|
|
|
rella
Eitje
|
Hallo weer,
Ja Toekan lijkt steeds wat tammer te worden .
Hij blijft echt wel bij je zitten, als hij eenmaal bij je zit.
Alleen kan je hem niet in de kooi aaien, en wil hij echt niet op je vinger stappen.
Wel lijkt hij zich idd wat te vervelen misschien overdag als hij in de kooi zit, ziek lijkt hij toch niet, de vorige die was dus ziek helaas, dat zag er toch wel anders uit.
We gaan binnenkort wel een grotere kooi voor hem kopen, misschien vind ie dat wel prettiger.
Ik ga snel lezen hoe het met Ot en Sien gaat,
Groetjes, Rella en Toekan . |
Dinsdag 26 September 2006 3:18 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hé,wat goed om te horen!!!
Hopelijk heb je binnenkort ook beeldmateriaal voor ons!!!  |
Dinsdag 26 September 2006 3:21 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Hij komt vast wel een keer op je vinger, train je hem? |
Dinsdag 26 September 2006 3:22 pm |
|
|
rella
Eitje
|
|
|
|
Hallo! (BEELDMATERIAAL IN DAGBOEK RELLA!!! )
Trainen....nee dat niet echt, op welke manier kan dat dan het beste...ik moet zeggen, ik ben wat dat betreft ook niet zo'n held, ik geef hem overdag wel zn aandacht, maar dat vooral in zijn kooi, maar haal hem overdag er nog niet uit, omdat ik hem er dan nog niet terug in krijg, savonds als manlief thuis is halen we hem er uit en hij pakt hem dan ook meestal en zet m bij mij neer enzo....ik ben zo schrikachtig.....erg he?? Ik probeer hem wel steeds op te laten stappen hoor, maar dan is hij van zich afbijterig n dan zet ik niet door.
We hebben trouwens een grotere kooi voor hem gekocht, maar die gaat pas over 1,5 week in gebruik aan gezien we vrijdag voor een week op vakantie gaan, dus gaat ie nog in zn oude vertrouwde kooi naar zn logeeradres. toch slaapt ie wel veel vind ik overdag hoor, maar ik vraag me af of dat ook kan komen omdat ie een beetje een vreemd ritme heeft omdat hij ook savonds wel laat gaat slapen omdat manlief vaak laat naar bedgaat en Toekan dus pas savonds laat gaat slapen....Ja weet ik het?? Nou ja, ik hou jullie op de hoogte. Trouwens...wat een lieeeeve baby-forpusjes zijn het op de foto.!!!
Gaat het verder goed met pa en ma ot en sien?
En wat vinden jullie van Toekan op de foto?
Groetjes, Rella. |
Woensdag 27 September 2006 1:00 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Wat een scheetje is het!!!
Kan maar 1 ding zeggen,toch even door zetten.
En proberen zonder angst,want een gaaitje voelt dit. |
Woensdag 27 September 2006 1:15 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
ahhhhh wat is Toekan een mooi forpusje Dat eigenwijze koppie, wat lief!
Als je zelf nog niet zoveel durft kun je beginnen met rustig naast de kooi zitten en op een lieve toon tegen Toekan praten. Vertel hem hoe mooi hij is, hoe mooi zijn pootjes zijn enzovoorts. Het beste kun je hem een beetje zijdelings benaderen. Van opzij aankijken dus. Zo went hij aan je stem en je manier van doen. Voorlezen helpt ook echt waar . Als hij er dan uit is en bij je zit vertel je hem weer hoe mooi hij is en hoe mooi zijn pootjes zijn, zijn snaveltje enzovoorts. Dan zeg je en nu ga ik je pootjes aanraken hoor. Als Toekan dit toelaat beloon je hem uitbundig met je stem. Goedzooooooo wat ben jij knap, mooi, lief ...
Ook heel leuk: beletjes en kraaltjes aan je kleding bevestigen waar hij mee mag spelen. Doet hij dit dan weer uitbundig met je stem belonen.
Is Toekan eenmaal wat relaxter bij jou en heel belangrijk: jij bij hem, dan kun je gaan oefenen met opstappen. Veel plezier! |
Woensdag 27 September 2006 2:57 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Heb net eventjes gekeken op je pagina.. Wat een scheetje zeg!  |
Woensdag 27 September 2006 11:26 pm |
|
|