|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
| Smurfje |
|
|
En jawel, een dagboekpagina over Smurfje.
Sorry, sorry, sorry voor de verschrikkelijk onscherpe foto's, als ik ooit betere heb komen die OGENBLIKKELIJK op een nieuwe dagboekpagina
Zoals jullie kunnen lezen is ze begonnen met plukken, ik baal als een stekker en weet niet waardoor het komt en al helemaal niet wat ik er mee moet...
Heeft iemand van jullie tips/suggesties? => heel graag  |
Zaterdag 3 Februari 2007 2:33 pm |
|
|
Antonia
Ervaren vlieger
Jammer dat de foto's niet zo scherp zijn,
ze zijn wel heel leuk het is een schatje
Pica plukt ook en eerlijk gezegd probeer ik er niks meer aan te doen,Ik zie het hem ook niet doen maar hij is inmiddels helemaal kaal om z'n nekje.Aandacht eraan geven zou het ms alleen maar kunnen verergeren  |
Zaterdag 3 Februari 2007 2:51 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hele leuke foto's,Marjet!!
Idd.jammer dat ze wat onscherp zijn,of iig. smurfje!!
Ik denk dat je ze van de dichtbij hebt genomen of je hebt hem niet op auto zoom staan. Als je goed kijkt,zie je dat sommige gedeeltes rond om smurfje wel scherp zijn geschoten!!
Ik zou helaas niet weten wat je tegen het plukken kunt doen!!
Je zal moeten proberen na te gaan,waardoor ie is gaan plukken!! |
Zaterdag 3 Februari 2007 4:22 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Mooie fotos!
Heb ook géén idee wat je tegen het plukken kunt doen  |
Zaterdag 3 Februari 2007 4:32 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
wat een schtaje.
ze is goed te zien hoor.
jammer van het plukken |
Zaterdag 3 Februari 2007 8:04 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Smurfje |
|
|
Wat een liefje zeg! Ik kan met de scherpte van de foto's leven hoor, Marjet. Alles beter dan niets.. Misschien toch een mobiel met camera aan zoonlief geven? Zoonlief ook weer blij!
Weet je wat voor geslacht Smurf heeft? Heeft ze dit vaker gedaan?
Ik zou eerst kijken of er medische redenen te vinden zijn, dan kan je evt wat doen aan het gedrag?? |
Zaterdag 3 Februari 2007 9:15 pm |
|
|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Marjet.......wat is het een lief klein
meisje Ben zo blij dat je een pagina
gemaakt hebt
Nou zo te zien heeft ze het heeeeeeel goed
naar haar zin bij jullie!!!
Hahahah leuk die foto op Marlon z'n hoofd
Het plukken ligt niet aan jou hoor! Moet je niet
denken.
Volgens mij zit ze tegen broeds worden aan,
(het is de tijd) en er zijn meer popjes die
dan gaan plukken. Ze gaat misschien wel
eitjes leggen. Is haar kontje wat dikker dan anders??? |
Zondag 4 Februari 2007 1:38 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
|
|
|
Leuk dat jullie haar ook allemaal zo lief vinden!
Ze lijkt helemaal niet ongelukkig en ik heb me inderdaad ook al afgevraagd of ze niet een beetje hormonaal wordt. Als ze bij je zit -niet perse óp je, maar ook als ze voor je op tafel zit ofzo- zit ze vaak 'piep'geluidjes te maken en wipt daarbij heel kort met haar 'schoudertjes'/vleugels. Bijna alsof ze gevoerd wil worden, maar nét niet helemaal... Zo'n beetje ineengedoken... Klinkt dat bekend Marleen? Doet Sientje dat ook?
Ze gaat niet in haar 'slaapkamertje' (net zo'n kastje als Sipje heeft Marleen) en lijkt niet te nestelen ofzo.
Over wat Danny schreef
Je zal moeten proberen na te gaan,waardoor ie is gaan plukken!!
heb ik ook al zitten denken. Er is natuurlijk wel e.e.a. veranderd voor haar sinds ze hier is, maar ik heb wel geprobeerd om de veranderingen zo geleidelijk mogelijk te doen -ik heb er een handje van dingen te snel te willen .
Haar voer is er denk ik op vooruit gegaan -gevarieerder- en ze heeft ook meer te doen volgens mij => is er ook meer uit en vliegt dagelijks en dan ook geregeld door de kamer. Ze heeft een schotel in haar kooi met een héél klein laagje water om te badderen maar daar kijkt ze nog wat wantrouwend naar
Maar ik zal het in elk geval maar negeren zoals Antonia zei.
Enne Sue, het is een meisje aan de kleuren en tekening -of beter gezegd het gebrek aan tekening - te zien.
Bedankt voor het meedenken jongens... |
Zondag 4 Februari 2007 5:40 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Wat een lieverd zeg! Ik denk overignesn dat Danny gelijk heeft: als je foto's maakt van een wat grotere afstand, dan zal Smurfje wel scherp zijn, want de achtergrond op de foto's is vaak wel scherp. Je kunt dan de foto "bijknippen" met een tekenprogramma, dan heb je Smurje wel scherp en toch nog net zo "groot"
Tja, plukken blijft lastig. Als het echt plukken is, dan zou ik ook zeker iets lichamelijks uitlsuiten. Verder vooral negeren inderdaad. Het kan goed dat ze broeds wordt en dan kan het daarna zo weer overgaan! |
Maandag 5 Februari 2007 9:46 am |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Igor
Je kunt dan de foto "bijknippen" met een tekenprogramma, dan heb je Smurje wel scherp en toch nog net zo "groot"
Ik verklein mijnfoto's altijd in Adobe Photoshop, maar knippen... ? Kan dat ook in dat programma? Hoe?  |
Maandag 5 Februari 2007 10:13 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Poeh!! Ik gebruik zelf niet adobe photoshop!!!
Wil wel binnenkort eens opzoek gaan naar die grote!!!
Maar is dit de versie wat bij de camera is meegeleverd??
Zat daar ook nog andere software bij??
Zelf heb ik een Canon en daar zit al software van Canon zelf bij en daar is het knippen in een foto vrij simpel.
In veel programma is het zo,als je met de wijzer in de foto gaat staan en dan de linkermuisknop inhoud,je zo de foto kan snijden. |
Maandag 5 Februari 2007 10:31 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Je selecteert het "gestreepte vierkantje" als gereedschap. Je klikt met de muis en trekt een rechthoek om het deel van de foto wat je over wilt houden (muis ingedrukt houden). Er staat dan een geslecteerd vak op het scherm. Je gaat dan naar het menu "Image" en kiest voor "Crop" (bijsnijden) en klaar is kees (ehhh Marjet) |
Maandag 5 Februari 2007 11:01 am |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Igor
Je selecteert het "gestreepte vierkantje" als gereedschap. Je klikt met de muis en trekt een rechthoek om het deel van de foto wat je over wilt houden (muis ingedrukt houden). Er staat dan een geslecteerd vak op het scherm. Je gaat dan naar het menu "Image" en kiest voor "Crop" (bijsnijden) en klaar is kees (ehhh Marjet)
uhhhhhhhhhhhhh nou voor de blonden onder ons.
klinkt simpel is het niet. ik hou dat dus de rand over die weg moest en de rest van de foto(waar het om gaat) is dan plots weg en verdwenen en komt niet meer terug. |
Maandag 5 Februari 2007 1:23 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Je moet de rand tekenen om het gedeelte wat je graag wil behouden!!!
Niet wat je weg wil hebben!!!  |
Maandag 5 Februari 2007 1:25 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ik hoor het al, dat gaat nog ff prutsen worden...  |
Dinsdag 6 Februari 2007 1:18 pm |
|
|
|