net nieuw hier en begin maar even hier

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Forpus forum (muspapegaai)

Auteur Onderwerp
Madkalinca
Eitje

net nieuw hier en begin maar even hier  Reageer met quote  

Hallo,
Ik ben hier gekomen via iemand die had gereageerd op mijn oproep op marktplaats.Ik had een advertentie gezet omdat ik een vogel ergens had gekocht en niemand kon mij vertellen wat dit nou was.Ik heb enorm veel reacties gehad en het bleek een witoog aratinga te zijn.Ik heb er nog nooit van gehoord en doe bij deze dan ook een oproep om zo veel mogelijk info te krijgen,want hoe krijg ik hem tam.Hij is bang en schrikkerig , gelukkig na een week van trillen wel wat rustiger geworden, en zegt niks en ik denk vier jaar oud.Wel had hij vandaag zo'n trek in het stukje banaan dat ik hem aangaf dat hij deze aanpakte door de tralies heen ik kreeg zelfs een "kra'tje", is er dan nog hoop?
Ik heb dus wel een forpus en wilde er eentje bij maar ze schijnen elkaar erg lief te vinden.Mijn forpus is altijd los, ook niet echt tam maar zit wel eens op mijn hoofd.Maar hij gaat vaak door de grote tralies naar de witoog toe en daar blijft hij dan tot ik het hok openzet.erg lief hoor,
Nou dit was het eerst,
ik zet ,omdat het hier om twee soorten gaat ook bij allebei de vogelsoorten deze oproep als dat mag
groetjes en in afwachting van reacties
http://img.photobucket.com/alb.....G_0011.jpg
Bericht Zondag 15 Mei 2005 11:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Geweldig dat er nu ook een forpus aanwezig is! Welkom hoor Wink
Wel leuk voor je forpus dat hij nu een grote vriend heeft.

Hebben ze ook een naam?
Bericht Zondag 15 Mei 2005 11:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

http://img.photobucket.com/alb.....G_0011.jpg

Zo nu is deze ook zichtbaar Wink
Bericht Zondag 15 Mei 2005 12:02 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: net nieuw hier en begin maar even hier  Reageer met quote  

Hoi hoi!

Welkom hier! Smile

Aratinga's worden in Nederland helaas niet veel als huiskamervogel gehouden. Eigenlijk jammer, want het zijn ontzettend intelligente en grappige vogeltjes.
(Daar weet Tommy alles over!)

Er is zeker hoop voor jullie! Smile Kijk eventjes in dit forum: http://www.fluffies.org/nl/viewforum.php?f=6
Hier staat best veel info.

Ook kan je overwegen om naar Dr. Hooimeijer te gaan. Wat hij met gaaien kan, is werkelijk onvoorstelbaar.. Smile

Wat een geweldige foto van je gaaitjes trouwens!
Bericht Dinsdag 17 Mei 2005 11:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Elke papegaai maak je op dezelfde manier tam.We beginnen altijd met kortwieken.Daarna kan de opvoeding beginnen. Of je gaai 1 jaar is of 45 jaar,het maakt niet uit. Grijsje, kaketoe, ara of dwergpapegaai,ook geen verschil.De basis is overal hetzelfde.
Bericht Dinsdag 17 Mei 2005 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Het maakt het inderdaad makkelijker en leuker omdat je ze mee kunt nemen. Ben ik met je eens hoor Heijtje Wink

Maar...je kunt hem absoluut ook tam maken zonder kortwieken hoor Wink
Stel dat jij dit gewoon niet wilt, dan heb je meer geduld nodig en zul je echt langzaam vertrouwen moeten winnen omdat hij ook weg kan vliegen. Je kunt hem eerst in de kooi laten en zn interresse wekken met iets.

Het blijft een aratinga endie zijn een stuk minder verlegen dan grijsjes, dus de nieuwschierigheid enzo kan erg in je voordeel zijn. Razz Clickertraining kan trouwens ook goed helpen.

Ik weet niet of je daar 1 en ander van weet, maar anders vraag je maar. Het is ook erg leuk om te doen. Volgens mij staat er ook iets over bij trucjes aanleren. Smile
Bericht Dinsdag 17 Mei 2005 9:53 pm
Madkalinca
Eitje

Reageer met quote  

hallo, even een reactie over hoe het gaat.Smorgens krijgen mijn vogels altijd eten, voor dat ik hun bakje vul, leg ik eerst wat zonnebloempitten op mijn hand.Mijn aratinga begint dan helemaal te trillen en zijn veren laat hij totaal hangen en net als ik denk van hij ziet het totaal niet zitten pakt hij een zonnebloempit, het liefst heel snel twee tegelijk en gaat die dan zitten opeten.Ik moet enorm veel geduld hebben want dan begint het trillen weer enzovoorts, maar ik ga er vanuit dat het gewoon weken misschien wel maanden de tijd nodig heeft voor hij mij zal vertrouwen.Samen met birdy(forpus) gaat het trouwens erg goed.Het kan natuurlijk zo zijn dat hij minder snel geneigd zal zijn omdat birdy hem ook gezelschap geeft , hij minder intresse toont naar mensen maar ik laat ze maar want ze kruipen soms zo lief tegen elkaar.Alleen sávonds vliegt birdy altijd toch weer naar zijn eigen kooitje toe.Stelt hij toch op prijs denk ik.
Ik heb Koko, de aratinga wel gisteren kunnen vangen met een handdoek,kon niet anders.Toen heb ik zijn hoofdje gekriebeld, dat leek hij wel fijn te vinden.Alleen gewoon op mijn hand zetten kan ik wel vergeten want dan is hij weg.En ik wil graag dat hij gekortwiekt wordt maar zie het nog niet zitten om dat te doen.En ik kan om redenen niet zomaar even langs de dierenarts.
Ik weet het op dat punt dus gewoon even niet meer, ga misschien op zoek naar iemand in de buurt die een volliere heeft en dat aandurft.
maar bedankt voor alle reacties wat een tips en de site is zoiezo vol info,
groetjes Wendy
Bericht Woensdag 18 Mei 2005 8:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hmmm mn ex is net uit Emmen verhuisd, anders had ik bij het brengen van de kinderen best eens kunnen komen om te wieken Sad

Dat wat je gedaan hebt met die handdoek is goed hoor! Sommige mensen zijn er tegen omdat het dwang is, maar je doet verder niks verkeerds. Dus leert Koko dat jij helemaal zon monster niet bent. Ik heb Tommy eerst ook in een handdoek op schoot genomen om veilig te kroelen. Dat is nu wel handig, want bij het wieken pak ik hem daar ook in. Bij andere dingen kan het ook van pas komen, dus het is goed dat ze er aan wennen. Ik had er toen op buitenlandse sites over gelezen en ze zeiden daar dat je bij hun oortje moest kriebelen omdat ze dat fijn vinden. En dat was ook nog zo Very Happy

Heel misschien durf je het kortwieken ook zelf? Dan moet je wel even goed kijken hoe je moet knippen natuurlijk. Maar ik vond het toch goed te doen. Zeker met zn 2en. Guano was wel gewiekt in de winkel, maar niet goed. Dus toen hij weer thuis kwam na zijn rond vlucht door het dorp heb ik direct zijn veren zelf bij geknipt. Hij vond dat niet leuk hoor, maar nu kan ik zn vleugel gewoon uitstrekken en rustig knippen zonder al te veel gepiep Wink Tommy moet ik nog wel vast houden, maar dat gaat ook steeds makkelijker, al heeft hij soms nog momenten waarop hij moord en brand krijst.

Ik vind het super leuk dat je vogels elkaar zo graag mogen! Wat een geluk voor jullie alle 3 Very Happy Tommy en Guano zijn ook dikke vrienden, is prachtig om te zien.

Heee ho ineens denk ik aan de dierentuin! Zou daar niet iemand zijn die het voor je kan doen? Iemand met een voliere is ook een idee ja, maar laat het hem wel zo doen dat hij de 7 buitenste veren knipt! Helaas zijn er nog veel, incl dierenartsen, die het fout doen. Dan laten ze de buitenste 2 zitten en daarop vliegen ze weg, net als Guano vorig jaar Sad Of ze knippen 1 vleugel waardoor hij uit evenwicht raakt Confused
Bericht Woensdag 18 Mei 2005 10:12 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:33 am
  Berichten van afgelopen: