|
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by Tico
@Laura: Dat is wat ik wil!! Geweldig!! Is het na kiekeboe niet in een stroomversnelling gegaan doordat Cleo weet wat de bedoeling is? Super! En je bent begonnen met een standaard geluidje?
Eehmmm, ik weet het niet precies meer!!! Volgens mij ben ik gewoon met kiekeboe begonnen omdat ze dat toen te pas en te onpas zei...Ze vindt het denk ik een leuk woordje. De fluitjes op commando gingen wat moeizamer omdat ze eerst kiekeboe bleef zeggen zodra ze de beloning zag (Cleo dacht, ik heb mn woordje gezegd, dus hier met dat lekkers, wacht...ik zeg het gewoon tien keer!!! ) Dat heb ik opgelost door de beloning nu uit het zicht te houden als ik om een fluitje of woordje vraag...Dat gaat beter.
Enne, grijsjes kunnen het ook leren, kijk maar naar Einstein...Natuurlijk vinden ze die baas die zich staat uit te sloven om ze een woordje of geluid te ontlokken reuze interessant.....  |
Dinsdag 3 Februari 2009 1:10 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
|
|
|
Haha grappig om te lezen hoe jullie de slimheid van de grijsjes omschrijven
Maarrrr ik herken dat toch ook zeker van onze edelman Shandor hoor
Hij weet nu ook wel bepaalde woorden te linken aan de situatie zoals bv bij binnenkomst tegen mij halloooo te zeggen en tegen mijn man haiiii te zeggen.
Vanaf het begin zeiden mijn man en ik allebei verschillende begroetingen bij binnenkomst en dat weet Shandor ook prima te onderscheiden van elkaar en tegen de juiste persoon dat te roepen voor wij zelf het al gezegd hebben.
De vriendin van mijn jongste zoon zegt vaak bij binnenkomst tegen Shandor: Heyyyy hoe is ie nou??
En ook dat roept hij meestal als zij binnenkomt en nooit tegen ons.
Dus hij associeert bepaalde 'kreten' nu wel met de juiste persoon.
Maar aan de andere kant om op commando bepaalde woordjes te laten zeggen hahahaha nou pffffff doet ie ook niet echt hoor.
Hij kan me dan ook aanstaren met zo'n koppie van je doet je best maar maar snapt volgens mij best wel wat de bedoeling is
BV: Hij vind het geweldig als ik een lege closetrol tegen mijn mond zet en er dan doorheen 'toeter' met mijn stem en doet dat ook vaak na als hij in zijn 'eentje' zit op de speelboom, zowel alleen het geluid als ook zijn snavel dan in de closetrol steken om zo te toeteren.
Zit hij bij mij op schoot en we doen dan het toeter spelletje steekt ie wel zijn snavel aan de andere kant erin, maar zonder toeter geluid erbij hoor,
houd dan ook zijn snavel mooi op elkaar ook al vraag ik erom van nu Shandor weer toeteren, forget it
Volgens mij geniet hij zo alleen al van de volle aandacht en denkt vast ja ben der gek als ik het natuurlijk doe dan is voor Wilma mss de lol er wel af en zit ik minder op schoot
Maar wie weet komt dit eerdaags ook nog wel eens en dan rol ik van verbazing van de bank af...met Shandor en al
Het blijven slimme manipulators maar o zo geweldig!
Dus Tico er is nog hoop hoor en Shandor is sept 2008 2 jaar geworden, jouw edel is nog erg jong en toen deed Shandor dat ook nog niet met de begroetingen.  |
Zondag 8 Februari 2009 9:39 pm |
|
|
vierteen
Eitje
|
Mijn edel zegt ook niets op commando, als we weggeweest zijn en we weer de kamer binnenkomen zegt hij wel 'hallow".
Als ik een keer moet niezen zegt hij er altijd standaard hatsjoe achteraan
Verder zegt hij genoeg, maar niet op commando, dingen associeren met iets doet hij wel |
Zaterdag 7 Maart 2009 12:00 pm |
|
|
Tico
Net uit het ei
Hey mensen,
Even een update: Tico kan nu op commando "hallo" terug zeggen. Goed he? Maar ik moet wel eerst mijn clikker of een pijnboompitje laten zien.
En hij assosieerd nog steeds geen enkel woordje met een bepaalde actie. Hij lult maar wat raak en heeft geen enkel benul met wat hij allemaal zegt.  |
Vrijdag 25 September 2009 1:43 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat is superleuk zeg.  |
Vrijdag 25 September 2009 1:06 pm |
|
|
|