Wie kan mijn de verschillen in de ondersoorten uitleggen
Weet iemand het verschil tussen de ondersoorten van de edels duidelijk uit te leggen.
Meestal hoor ik de kleuren zijn anders, maar ik wil het verschil echt weten.
Ik weet dat Bindi en Monty Nieuw Guinea edels zijn.
Alleen van de nieuwe denk ik dat het en ander soort is.
De man heeft een langere staart dan die van Monty, de pop heeft een heel klein beetje geel in de staart zo langs de randjes van haar staart.
Verder heeft de pop een hele witte oogranden wel met een bluawe rand erom.
De ogen van Bindi zijn wat donker maar zijn volgens mij ook nog niet geheel verkleurd ze is van 2006
Ik hoop dat iemand dit mij kan vertellen welk soort het zou kunnen zijn.
Zo te zien heb je nu twee bekende Engelse sites om o.a. gegevens met plaatjes te bekijken. Helaas geen uitgebreide afbeeldingen zoals op de eclectusgroup site die ik eerder heb gemeld, maar wel volop Nederlandse beschrijvingen kan je vinden op navolgende site;
http://www.erwinsedelpapegaaien.nl/index.html
Let op dat het gele of rode randje aan een staart niet altijd wat zegt, want ik heb vaker foto's van edelpapegaaien uit één nest gezien die verschillende kleuren aan de staart hadden. Voor het overige heb ik aan de beschrijvingen niet genoeg om een ondersoort te kunnen gokken.
Het popje zou een Solomon edel kunnen zijn gezien haar diepblauwe kleur, blauwe ogen en uiterlijk. Zo vluchtig (op de foto's die er staan) lijkt ze wel wat op mijn April en die is ook een Solomon.
Hoi Pece,
ik denk toch dat het de ng edels zijn ik heb ze eens goed vergeleken met Bindi en Monty en met de foto's van de engelse site's.
in ieder geval bedankt voor het mee zoeken.
Groetjes Cornell
Woensdag 20 Februari 2008 9:53 am
Fluffy Sue Site Admin
Wordt er onder edels ook wel eens gekruist met ondersoorten? Bij bonte boeren gebeurt dit meen ik wel vaak, ik vroeg me af hoe het zit met edels?