Huisvestingsvraagje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
Gittje
Eitje

Huisvestingsvraagje  Reageer met quote  

Op korte termijn zou ik graag een koppel forpusjes als huisvogels houden. Het is niet de bedoeling om hen los te laten in de huiskamer gezien wij katten in huis hebben.

Voorlopig ben ik op zoek naar een geschikte kooi en heb er 2 gevonden :
1) de Montana Madeira met een traliesafstand van 13 mm (zie http://www.zooplus.nl/shop/vog.....tana/73498 )
2) de Bird Casa met een traliesafstand van 10 mm (zie http://www.dierenvilla.nl/nl/p.....a-113.html )

De eerste kooi lijkt mij steviger en kwalitatief beter afgewerkt. De 2de iets minder, maar biedt meer ruimte.

Wat denken jullie?

Hoeveel mag overigens de traliesafstand maximaal bedragen voor een Muspapegaai?
Bericht Zaterdag 30 April 2011 3:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou in elk geval zeker er op letten dat de tralie afstand niet te ruim is, hun kopje kan er nogal snel door dus ik zou eigenlijk voor de minste afstand gaan. Misschien zijn er hier wel leden die er ervaring mee hebben.
Bericht Zondag 1 Mei 2011 1:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Gittje
Eitje

Reageer met quote  

Ik kreeg onder de algemene rubriek "kooien" volgende aanwijzing :

quote:
Originally posted by Maris.
Leuk dat je aan forpussen begint:feather:
Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan, de montana serie vind ik echt van sterke kwaliteit.

Voor forpussen moet je maximaal 16 mm aanhouden .
Bericht Maandag 2 Mei 2011 4:49 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik geloof dat de montana wel moet kunnen, kijk iig even goed naar de ruimte tussen het traliewerk en de dikke zijspijlen van de kooi. Hier zit wel aardig wat ruimte tussen. op de meest rechtse foto zie je wat ik bedoel! Wink
Bericht Maandag 2 Mei 2011 8:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Maris.
Eitje

Reageer met quote  

He dat ben ik, grapje Nanaaa!
Bericht Maandag 2 Mei 2011 9:09 pm
Gittje
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Ik geloof dat de montana wel moet kunnen, kijk iig even goed naar de ruimte tussen het traliewerk en de dikke zijspijlen van de kooi. Hier zit wel aardig wat ruimte tussen. Op de meest rechtse foto zie je wat ik bedoel! Wink

In de beschrijving vermeldt Zooplus letterlijk "alle vinken en parkieten voelen zich hier kiplekker". Ik ga dus van de veronderstelling uit dat deze kooi voor een Forpus toch zou moeten lukken.

Aanvankelijk had ik deze tweedehandskooi op het oog http://www.2dehands.be/dieren-.....53274.html , maar de afstand tussen de tralies bedraagt 18 mm en dat is volgens mij teveel. Jammer want het was een kooi die veel ruimte bood.
Bericht Dinsdag 3 Mei 2011 6:25 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

zoiets dergelijks beweerden ze ook over de montana van Cleo, dat is gewoon reclame....weten zij veel..... maar feit was wel dat ze dr koppie tussen de onderkant van de tralies en de kooi probeerde te wurmen en dan muurvast zat. Die ruimte hebben we dus afgedekt met plexiglas plaatjes..... Wink
Bericht Dinsdag 3 Mei 2011 8:41 pm
Gittje
Eitje

Reageer met quote  

Ik ga nog effen verder zoeken, al moet ik zeggen dat de Montana me wel enorm aanspreekt.

Intussen dit boek http://books.google.be/books?i.....mp;f=false besteld in afwachting dat ik de forpusjes van een bevriend kweker beslissen om te nestelen Mr. Green
Bericht Woensdag 4 Mei 2011 6:16 am
Gittje
Eitje

Reageer met quote  

Gisteren gezien dat de Montanakooi in promotie staat, dus tot bestelling overgegaan Very Happy
Bericht Vrijdag 6 Mei 2011 7:23 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:28 am
  Berichten van afgelopen: