Hoi Allemaal,
We zijn weer een paar maandjes verder.
Lilo blijft nog steeds erg koppig en weigerd op de hand te komen zitten.
Inmiddels komt ze wel uit haar kooi en na even ongecontroleerd rond gevlogen te hebben, stort ze neer en blijft daar dan een tijdje rustig zitten.
Ze is niet bang als je dichtbij komt en je mag haar zelfs zonnepitten voeren ( hier is ze echt dol op! ).
Als we haar terug willen zetten gebruiken we haar trapje waar ze zonder moeite op stapt. ( als ze terug wil).
We zitten alleen te twijfelen of we haar moeten kortwieken?
Misschien laat ze zich dan wel aanraken omdat ze wat rustiger is?
Heeft een van jullie nog tips om ons verder te helpen?
Voor ons gevoel gaan we wel de goede kant op ( al duurt het wel erg lang al een half jaar).
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes, Rudy en Kim.
Zondag 5 April 2009 12:02 pm
~Jose~ Eitje
Hallo Rudy en Kim,
Ik zou het wel doen om het tam maken te bevorderen.De kweker heeft dit ook bij mijn forpusje gedaan.Kortwieken klinkt niet zo fraai,hij zei dat alleen de 3 eerste vleugelveren een stukje af mogen.Zo kunnen ze nog wel wegvliegen maar niet zo snel en niet de hoogte in
Je zou ook nog je vogel tam kunnen maken in de wc,klinkt stom maar dan kan hij ook geen kant op en kan hij het opstappen goed oefenen
Zaterdag 18 April 2009 8:09 am
Sue Moderator
Ik sluit me aan bij Jose; Opstappen in de wc kan heel erg goed werken. Natuurlijk wel afgedekt en eventuele potjes/spuitbussen verwijderen want als ze crashen kunnen ze dit meenemen in hun val.
Zondag 19 April 2009 7:07 am
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina Vorige1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 6:09 pm