|
|
|
nemi
Kuikentje
| Vriendje erbij voor Coco: Pino! :D Maar hoe te koppelen? |
|
|
Sinds gister hebben we er een vriendje bij voor Coco, namelijk Pino!
Pino is een groen forpus mannetje. Ze zitten nu nog apart in 2 verschillende kooien tegen elkaar aan MAAR....
Ik dacht we doen het maar gelijk goed Ik heb vandaag een Ferplast Jolly kamervoliere (59x48x148) bij gekocht. Die is nu dus nog leeg maar zodra ik ze samen in een kooi doe komen ze hierin te zitten.
Pino is erg rustig (nu nog tenminste) maar Coco is wel redelijk fel. Hoewel ze nu met de kooi tegen elkaar aan staan toont Coco weinig interesse in Pino. Pino is wel nieuwschierig naar Coco...
Hebben jullie misschien nog goede tips hoe en wanneer ik ze het beste samen in een kooi kan zetten? |
Donderdag 3 Juli 2008 9:03 pm |
|
|
Bert en Astrid
Beginnende vlieger
Je kunt eerst kijken hoe ze buiten de kooi op elkaar reageren (b.v. op de klimboom). Als dat goed gaat kun je ze ook nog eerst overdag bij elkaar in de kooi zetten als je er zelf bij bent. Zo hebben wij het ook gedaan met Wietse en Kim. Die woonden uiteindelijk al na 5 dagen samen  |
Donderdag 3 Juli 2008 9:13 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
Forpussen koppelen gaat niet zomaar, want als ze elkaar echt niet mogen dan maken ze elkaar ook af.
ik zou ze buiten de kooi laten wennen. |
Donderdag 3 Juli 2008 9:13 pm |
|
|
Bert en Astrid
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Je kunt eerst kijken hoe ze buiten de kooi op elkaar reageren (b.v. op de klimboom). Als dat goed gaat kun je ze ook nog eerst overdag bij elkaar in de kooi zetten als je er zelf bij bent. Zo hebben wij het ook gedaan met Wietse en Kim. Die woonden uiteindelijk al na 5 dagen samen
O ja, vergeet ik er nog bij te zeggen, gefeliciteerd met Pino natuurlijk  |
Donderdag 3 Juli 2008 9:15 pm |
|
|
nemi
Kuikentje
dank jullie wel.
Tsja, Pino is helemaal niet tam. dus buiten de kooi laten wennen wordt een beetje lastig vrees ik..
Omdat ik Pino nog maar net een dagje heb wil ik hem ook eerst een beetje rust gunnen, over een paar dagen zal ik eens kijken hoe het gaat, misschien wil hij dan wel uit de kooi.
Als iemand verder nog goede tips heeft hoor ik het heel graag! |
Donderdag 3 Juli 2008 10:30 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ook je nieuwe vogeltje nog niet in de kooi doen waar je ze samen in wil hebben.
je kan ze beter samen in een nieuwe kooi zetten, succes |
Vrijdag 4 Juli 2008 7:58 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Vriendje erbij voor Coco: Pino! :D Maar hoe te koppelen? |
|
|
Ik zou ze eerst buiten aan elkaar introduceren. Zijn ze gekortwiekt? (Niet noodzakelijk, maar dan kan je ze evt buiten op de klimboom of nog liever: op een vlakke ondergrond zetten. Buiten hebben ze nl de minste praatjes )
Gaat dat eenmaal goed, dan kan je het op de boom binnen proberen en vervolgens in de kooi.  |
Vrijdag 4 Juli 2008 8:00 am |
|
|
|
|
nemi
Kuikentje
|
|
|
Nee ze zijn niet gekortwiekt, ik dacht er eerst aan om Coco te laten kortwieken maar het gaat nu zo goed met hem, ineens wilde hij gewoon op mijn hand zitten en inmiddels is het een model vogeltje geworden
Zelfs nadat ik 2 weken op vakantie ben geweest, hij is haast nog aanhankelijker dan voor mijn vakantie. Hij zal ook wel blij zijn met de vele aandacht die hij nu weer krijgt, ik ben nu ook nog vrij dus hij gaat vele malen per dag even uit de kooi. Bij de oppas was dat wat minder, heel af en toe even er uit.
Pino is een ander verhaal, maargoed, die heb ik ook nog maar net.
Ik dacht net kom laat ik hem eens uit de kooi pakken (in de gang)
BIJTEN! Jee, Coco bijt ook weleens hard, maar Pino! Het bloedde zelfs een beetje! Dus handschoentjes aan en gewoon weer proberen, maar dat was toch niet zo geslaagd, in de kooi is ie heel rustig maar voor hij weer uit kooi gaat moet hij toch nog maar wat beter wennen want hij werd super angstig uit de kooi en bleef maar wegvliegen als ik hem weer wilde pakken om terug in de kooi te doen. Dus misschien is kortwieken wel een optie, maar ik wacht eerst even af hoor want ik heb hem nog maar zo kort!
Ik heb ook gelezen dat kwekers de vogels soms gelijk bij elkaar doen in de voliere, als ik moet wachten tot ik ze buiten de kooi aan elkaar kan introduceren dan gaat het nog best lang duren vrees ik
Nou ja ze zitten nu nog gewoon eventjes apart naast elkaar.
Ben wel ongeduldig hoor, want de nieuwe grote kooi is zo mooi! Dus zou super zijn als ze daar snal samen in kunnen.
Ik zal trouwens snel even wat foto's maken! |
Vrijdag 4 Juli 2008 5:12 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Ik zou Coco en Pino nadrukkelijk niet in dezelfde kooi doen tot ze aan elkaar gewend zijn. Dat zou ik met geen enkele vogel doen, stel je voor dat jij zomaar met een vreemde in een kamer gegooid werd - dan zou je ook niet blij zijn. Maar Forpussen zijn ook nog eens erg fel, die kunnen tot bloedens toe vechten (ik heb zelfs erger gelezen ). Dus: niet doen, gewoon geduld hebben tot het klikt tussen de twee. En hou er rekening mee dat de klik misschien wel nooit komt, jij hebt toch ook wel eens mensen ontmoet waar je helemaal niks mee hebt. |
Vrijdag 4 Juli 2008 6:06 pm |
|
|
nemi
Kuikentje
|
|
|
Dank je Whisper
Nou, even een update..
Nadat ik vanmiddag zitstokken heb gekocht en de nieuwe kooi heb ingericht hiermee kon ik het toch niet laten en heb ze bij elkaar gezet. Ze stonden nu 3 dagen met de kooi tegen elkaar en in die 3 dagen hebben ze nog niet echt erg agressief tegen elkaar gedaan.
Alleen toevallig net vlak voor ik ze bij elkaar wilde doen gingen ze tegen elkaar zitten schreeuwen en daar gingen ze in de nieuwe kooi even mee door en gingen ook een beetje met de snavels tegen elkaar aan zitten kibbelen. Dus heb ik ze even toegesproken En de voliere naar de huiskamer gereden waardoor ze natuurlijk ook wel even geschrokken zijn.
En nu lijkt het alweer een tijdje rustig. Af en toe een klein beetje kibbelen maar verder geen nare dingen tot nu toe. Ze hebben allebei al zitten eten en ook om de eetbakjes (ik heb 2 eetbakjes en 2 waterbakjes gedaan voor de zekerheid) geen ruzie.
Coco zit nu steeds bij mij om aandacht te vragen Wil Pino zeker jaloers maken, haha.
Ze zijn nu lekker hun veertjes aan het verzorgen, ze zijn allebei even ijdel, haha.
We hebben ook een oppas parkietje en die kooi heb ik nu naast de nieuwe kooi van Coco en Pino gezet zodat die vreemde parkiet ze misschien afleidt van eventuele aggresieve gevoelens
Uiteraard blijf ik er de hele tijd bij zitten hoor zodat ik gelijk kan ingrijpen mochten ze toch erg gaan ruzieën.
Of ik ze vannacht bij elkaar laat weet ik nog niet. OF ik doe ze voor de nacht weer even apart (maarja dan moeten ze morgen weer opnieuw aan elkaar "voorgesteld"...) OF ik slaap vannacht lekker op de bank zodat ik er op kan letten. Is een rare afwijking van mij en mijn vriend, we slapen graag af en toe een nachtje op de bank
Ik zal snel wat foto's maken en ook een dagboekpagina van Coco en Pino in hun nieuwe kooi maken. |
Zaterdag 5 Juli 2008 4:06 pm |
|
|
|
|
Bert en Astrid
Beginnende vlieger
Het lijkt dus goed te gaan. Hartstikke leuk  |
Zaterdag 5 Juli 2008 8:27 pm |
|
|
nemi
Kuikentje
Ja tot nu toe gaat het nog steeds super. Ze zijn niet gelijk dikke vriendjes hoor maar ze laten elkaar met rust, en het is gelukkig ook niet zo dat ze helemaal zo ver mogelijk uit elkaar in de kooi gaan zitten.
Omdat het zo goed ging ben ik net alle speelgoedjes ook gaan verhuizen (Wel zo leuk voor de foto's die ik morgen wil maken ) terijl ze toen eigenlijk al wilden slapen. Dat schepte blijkbaar een band want toen ik klaar was met inrichten gingen ze vlak naast elkaar zitten slapen. Coco zelfs op 1 poot. Ze hebben beiden ook een beetje zitten knarzen dus t zit denk ik wel goed met ze  |
Zaterdag 5 Juli 2008 10:10 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 8 September 2008 5:06 am
|
|
|
|
|
|