Ik ben een beetje aan het zoeken voor een maatje voor onze Senegal. Ze is inmiddels een jaar en wij hebben haar nu een half jaar.
We werken allebei en ik heb het idee dat ze toch wat aandacht te kort komt. Ik vind het voor haar leuk als ze wat respons heeft van een maatje. Het eerste half jaar van haar leven heeft ze dan ook een maatje gehad, tot wij haar overnamen.
Nu kwam ik op een Forpus uit. Leuk beestje om te zien. Qua karakter moet die opgewassen zijn tegen onze Senegal. En zeker niet te groot.
Maar nu is mijn vraag, hoe oud kunnen Forpussen worden? Ik kom leeftijden van 10 jaar tegen maar hoor ook mensen dat ze 20 kunnen worden.
Onze Senegal kan 20-25 worden dus ik wil een maatje die ook een beetje die leeftijd kan bereiken.
Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaring is.
Groetjes Sarina
Maandag 28 Februari 2011 12:42 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
een gezonde forpus kan ook rond de 20 oud worden hoor. er zijn hier forumleden die zo'n oude aga hebben gehad.
Ik had al zo iets gelezen, maar kon nergens bevestiging krijgen.
Zou de grote van een Forpus nog problemen geven met onze Senegal?
Dinsdag 1 Maart 2011 9:24 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
hahaha dit kleine vogeltje staat bekend om zijn grote karakter. is geen probleem. het is een vogel met een pittig karakter die beter bij grotere vogels kan zijn dan met kleinere omdat hij ze juist allemaal kapot maakt, dus ik denk dat jou combinatie echt goed zal zijn.
Mijn vriend is er nog niet achter wat hij wil. Dus misschien vindt hij het nu ook een beter idee. Hij wilt een grote parkiet hebben. En dat is denk ik een minder goede combinatie omdat onze dame vrij gehaaid is.
Dank voor je reactie
Zaterdag 5 Maart 2011 2:23 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 am