|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
| Logeetje Smurf |
|
|
We hebben een klein groen dametje te logeren genaamd: Smurf.
Ze is een forpusje, geen idee hoe oud ze is maar voor de duvel niet bang! Vandaag stapte ze zó d'r kooi uit en vloog een rondje door de kamer, landde in de papyrus, vond dat toch wat wiebelig en kwam toen doodgemoedereerd naar mij gevlogen en landde op m'n schouder
Mijn lief bekijkt haar wat argwanend maar ze maakt alleen maar allerliefste geluidjes ( => dit voor diegenen die mijn 'verleden' met TT kennen)
Ze zou niet echt handtam zijn maar daar merk ik weinig van: ze reist graag mee op je schouder naar de keuken en als je het in je hoofd haalt om zonder haar te gaan komt ze je achterna gevlogen
Stapt ook goed op maar laat zich -nog- niet graag kroelen en dat is ook te zien aan de pennetjes rond haar koppie en nekje die er niet afgepeuterd zijn -m'n vinger jeuken maar ik zal haar niet overrompelen... ze is hier nog geen dag!
Haar kooitje vind ik maar niks => dunne stokjes om op te zitten, dus er zitten al wel nieuwe wilgentakken in die iets dikker zijn maar verder wil ik niet meteen alles veranderen, dat lijkt me wat erg haastig.
Haar voer is om te huilen -zaad met van die dooie motten - dus morgen meteen naar de winkel en dan krijgt ze er ook in elk geval eivoer en grit bij. De aangeboden rozenbottel en het pepertje van vanochtend bekijkt ze alsof ze kunnen bijten maar ik laat haar er maar ff rustig aan wennen en laat ze nog maar ff in haar bakje liggen. Morgen es een appeltje proberen ofzo. Wat vruchtensap van m'n vinger lustte ze wel.
Ik ben als een kind zo blij met dit schattige logeetje en ga de komende twee weken héél erg van haar genieten  |
Maandag 1 Januari 2007 4:06 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Oooohh Marjet.......dus ze is er
eindelijk!!!!! Maanden op dit moment gewacht!!!!
Wat lief dat ze zo graag bij je zit!!!
Uhhmmmm.....je had toch foto's beloofd
Ga haar maar goed verwennen hoor!!! Lekkere dingetjes
halen! Ze zal wel geen pellets eten....maar als je
zaadmengsel neemt dan zou ik x-tra vital meebrengen
als ik jou was....dat is heel lekker voer
Oh ja en insektenvoer van CD zal ze ook wel graag lusten.
Denk dat ze wel wat extra eiwitjes kan gebruiken
Probeer ook eens een stukje brood met honing.
Goh wat vind ik dit leuk voor je!!!
Ik ga een wiegje maken voor haar waar ze in kan slapen!!!!
Je weet wel wat ik bedoel he....net als mijn forpusjes hebben.  |
Dinsdag 2 Januari 2007 1:47 am |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Ahhhhhhhhh wat leuk dat er zo'n schattig smurfje bij jou logeert. Wat een heerlijk verhaal Dat gaat een schandalig verwende smurf worden en terecht zo te horen. Leef je maar lekker uit Marjet, dat smurfje en jij gaan heel goede vriendjes worden en natuurlijk willen we foto's zien
ps: De Zeeuwse Bieb is NIET meer in het bezit van "Wiet"  |
Dinsdag 2 Januari 2007 3:48 pm |
|
|
|
|
joze
Ervaren vlieger
oooh wat een leuk verhaal.
ik wens je heel veel plezier met smurfje |
Dinsdag 2 Januari 2007 4:42 pm |
|
|
Flinx
Kuikentje
|
Wat gezellig! Ik wil ook erg graag een foto zien. Weet je zeker dat ze terug mag?  |
Dinsdag 2 Januari 2007 10:31 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
[quote="Patricia"
ps: De Zeeuwse Bieb is NIET meer in het bezit van "Wiet" [/quote]
"Wiet"ligt nog hier  |
Woensdag 3 Januari 2007 1:11 am |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Marjet........heb je veel inkopen gedaan voor Smurfje???  |
Woensdag 3 Januari 2007 1:12 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
|
|
|
P! Jij crimineel (met Marleen als medeplichtige ) Ik kon het uiteindelijk níet over mijn hart verkrijgen om het boekje achterover te drukken en heb mijn vingers blauw zitten typen => jaja, ik heb het boekje maar overgetypt Mis ik wel die énige tekeningen...
Heb voor Smurf X-tra Vital gekocht en eivoer er extra doorheen gemeng maar dat insectenvoer had ik nog niet aan gedacht. Is dat speciaal voor vogeltjes Marleen of voor vissen ofzo ? En hoeveel geef je daar dan van?
Ik dacht inderdaad ook dat het wat hoog gegrepen was om haar in 2 weken tijd om te willen zetten op pellets. Ze eet gewoon eigenlijk alleen wat ze kent. Appel vindt ze ook al niks maar ik blijf het haar aanbieden en door het zaadvoer heb ik al wat gestampte hazelnoot gedaan zodat ze stiekum wel aan de smaken went
En brood met honing is ook een goed idee!
Maar de x-tra vital vindt ze wel heel lekker. Ze is in haar kooi bang voor je hand, maar als ze eruit komt vliegt ze meteen naar je hoofd en daar kun je haar makkelijk afhalen met je hand om haar op je schouder te zetten of ook op je hand te laten zitten.
Als ik wat zit te eten komt ze ook naar me toe gevlogen, gaat op m'n hoofd zitten en laat zich langs een pluk haar tot in m'n gezicht glijden, al reikhalzend naar wat ik zit te eten
Dan gaat ze dus op m'n schouder en krijgt ook wat omdat ik het allang fijn vind dat ze iets anders wil proberen. Het werkt bij haar wel heel goed om zelf ergens van te snoepen => dan wil ze ook. Dus dat wordt aan de rozenbottel Én aan de pepertjes (appel is niet zo'n opgaaf )
Foto's gaan gemaakt worden hoor! |
Woensdag 3 Januari 2007 10:07 am |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Heb je nog wel vingers van dat typen?????
Wat lief wat Smurfje allemaal doet! Wat een schatje
Hihi......ga je rozebottels en pepers eten
Dan slaan de vlammen uit je kont denk ik
Dat insektenvoer is van CD en is voor vogeltjes.....hier
krijgen ze het ook allemaal, ze zijn er gek op
1 theelepeltje per dag voor Smurfje is goed  |
Woensdag 3 Januari 2007 10:21 am |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ja dat poept niet echt lekker meer
En is dat insectenvoer dan in plaats van eiwit of gewoon extra?
Ze schijnt trouwens al een jaar of 4 te zijn wist mijn moppie. Dus al echt volwassen. En ze wil 's avonds geloof ik een doek over de kooi net als Gizzie (toch?) Ze wordt namelijk op een gegeven moment heel onrustig en blijft maar heen en weer hollen door de kooi en mopperen, wil er niet uit maar er moet wel wat... Gisteravond maar es met een doek geprobeerd en daar werd ze natuurlijk stil van. Hoop dat dat de bedoeling was  |
Woensdag 3 Januari 2007 10:36 am |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Als je dat insektenvoer van cede geeft hoef je geen
extra eiwitten te geven hoor Marjet.
Ik meng het door het zaadvoer, en eivoer.
 |
Woensdag 3 Januari 2007 7:26 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
wat leuk voor je marjet.
geniet er lekker van. |
Woensdag 3 Januari 2007 7:43 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
|
|
|
Whahaha Marjet ik zie je al zitten: brilletje op? en typen maar
Ik moet eerlijk gezegd ook nog wat wennen aan mijn criminele inslag (schrok er zelfs midden in de nacht van wakker) , gelukkig heb ik een gezuster in het kwaad Ik kreeg het boekje gewoon niet terug De boete was indrukwekkend en die heb ik braaf betaald dus mijn lei is weer schoon of niet?
Ik hoop alleen dat ze Hans zijn lidmaatschap weer in ere herstellen want die was niet echt blij toen hij de mededeling kreeg dat zijn kaart geblokkeerd was Maarja, je gaat zoiets niet op je eigen kaart doen toch?
Hoe dan ook ik vind het een heerlijk boekje en het is dubbel en dwars betaald zullen we maar denken Nu moet ik het nog terug zien te krijgen van marleen die er blijkbaar net zo over denkt
Wat een heerlijke verhalen over een supersmurf Marjet Ik moet bekennen dat ik niet veel snap van de eigenaren van smurf. hebben die dat kleine dappere smurfje zomaar bij je afgeleverd zonder gebruiksaanwijzing? Pffff vandaar dat mijn moeder zo raar opkeek toen ik Gizmo afleverde met twee A-viertjes vol met gizzie's voor- en afkeuren
Om nog maar niet te spreken over de tassen vol met voer, speeltjes, afdekdoek voor 's avonds (stel je voor dat mijn moeder niet de juiste donkere doek in huis zou hebben..) takken, snoep enzovoort.
Aan de andere kant, die mensen weten natuurlijk dat jij een gaaiengek-vrouwtje bent met meer dan voldoende kennis in huis en dat alles wat ze wilden zeggen toch niet aan zou komen omdat jij al helemaal verliefd naar Smurf zat te staren natuurlijk
Aan smurfjes gedraag 's avonds te zien is ze inderdaad, net als onze Giz, nogal gesteld op een doek over de kooi. Gizzie raakt ook erg uit zijn hum als we niet snel genoeg met die doek komen als hij daar om vraagt. Ik denk echt dat je er goed aandoet want zo te horen gedraagt ze zich precies zoals Gizmo: mopperen, ongedurig, niks is meer goed want SNAP HET DAN "IK MOET NU SLAPEN"...let maar op als ze je goed gedresseerd heeft zul je al snel een tevreden gemormel en/of geknars horen vanonder die doek!
Waar blijven de foto's?  |
Zaterdag 6 Januari 2007 4:33 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Hahahahah Patricia.......nu moet ik aan
jou boete betalen
Ja Marjetjuhhhh.....waar blijven de foto's!!!  |
Zaterdag 6 Januari 2007 7:56 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hahahah, ik zit je maar een beetje te stangen hoor Marleen
Tuurlijk moet jij niets betalen, dan zeg je dadelijk ook nog dat het boekje ook van jou is Daar trap ik niet in! Ik heb het gekocht en het is nu van mij !
Marjet heeft het te druk met genieten geloof ik en wij maar wachten.... |
Zondag 7 Januari 2007 2:19 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:32 am
|
|
|
|