Een verdrietige mededeling over Rocco, hij moet weg!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
Anika
Net uit het ei

Een verdrietige mededeling over Rocco, hij moet weg!!!!  Reageer met quote  

Lieve mensen,

Ik moet helaas mijn papagaaitje Rocco wegdoen, het gaat niet goed!!!
Hij schreeuwt de hele dag door en ik heb alles geprobeert!!! Ik wil absoluut geen geld voor hem!!! Maar weet iemand een goede baas voor hem?

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar ik kan het geschreeuw niet meer aan en mijn vriend al helemaal niet....nu ik dit schrijf moet ik weer huilen, ben zo gek op dit beestje...maar het gaat gewoon niet!!!!

NOGMAALS WEET IEMAND EEN GOED BAASJE VOOR ROCCO??????

Ben zo ontzettend verdrietig!!!!!!

Verdrietige groetjes van Anika
Bericht Zaterdag 24 Oktober 2009 10:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Anika
Net uit het ei

Reageer met quote  

Vreselijk mijn bericht of niet!!! Maar Rocco heeft 2 dagen bijna aan één stuk lopen schreeuwen en vandaag barste de bom, mijn vriend kon er niet meer tegen en mijn oren deden pijn. Het was gewoon onhoudbaar, zo'n schril hoog geluid pffffff Stom! Stom!

Toen hebben we hem naar boven naar zijn slaapkooi gedaan en de handdoek erover heen gedaan. Nu is hij weer beneden en we hopen dat hij niet meer zo schreeuwt. Ik wil hem eigenlijk niet kwijt....ik ben dol op hem, maar dat schreeuwen....weet iemand nog aub raad?

Ik ben echt wanhopig en voel me rot, wat doe ik verkeerd?

Ik vind het zo erg, ik lees allemaal leuke verhalen over papagaaien, vind dit echt zo naar!! Ik wil het gewoon niet opgeven met hem....

Groetjes van Anika
Bericht Zaterdag 24 Oktober 2009 12:06 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey Anika,

Ik snap dat dit niet makkelijk is maar ben je ook zeker dat er fysiek niets mis is met je lieverd?
Misschien kan je een volledige check-up laten doen, bloedonderzoek en zo inclusief zodat je dat al kan uitsluiten. Zo kan je ook uitsluiten dat Rocco misschien pijn of zo heeft. Je weet het natuurlijk nooit.
Bericht Zaterdag 24 Oktober 2009 4:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je schrijft hij schreeuwt de hele dag door? Zijn er anawizingen dat hij schreeuwt? Is hij misschien ziek of heeft hij pijn. Een speeltje wat hem beslist niet aanstaat. Op wat voor plek staat hij? Rustig of veel geloop voor de kooi langs? Alle kanten open of met 1 kant tegen een muur?
Hoe ziet zijn dag eruit?

Heel veel vragen dus voordat je aan een oplossing kunt gaan werken.
Zou eerst het medische gedeelte uitsluiten en daarna verder kijken.

Wel belangrijk is het om niet te reageren op hem wanneer hij schreeuwt. Negeren. Dus ook niet aankijken en beslsit niet tegne hem terug schreeuwen.

Eventueel kun je ook zodra hij gaat schreeuwen de kamer uit lopen en wanneer die stil is terug komen.
Bericht Zondag 25 Oktober 2009 9:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik plak je reactie even hier in het topic. Dan blijft het wat overzichtelijker Wink
quote:
Originally posted by Anika
Hi Esjo,

Bedankt voor je snelle reactie, was gisteren wanhopig! Ik weet zeker dat Rocco geen pijn heeft (gelukkig). Hij heeft echt chronisch aandacht tekort, dat betekend als ik de kamer uit loopt hij de longen uit zijn lijf schreeuwt en das voor mijn vriend die in de kamer zit heel erg...... Rocco is erg op mij gericht, ik noem hem voor de grap mijn huilbaby (maar eigenlijk is dat helemaal geen leuk grapje). Nu slaapt hij onder mijn haar en dan is het goed, maar als hij de kooi in moet begint de ellende en vooral als ik weg ga.

De kooi staat op een rustige plek bij het raam, een kant staat tegen de muur, geen volle zonlicht.

Het is nooit druk in huis, dus ook niet veel geloop. Hij speelt af en toe met al zijn speeltjes, voor één speeltje was hij inderdaad bang, die heb ik eruit gehaald. Als hij bij me is knisperd hij vrolijk met zijn snavel en maakt hij apart bromende geluidjes, soms ben ik bang dat hij mij echt als zijn partner ziet en constant bij me wil zijn, maar dat kan echt niet.

Ik kan bijna nooit meer iets voor mezelf doen want hij wil zo graag bij me zijn, als hij me hoort begint het geschreeuw. Ook als ik hem laat vliegen, schreeuwt hij, denk dat hij het zo leuk vind, wij dus minder....

Hij is af en wel stil, maar ik merk dat hij zichzelf niet echt kan vermaken!!!
Moet ik een vriendinnetje kopen voor hem? Maar ik heb bijvoorbeeld net een nieuwe kooi! Men zegt als ik er nu één bijkoop maakt hij deze af en dat vind ik echt zielig!

Ik wil wel naar een dierenarts, maar ik woon ik Zwolle en om persoonlijke redenen wil ik niet naar dokter Hooijmeyer! Weet jij nog iemand die redelijk in de buurt woont?

Groetjes van Anika

Het lijkt erop dat je Rocco een lekker verwend forpusje is.
Dat betekent ook, dat je met trainen hier nog een ontzettend leuk gaaitje van kan maken.
Hier een aantal tips.

Breng regelmaat aan in het leven van Rocco. En wanneer hij uit de kooi mag, haal je hem er zelf uit en laat je hem niet zelf uit de kooi komen.
Wissel de kooi regelmatig met andere speeltjes.
Heeft Rocco een speelboom? Misschien is dat nog een leuk idee.

Heel belangrijk - blijf zelf rustig. Gaaitjes voelen je humeur heel goed aan. Wanneer je zelf nerveus bent bv, zal Rocco ander gedrag vertonen dan wanneer je relax bent.

Wanneer je rocco bij je hebt en hij vertoont partnergedrag moet je hem terug zetten op de kooi en negeren.
Trek jezelf wat terug in dingen doen met rocco en laat je vriend toenadering tot hem zoeken.

En nogmaals, wanneer Rocco schreeuwt, negeer dat of loop de kamer uit. Wanneer hij weer stil is kom je terug. Dat is een beloning opzich / het feit dat je terug de kamer in komt. Niet naar hem toe gaan wanneer hij schreeuwt en al helemaal niet terug schreeuwen. Want dat is natuurlijk het leukste spelletje voor Rocco Mr. Green

Wanneer je de regels nu aanscherpt heb je kans dat het geschreeuw eerst nog even wat erger wordt / blijf consequent en je zult zien dat wanneer Rocco doorheeft dat hij met schreeuwen niets bereikt vaker en langer stil zal zijn., Dat zijn de momenten waarop je hem beloont. Met stem, dan weer met wat lekkers en af en toe met bij je nemen. Wissel de beloning af.

Succes Troosten
Bericht Zondag 25 Oktober 2009 11:26 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier staat een lijst met artsen http://www.fluffies.org/nl/die.....t4765.html

Zelf ga ik naar Anton Beijer van Dierenkliniek de Toren in Drachten
Bericht Zondag 25 Oktober 2009 11:28 am
Anika
Net uit het ei

Reageer met quote  

Super bedankt Esjo,

Ik voel me erg gesteund klinkt dramatisch, maar dit is eventjes geen leuke tijd! Rocco schreeuwt nu ook, maar ik negeer hem! Hij houdt echt vol!

Ik wil hem nogmaals niet kwijt, dus zal ik de regels moeten aanscherpen, pffff consequent zijn dus....een goede les. Ik verwijt Rocco ook niets, tis mijn schuld....en dat moet ik herstellen.

Ik wist niet dat Forpussen zo'n lawaai konden maken, maar ja!!!

Bedankt voor de lijst van dierenartsen, het kan nooit kwaad om hem te laten checken, toch denk ik dat hij chronisch aandacht tekort denkt te hebben!

Groetjes van Anika Ja
Bericht Zondag 25 Oktober 2009 11:42 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Anika,

Ga jezelf nu ook niet met een schuldgevoel opzadelen. Het is nog helemaal niet te laat om de regels aan te scherpen en ben ervan overtuigd dat het kan lukken. Oké, je zal consequent moeten zijn maar het heeft geen zin jezelf slecht te gaan voelen nu, je bent geen slechte mams hé, absoluut niet. Je hebt je schatje misschien net ietsje TE willen verwennen maar dat wil niet zeggen dat je het niet goed deed, gewoon ff de regels bijstellen. Wees gerust, het gaat niet van vandaag op morgen beteren maar het is ook zo dat je schatje het moet gaan snappen en de link moet leggen hoe de regels nu ineens zullen zitten en wat protest ga je hoe dan ook krijgen want het oude gedrag zal nog ff doorgezet worden tot Rocco snapt dat het niet het gewenste resultaat brengt en enkel beloning komt bij het gewenste gedrag. dat vraagt ff tijd maar dat lukt hoor. Ik heb hier ook een hele tijd terug echt een moeilijke tijd gehad met mijn grijsje, geen schreeuwgedrag maar wel enorm bijtgedrag maar ook dit was kwestie van trainen en hem laten voelen dat hij niet zomaar deed met me wat hij wou, dat er regels waren.
Ook hier was ik ff mijn vertrouwen kwijt want elke keer was ik aan het bloeden maar nu, nu is het terug een schatje, ja eentje die nog wel eens probeert maar zolang jij en je vriend dezelfde regels toepassen (heel belangrijk) dan lukt het jullie wel.
Ook heel belangrijk is dat je met Rocco werkt als je ontspannen bent, schreeuwt Rocco zodat je het gevoel hebt dat je het liefst terug zou gaan schreeuwen, dan doe dat NIET maar ga ff samen een wandeling maken met je vriend, zeker niet ingaan op het schreeuwen want ook negatieve aandacht is aandacht en door ff uit de situatie te gaan kan je terug ontspannen en er terug tegenaan gaan. Dat gaat jullie lukken, samen.
Bericht Zondag 25 Oktober 2009 12:48 pm
Anika
Net uit het ei

Reageer met quote  

Samen met mijn vriend heb ik afgesproken, schreeuwt Rocco negeren en is hij stil belonen!

We hebben wel door dat ik hem teveel aandacht heb gegeven, hij wil contstant bij mij zijn.......wel leuk maar ik wil ook wel eens wat voor mezelf doen!

Ik denk dat ik ook maar wilgentakjes moet kopen en inderdaad een speelboom....maar pfff hoe moet ik die nou maken?

Vind het moeilijk hoor als hij schreeuwt het is echt een schreeuw van hallo hallo HALLO HALLO!!
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 11:26 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier een linkje naar voobeelden van zelfgemaakte speelbomen: http://www.fluffies.org/nl/koo.....t8983.html

Ik geloof zeker dat het niet makkelijk is - maar de aanhouder wint. En daarna is Rocco weer een leuk en gezellig gezinslid, probeer dat voor ogen te houden Troosten
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 11:31 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kijk, de eerste stap is gezet, jullie hebben samen de nieuwe regels bepaald en zolang jullie die ook net zo toepassen dat zal Rocco die link wel leggen hoor. Kan ff duren eer ze het snappen of willen snappen maar dat komt, echt wel.

En die boom, dat is echt stap per stap maken, je maakt er eentje en na een tijdje pas je die weer aan en verbeter je die vanzelf ook weer hoor. Dat is iets waar je ingroeit.
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 12:11 pm
Anika
Net uit het ei

Reageer met quote  

Bedankt Sarah en Esjo,

ik wil het ook niet zomaar opgeven, al is het moeilijk. Ik ben ook echt aan het denken van waar hij nog meer door getriggerd kan worden.

We hebben een slaapkooi op onze slaapkamer, een ik las dat een papagaai echt 12 uur rust nodig heeft. Rocco gaat om 21.00 uur naar "bed" , wij later en we praten natuurlijk en dan hoor je hem ook echt klapperen met zijn snavel. Dus misschien is dat het?

Ik zie trouwens dat de speelbomen uit flinke takken bestaan, zijn die gewoon uit het bos gehaald? Wat voor soort takken mag een papagaai hebben?

Ik wil een niet al te grote speelboom maken, kijken of hem dat kan helpen zichzelf te vermaken!!!
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 12:34 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je speelboom kun je van takken uit het bos maken. de takken hoeven niet perse echt ver uit elkaar te staan. je kan ze ook dichter op elkaar zetten en dan veel speeltjes er in hangen zodat hij bezig is. zorg voor afleiding.
de grootte bepaal je gewoon zelf.
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 2:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Anika
Net uit het ei

Reageer met quote  

Super,

Dan ga ik zaterdag het bos onveilig maken en een prachtige speelboompje maken voor mijn liefie!!!

Rocco heeft net gedoucht, ging gewoon op mijn hoofd vliegen en zo huppa met zijn hele hebben en houden onder de douche, gek beest!!!

Tis echt een apart beestje, maar het moet gewoon goed komen, hij schreeuwt al iets minder erg, maar kan nu nog geen wonderen verwachten!
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 2:12 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Let er wel een beetje op welke takken je neemt. Niet elke tak is geschikt voor onze lieverds. De meest geschikte zijn takken van wilgen (met uitzondering van treurwilg) en dan de takken van fruitbomen (maar geen kersenboom) heel goed zijn de appelboom, perenboom, ... Wink

Slaap is inderdaad heel erg belangrijk voor ze. Ze hebben een 10 tot 12 uur slaap per nacht nodig.
Bericht Maandag 26 Oktober 2009 3:02 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:10 pm
  Berichten van afgelopen: