|
|
|
Anika
Net uit het ei
|
| [b]Hellep, Rocco roept als ik de kamer uit loop[/b] |
|
|
Hoi allemaal,
Sinds een paar weken ben ik een trotse eigenares van Rocco, een blauwe Forpus!
Hij is ontzettend tam, hij vliegt vrij rond ( dan begint hij keihard te krijsen????). Maar als ik hem roep komt hij naar me toe vliegen, gaat op mijn hoofd, vinger of schouder zitten. Ik kan hem rustig laten opstappen en weer in de kooi doen. Dat gaat vrij goed. Ook mag ik hem met mijn hele hand om zijn lijfje pakken, hij moppert wel, maar gaat niet krijsen.
Ik ben bang dat ik hem teveel verwent heb met aandacht (kan toch?), hij slaapt echt in mijn handen onder mijn haar, gaat dan heel dicht tegen mij aanzitten. Sinds een paar dagen gaat hij vreselijk te keer als ik de kamer uit loop!!!! Wat doe ik verkeerd? Pas als ik mijn stem laat horen of mij laat zien houdt hij op, dat mijn vriend ook in de kamer zit maakt niets uit!!!
Verder is Rocco niet gewend om groente en fruit te eten, ik geef hem eivoer en wat zaad ( grit en kiezel). Soms een stukje trosgierst.
Hoe moet ik beginnen? Ik weet niet welke groente of fruit het beste is? Ik weet ook niet of dit elke dag mag?
Ik hoor heel graag van jullie!!
Groetjes van Anika  |
Maandag 5 Oktober 2009 1:26 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
hallo Ankia,
je hebt je kleine inderdaad wat verwend en nu wil hij gewoon die aandacht continu hebben. je zou kunnen proberen de radio aan te zetten. ze kunnen heel koppig zijn en erg manipuleren. dat is normaal. hahaha. dit is gewoon een kwestie vna jou heel standvastig zijn. als hij gaat schreeuwen kan je er heen gaan en resoluut zeggen dat hij stil moet zijn. NEE zeggen. dan loop je weg. na een paar minuten kom je terug. schreeuwt hij nog steeds, negeer je hem, is hij stil geweest kun je hem belonen.
aga's zijn niet echt groente en fruit eters heb ik begrepen. je mag elke dag fruit en groente aanbieden, behalve avocado, dat is giftig, dus noooit geven. je zou elke dag een stukje appel kunnen geven, een klein stukje kiwi etc. dit is gewoon uitproberen en zien wat hij het lekkerste vindt. ook groenten. brocoli, sla etc. uitproberen, maar of hij er erg enthousiast van wordt is de vraag.,
trosgierst is ok en grit zou ik er gewoon zo bij geven zodat hij zichzelf kan bedienen als hij dat wil.
probeer wat leuke speeltjes te geven waar hij mee kan bezig zijn als jij er niet bent en probeer je vriend bij hem te betrekken zodat ook hij daar mee kan spelen. als die interesse er is van je vriend natuurlijk.
succes en hou ons op de hoogte |
Maandag 5 Oktober 2009 2:23 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Eigenlijk is het het beste dat je niet gaat reageren als je bijvoorbeeld ff uit zijn zicht bent, negatieve aandacht is namelijk ook aandacht en gaan ze op inspelen want na een tijd maakt het hem niet uit of het nu negatieve of positieve aandacht is wat hij krijgt, dus uit het zicht, niet reageren. Wel reageren en belonenen als hij stil is, iets lekkers geven en terug weg. Kan zijn dat hij terug gaat krijsen dan hoor maar hij moet gewoon leren dat als hij stil is als je er niet bent dat dat iets lekkers op kan gaan leveren.  |
Dinsdag 6 Oktober 2009 5:35 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat je wel kan doen is wanneer je de kamer uit loopt dat zeggen tegen Rocco. zo van: vrouwtje gaat even weg en met dat je dat zegt loop je weg. Blijf in de gang nog even tegne hem praten. En af en toe kan je best vanuit een andere ruimte wat tegen hem zeggen.
In het wild roepen ze elkaar ook om te zien waar de partner is.
Het kan best zijn dat hij nu niet begrijpt waar je heem gaat en daarom gaat roepen/schreeuwen.
Herman "roept" hier ook wel eens om te weten waar ik ben. Dan reageer ik even heel kort en is Herman ook weer rustig.  |
Woensdag 7 Oktober 2009 1:13 pm |
|
|
|
|
kaatjuh87
Beginnende vlieger
Keesje(ook Forpus)heb ik eigenlijk al vanaf begin af aan geleerd dat ik terug kom..
mijn hond heeft verlatings angst dus zeg ik mn honden gedag en zeg ik tegen Keesje vrouwtje is zo terug..
hij weet ook dat als ik terug ben dat zn kooi weer open gaat... en soms als ik dat vergeet zit hij voor zn deurtje en zegt hij 1 keer piep.. en dan ik ow ja sorry schat.. kooi open...
maarja dit zat er bij mij altijd al ingebakken ivm de hond..
als ik niet zeg dat ik zo terug ben breken ze mn huis af... stom heh?
maar als ik zeg vrouwtje zo terug zijn ze stil..
bij Keesje heb ik het geleerd dat hij zn kooi terug in moet als ik wegga (kooi is altijd open..) en dan zeg ik Keesje in je kooi en hoppa hij gaat en krijgt hij een nootje,, dan zeg ik vrouwtje zo terug en dan wacht hij en gaat hij zelf spelen/slapen.. naja en al ik terug ben kooi open en nootje (mits hij gewoon stil is natuurlijk) maar Keesje produceerd bijna Geen geluid..
Sorry voor mn warrige verhaal misschien heb je er wat aan.
Succes |
Woensdag 7 Oktober 2009 6:54 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 7:52 pm
|
|
|
|
|