellets. Vervolgens heb ik zelf een hoeveelheid Ecobird Fruit 16/6 gekocht. Ze krijgen het niet dagelijks, maar (vermoedelijk mede daardoor) eten nu regelmatig hun pellets.
Ik weet niet welke pellets van Prettybird je hebt gehad, sinds enige tijd heeft Prettybird ook; Edelpapegaai special
De berichten hierover zijn gemengd. Hetzelfde geld voor de Harrison pellets. Maar ik ken diverse personen die bij hoog en laag volhouden dat hun edelpapegaaien sinds ze Harissons geven er beter uitzien. |
Dinsdag 5 Februari 2008 9:50 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ik weet niet of Harrisons zo geschikt is voor edels, want het moet juist een pellet zijn met een extra fructose gehalte. Ik weet niet of hun dat ook hebben?
Tot nu toe lees ik het meest op sites dat men de edels speciale edel pellets van het merk eco-bird geeft.
Thnx voor het posten van het engelse bericht, ik ben benieuwd! |
Dinsdag 5 Februari 2008 9:51 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Thnx voor je antwoord PeCe en ik poste zelf ook net dat ik op meerdere sites las over edelpapegaaien dat men ook het merk ecobird geeft met extra fructose gehalte.
Maar je zegt:
>>Ze krijgen het niet dagelijks, maar (vermoedelijk mede daardoor) eten nu regelmatig hun pellets. <<
Wat geef je dan op de dagen dat je geen pellets geeft?
En die pellets van pretty bird gaf ik ook in het begin maar omdat onze caique Charu toen aan het rommelen ging met haar poepjes was ik overgestapt op de roudybush omdat deze beter zou verteren etc.
. Maar ik vind Shandor zijn verenpak er niet mooier op worden dus vandaar dat ik vermoed dat het aan deze pellets ligt. |
Dinsdag 5 Februari 2008 10:00 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Wel of niet beter uitzien kan aan vele dingen liggen, het voer is er een van. Het zou theoretisch zelfs een soort stress kunnen zijn omdat Shandor zijn "maatje" Charu mist. Zo zijn er nog veel meer opties. Zoals ik ook in het topic van mh_1204 aangeef, de pellet is een onderdeel van het voer. Wat mij betreft zouden ze zelfs zonder kunnen.
Het voer dat ik geef bestaat altijd uit een premium zaden mengsel, veel fruit, groenten. Als extra's krijgen ze variabel de ecobird pellets, maar ook nootjes, ei, stukje multigranen koek, nootjesbrood, maiskolf, snackstokken, gierst enz. enz. |
Dinsdag 5 Februari 2008 10:20 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Hmmm het zou natuurlijk best kunnen dat hij Charu enigzins mist ook al heb ik zelf het idee van niet, Ik merk totaal ook geen stress bij hem, hij gedraagt zich niet anders als daarvoor.
Hij speelt, is vrolijk, eet goed etc etc maar ik kan natuurlijk ook niet in zijn koppie kijken ( kon dat maar)
Ik vind het toch een fijn idee om naast het fruit en groente een goede pellet te geven om zeker te weten dat Shandor alle nodige stoffen binnen krijgt.
En hier krijgt hij juist ter afwisseling een paar keer per week wat zaad erbij en de andere extra's. |
Dinsdag 5 Februari 2008 11:22 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Wil
Ik vind het toch een fijn idee om naast het fruit en groente een goede pellet te geven om zeker te weten dat Shandor alle nodige stoffen binnen krijgt.
Om die reden heb ik ook pellets gekocht, als aanvulling zodat ze minstens een paar keer per week een meer dan compleet menu hebben. Ik vind het niet anders dan logisch dat je kijkt welke pellet het meest in aanmerking komt en natuurlijk welke Shandor lekker vind. |
Dinsdag 5 Februari 2008 11:55 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Wru kreeg een hele tijd lang Harrison's, maar ik moet zeggen dat het zeker niet meer dan pakweg 20% van zijn dieet was. Voor de rest een mix van gekookte bonen en rijst, groente en fruit, birdiebread, zaad, aangevuld met nootjes en menseneten. Het deed hem vrij goed, denk ik
http://img.photobucket.com/alb.....G_0655.jpg
|
Woensdag 6 Februari 2008 7:15 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Wowwww Wru was zeker een hele mooie edel hij zag er schitterend uit!! Hoe oud was hij op deze foto?
En je schrijft in de verleden tijd over Wru??  |
Zondag 10 Februari 2008 8:16 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Hij was +/- anderhalf.
Verleden tijd omdat hij niet meer met ons is. Dat roze duiveltje is voor een deel om van dat verlies te 'genezen' ... (werkt niet echt). |
Maandag 11 Februari 2008 10:31 am |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Och wat vind ik dat rot voor je!
En nee vergeten doe je ze zeker nooit, ze zijn allemaal speciaal met hun eigen persoonlijkheid etc en veroveren dan ook een eigen plekje in je hart.
Ik wens jou dan ook veel sterkte met het verwerken.  |
Maandag 11 Februari 2008 10:37 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:20 am
|
|
|
|
|