Verkleurd
Twee terug hebben we via een hobbykweker een jonge forpus voor mijn ouders gehaald: Driekus.
Driekus is een wildkleur. maar mooi lekker fel groen met blauwe accenten.
Inmiddels heeft driekus het naar zijn zin en zodra het een beetje weer is gaat driekus met kooi en al lekker naar buiten. Hij zoekt de zon op gaat er het liefst midden in zitten. ook als er maar een stukje door de raam schijnt als hij binnen is.
Het is een rustig maar levendig en speels vogeltje en hij eet goed. Hij is van april '09
Nou zagen we hem gisteren weer en ik schrok van zijn kleuren. het is net of hij te heet is gewassen en zijn kleurtjes verschoten. de felheid van de kleuren is helemaal weg
Kan dit door de zon komen? of is er iets aan de hand zijn met kleine driekus??
Is Driekus in de rui? Misschien dat het ook door de rui kan komen dat de kleuren nu niet zijn zoals ze normaal gezien zijn. Hier zijn ze ook niet "zo mooi" als anders als ze in hun rui zijn.
Zaterdag 13 Juni 2009 7:42 pm
Jolanda Vlieger
quote:Originally posted by Sarah
Is Driekus in de rui? Misschien dat het ook door de rui kan komen dat de kleuren nu niet zijn zoals ze normaal gezien zijn. Hier zijn ze ook niet "zo mooi" als anders als ze in hun rui zijn.
hij verliest geen veertjes , althans ze hebben niets gevonden of gezien.
hmmm, zelf heb ik dan niet direct een idee om eerlijk te zijn , hoop dat iemand anders er misschien meer over weet.
Zaterdag 13 Juni 2009 8:52 pm
Sue Moderator
Re: Verkleurd
He? Dat klinkt heel erg vreemd zeg. Kan het zijn dat hij stoffig is? Of heeft hij zijn veertjes te heftig gepoetst? (En zitten er allemaal gaatjes in zijn veertjes?)
Hij heeft nog niet gebadderd dus hij zou stoffig kunnen zijn. maar het lijkt echt de kleur van de veren te zijn.
gaatjes in de veren zie ik niet.
Zijn koppie is trouwens wel nog zoals het was...dat steekt lekker af bij de rest van zijn lijfje