kooi voor forpussen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
extaxi
Fladderaar

kooi voor forpussen  Reageer met quote  

Wat adviseren jullie nou? Ik wilde een valkparkietenkooi kopen omdat ik dacht dat dat wel nodig zou zijn maar de kweker vertelde dat dat echt neiet nodig is voor een forpus.

Zit nu te denken aan een kooi zoals de Ferplast Record 3 of 4. Hebben jullie nog goeie tips? Ik iets van ongeveer 60*60*40 voor 2 forpussen, die maat heb ik ook hier op het forum gelezen.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: kooi voor forpussen  Reageer met quote  

Hoe ver staan de tralies uit elkaar bij een valkparkietenkooi? Let daar aub goed op. Wink
Ik zou voor een grote kooi gaan, liever breed en diep dan hoog.
Ben je van plan je forpus er veel uit te laten? Of zal hij er vaak in zitten? (dingen die meetellen bij het uitkiezen v/e kooi)
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
extaxi
Fladderaar

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hoe ver staan de tralies uit elkaar bij een valkparkietenkooi? Let daar aub goed op. Wink
Ik zou voor een grote kooi gaan, liever breed en diep dan hoog.
Ben je van plan je forpus er veel uit te laten? Of zal hij er vaak in zitten? (dingen die meetellen bij het uitkiezen v/e kooi)

ik ben overdag nooit thuis en in de avonduren ook 2 dagen per week weg dus ze zitten er best vaak in. Maar op momenten dat ik thuis ben wil ik ze er zeker uit laten.

De kweker zei dat een grote kooi niet echt nodig is, maar wil ze zeker niet te kort doen.

Zou je zoiets kopen dan? http://trade.ferplast.com/nl/pagina_182.html
en dan de record 5?

Een valkparkietenkooi heeft inderdaad te grote tralie-afstand, maar ik heb wat mensen gemaild die forpussen verkopen en de 1 zegt dat je dat wel nodig hebt en de ander niet. Zo totaal verschillende antwoorden krijg je. Ik vertrouw op het antwoord van de kweker waar ik geweest ben. Dus een gewone parkietenkooi.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 10:59 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Hmmm ik denk dat de kooi een beetje klein is voor twee forpussen (als je ze bij elkaar wil gaan houden, er is trouwens nooit een garantie dat ze bij elkaar in één kooi kunnen) maar voor één forpus denk ik wel dat het voldoende is.
Er zit wel verschil in 'nodig hebben' en prettig zijn.. Wink Ik zou voor het laatste criterium gaan. Volgens mij gaat jouw eigen voorkeur daar ook naar uit?
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
extaxi
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik kijk hier echt van op! Heb je wel de record 5 bekeken? niet de bovenste? Er is nog maar 1 grotere en dat is de 6.

maar het gaat inderdaad om dat laatste. Ik denk dat ik dan toch maar voor de record 5 ga. De Record 6 is overigens een valkparkietenkooi met dus een grotere tralieafstand.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:18 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik vond mijn forpus jaren geleden nogal agressief, ook tegen grotere vogels. (Mijn bonte boer)
Ik denk dat als ze niet genoeg ruimte hebben (ik zeg niet dat de kooi klein is.. Wink Denk alleen dat ze echt veel uitwijkmogelijkheid moeten hebben) ze elkaar wat kunnen aandoen. Als je één forpus per kooi wil huisvesten, kan je denk ik ook wel kleiner gaan.

Merk op dat ik een slecht inbeeldingsvermogen heb: Maten 'voor me zien' vind ik altijd er lastig. Vandaar dat ik hier altijd met meetlinten & stukken papier probeer maten uit te beelden. Wink

PS Had wel de goede kooi voor me hoor.. Wink
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:22 pm
extaxi
Fladderaar

Reageer met quote  

Hahaha ik ga dan ook altijd zitten meten, maar toen ik die kooi in het echt zag dacht ik "als ik ze nog maar terugvind".

Ik wil ze ook beslist niet in een te klein kooitje stoppen. Sowieso denk ik dat ik dus met die Record 5 een niet TE grote kooi koop voor 2 van die mini-gaaitjes.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:28 pm
extaxi
Fladderaar

quote:
Originally posted by extaxi
ets van ongeveer 60*60*40 voor 2 forpussen, die maat heb ik ook hier op het forum gelezen.

herstel 60*40*40 moet dat zijn
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:31 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Probeer hun maat eens los te koppelen, en meer aan hun pittige karakter te denken. Ik denk dat wat betreft de MAAT de kooi groot genoeg is, maar ik twijfel aan hun karakter. (Of ze in die kooi genoeg uitwijkmogelijkheid hebben??)
Hoop dat Tommy hier iig nog even kijkt, zij heeft een forpus. Very Happy

PS de grootte van de kooi went snel hoor. Wink Een voerbak heeft veel ruimte nodig. Very Happy Wil je ze een tentje geven? Een tentje neemt ook een boel ruimte in maar wordt wel vaak gewaardeerd.
Bericht Dinsdag 26 Juni 2007 11:31 pm
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

mijn motto: een kooi kan nooit te groot zijn Wink
des te groter de kooi, des te meer speeltjes kun je erin doen.
vooral als ze de hele dag in de kooi zitten, is het belangrijk dat ze ook genoeg te spelen / afleiding hebben en zich niet vervelen.
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 6:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben het eens met het bovenstaande! zeker als ze veel in de kooi zitten is ruimte om lekker te kunnen fladderen onontbeerlijk....Zo'n plaatje zegt weinig vind ik zelf...in zo'n kooi hangt geen speeltje of extra bakje niks...en zo'n kooi is snel gevuld Laughing Laughing
houd er ook rekening mee dat je misschien wel twee water en voerbakken op moet hangen als ze niet goed kunnen opschieten met elkaar, anders kunnen ze elkaar constant najagen om voer.. Wink
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 1:37 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
houd er ook rekening mee dat je misschien wel twee water en voerbakken op moet hangen als ze niet goed kunnen opschieten met elkaar, anders kunnen ze elkaar constant najagen om voer.. Wink

Tja, dat is ook zoiets.. Vier bakjes kunnen redelijk wat ruimte innemen! Sad Dan is de kooi snel gevuld!
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 2:01 pm
extaxi
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik heb de Record 5 gekocht. 4 bakjes er in, badje en 2 speeltjes (touwring en gekleurd ding met belletje). Lekker formaat kooi hoor.
Bericht Woensdag 27 Juni 2007 10:36 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah oke! Wanneer komt 'ie binnen? (Je hebt 'm online gekocht??)
Bericht Donderdag 28 Juni 2007 9:57 pm
extaxi
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ah oke! Wanneer komt 'ie binnen? (Je hebt 'm online gekocht??)

Nee hoor ik heb 'm gisteren opgehaald bij de dierenzaak hier. Staat al klaar in de huiskamer. Moet alleen de standaard nog even zien te regelen.
Bericht Donderdag 28 Juni 2007 10:01 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 14 Oktober 2008 5:34 am
  Berichten van afgelopen: