|
|
|
Anika
Net uit het ei
|
Hi,
We proberen Rocco het schreeuwen echt af te leren, maar nu heb ik iets anders bedacht....is het niet handiger om er een vriendinnetje bij te zetten?
Maar nu hoorde ik dat een forpus er niet tegen kan als er een indringer in zijn kooi komt, hij kan de nieuweling dan volledig afmaken (aldus de kweker).Maar ik heb net een superdeluxe kooi voor hem gekocht, het moet toch niet zo zijn dat ik dan weer een hele nieuwe kooi moet kopen?
Hoe moet ik het dan anders doen?
Groetjes van Anika |
Donderdag 29 Oktober 2009 5:32 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik zou geen ander vogeltje in huis halen om een bestaand probleem op te lossen, straks zit je met twee schreeuwende vogels...ik zou het alleen doen als je voor jezelf een andere vogel erbij wilt...
Wat betreft de kooien, reken er niet op dat ze meteen samen in een kooi kunnen. Probeer het eerst met twee kooien en kijk hoe dat gaat ( heb je nog een 'oude' kooi) laat ze dan samen op de speelboom enz enz, je kunt de momenten samen steeds meer uitbreiden.... |
Vrijdag 30 Oktober 2009 8:46 pm |
|
|
Anika
Net uit het ei
|
Hoi allemaal,
Ik heb de gok genomen, vrijdag heb ik een popje genaamd Loesje opgehaald. Het geschreeuw van Rocco was niet meer te harden en ik wilde Rocco niet opgeven! Op mijn dagboekpagina staat het verder beschreven, ik ben zo blij! Volgens de kweker was dit de oplossing, ik had mijn twijfels maar ik wilde zo graag een oplossing, het is nu een stuk rustiger in huis!
Rocco let bijna niet meer op mij en is denk ik een stuk gelukkiger!!
Groetjes van Anika |
Zondag 1 November 2009 8:10 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat eebn fijn nieuws. je hebt de spijker op zijn kop geslagen. ben heel blij voor jullie. laat het zo doorgaan  |
Maandag 2 November 2009 8:23 am |
|
|
esjo
Moderator

Wat super om te horen zeg. Gefeliciteerd !!
Ik ga snel in je dagboek kijken |
Maandag 2 November 2009 12:19 pm |
|
|
Sarah
Moderator

O, wat mooi joh. Ook ik ga hier niet langer wachten en ga in je dagboek kijken.  |
Maandag 2 November 2009 1:26 pm |
|
|
|
|
Anika
Net uit het ei
|
Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie lieve reacties, ben zo ongelofelijk blij! Het had namelijk ook anders kunnen lopen, maar dat is gelukkig niet gebeurd.
Rocco is een heel ander vogeltje geworden, af en toe schreeuwt hij wel, maar niet zo erg als eerst, het is niet meer te vergelijken.
Het is echt een genot om te zien hoe verliefd ze zijn, af en toe voedert hij haar ook, zo ontzettend lief is dat.
De kweker waarschuwde wel dat er natuurlijk eitjes kunnen komen, maar daar denk ik nu nog even niet aan...lijkt me wel schattig!
Groetjes van Anika  |
Maandag 2 November 2009 4:07 pm |
|
|
Laura B
Moderator

fijn dat het zo goed uit lijkt te pakken!!!  |
Maandag 2 November 2009 6:08 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
heerlijk te zien dat het goed gaat. het kan gebeuren dat ze een nestje willen, maar dan is aan jou de keus of jij dat ook wilt. in dat geval hang je er een nestje aan, zo niet, koop je geen nestje. eitjes kunnen dan toch nog volgen maar omdat er geen nestje is, zal er weinig kans zijn dat ze ze ook uitbroeden. in elk geval is de rust weder gekeerd bij jullie en is iedereen weer gelukkig. |
Dinsdag 3 November 2009 11:34 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:27 pm
|
|
|
|
|