ik wil graag 2 forpussen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
petronella-j
Eitje

ik wil graag 2 forpussen  Reageer met quote  

Hallo allemaal,

na mijn vakantie, dat is beigin augustus wil ik graag 2 forpussen.
Ik wil ze graag in een kooi, maar het niet de bedoeling dat er jonkies komen, mijn vraag is eigelijk, kan je 2 popjes of 2 mannetjes bij elkaar zetten, zodat ze het leuk hebben saampjes? Ik hoor het graag.Ik heb ook 2 bonteboertjes.

groetjes
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 12:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
petronella-j
Eitje

Re: ik wil graag 2 forpussen  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by petronella-j
Hallo allemaal,

Na mijn vakantie, dat is begin augustus wil ik graag 2 forpussen.
Ik wil ze graag in een kooi, maar het is niet de bedoeling dat er jonkies komen, mijn vraag is eigelijk, kan je 2 popjes of 2 mannetjes bij elkaar zetten, zodat ze het leuk hebben saampjes? Ik hoor het graag.Ik heb ook 2 bonteboertjes.

groetjes
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 12:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: ik wil graag 2 forpussen  Reageer met quote  

Hoi Petronella, welkom hier!
Zie dat het gelukt is met inloggen? (Heb je gegeven weer gewijzigd en opgestuurd, omdat ik dit bericht nog niet had gezien)

Er is nooit een garantie dat het goed gaat tussen twee vogels. Houd er rekening mee dat je een tweede kooi zal moeten aanschaffen omdat ze niet samen gaan.

Wat leuk dat je twee bonte boertjes hebt! Hoe heten ze? Hoe oud zijn ze? Heb je foto's? Je kan je foto's in je gebruikerspagina of dagboek plaatsen. Klik hier voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 2:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik geloof dat forpussen alleen als koppel of alleen gehouden kunnen worden 2 poppen en 2 mannen maken elkaar af
Bericht Dinsdag 12 Juni 2007 4:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
OmaLisa
Vlieger

Reageer met quote  

Is dat alleen bij forpusjes zo, want bij andere soorten kunnen mannen met mannen en poppen met poppen toch wel bij elkaar gehouden worden?
Ik had 3 poppen en een man bij mij valk parkieten, nooit ruzie.
En bij grotere soorten papegaaien en parkieten zie je toch ook vaak dat het zelfde geslacht niet veel uitmaakt of ze samen gehouden kunnen worden.
Sommige uitgezonderd dan Wink
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 6:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hmm agas hebben er volgens mij oo keen handje van maar volgens mij maakt het bij valkjes niet uit
Bericht Woensdag 13 Juni 2007 6:48 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik meen dat valkjes sowieso vrij pacifistisch zijn. Cool
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 1:21 pm
OmaLisa
Vlieger

Reageer met quote  

Nou, mijn valkjes waren Zara(Princes of Wales) de baas hoor, hij mocht toch mooi een stapje opzij doen als ze eraan kwamen Confused
Ze waren wel met z'n vieren Wink
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 6:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh met z'n vieren! Het maakt denk ik ook uit in wat voor aantallen ze komen! Cool
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:50 am
extaxi
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
ik geloof dat forpussen alleen als koppel of alleen gehouden kunnen worden 2 poppen en 2 mannen maken elkaar af

dat is echt onzin! Als je mannetje en een pop houdt gaan vrouwtjes vaak bijten. Dus 2 mannetjes kan prima!!
Bericht Maandag 25 Juni 2007 10:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Gittje
Eitje

Reageer met quote  

Na wat gegoogle, stel ik vast dat het blijkbaar niet vanzelfsprekend is om 2 forpusjes samen te houden, ongeacht het geslacht. De meningen lopen nogal sterk uiteen.

Zelf weet ik het voorlopig dus ook niet meer : een koppeltje of 2 mannetjes Question
Bericht Woensdag 11 Mei 2011 7:14 pm
Maris.
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb een koppeltje, en dat ging eigenlijk gelijk goed. Gewoon om zeker te zijn zou ik al eerder voor een koppeltje kiezen
Bericht Zondag 15 Mei 2011 4:01 pm
Maris.
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb een koppeltje, en dat ging eigenlijk gelijk goed. Gewoon om zeker te zijn zou ik al eerder voor een koppeltje kiezen
Bericht Zondag 15 Mei 2011 4:02 pm
MissFamoo
Eitje

Reageer met quote  

Ja een Forpus is vaak vrij eenzaam zonder een maatje.. bij ons ( we hadden al een vrouwtje ) hadden we er een mannetje bij gezet.. ( eerst in een aparte kooi, ernaast.. later bij haar in de kooi ) en dat ging helemaal goed!

Ik zou als ik jou was gewoon een koppeltje aanschaffen, iedereen blij.
Bericht Woensdag 10 Augustus 2011 1:12 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 am
  Berichten van afgelopen: