|
|
|
nemi
Kuikentje
| Welke voeding voor een forpusje? |
|
|
Hier ben ik weeeeer met een vraagje
Coco krijgt nu groot parkieten voer, ik dacht dat het van het merk Puik was (verpakking is weg...) Hier zitten erg veel zonnebloempitten in die ik er zo veel mogelijk uit zoek. Dit vind ik een beetje te veel gedoe
Nou heb ik zitten rondkijken wat er allemaal voor voer is en ik zit te twijfelen tussen Teurlings 228 of Nutribird.
Als ik Nutribird zou kopen, is het dan beter om B14 te doen of G14?
De brokjes van B14 zijn wat kleiner dus ik denk dat ie die eerder wil eten.
Maar wat is nou het beste?
Mijn eigen voorkeur gaat uit naar zaad, deels omdat ik bang ben dat ie geen pellets wil eten. Coco is nergens bang voor, behalve voor vreemd voer, hij eet alleen zijn zaad, en eivoer en grit wil ie ook nog wel, maar groente, fruit, knabbelstaven wil ie niks van weten...
En heeft iemand een tip waar ik het beste mijn voer kan kopen? Want ik heb nu bij verschillende dierenwinkels hier in de buurt gekeken, en ik zie alleen maar standaard voer, óf gewoon parkietenvoer óf grootparkietenvoer met mega hoeveelheden zonnebloempitten. Vind Coco wel lekker hoor maar lijkt mij niet zo gezond..
Weet iemand een goede webshop?
Of een winkel in Groningen die bijv. Teurlings of Nutribird of iets anders goeds verkoopt?
Thanks!
Groetjes, Ellen |
Vrijdag 30 Mei 2008 10:10 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Welke voeding voor een forpusje? |
|
|
Hmmm kan me voorstellen dat dat grote parkietenzaad een boel extra werk oplevert..
Wat is Teurlings als ik vragen mag? Ik kan wel een site vinden, maar deze verkoopt vooral vogelZAAD.
Houdt Coco erg van zonnepitjes? If so, dan zou je de Harrisons kunnen proberen. Deze pellet wordt vaak heel goed geaccepteerd. Hij smaakt een beetje naar zonnebloempitten. (Hij ruikt er ook een beetje naar ) Met de nutribird heb ik eerlijk gezegd geen ervaring!
Je kan eens kijken bij http://www.de-vogelkelder.nl/home.asp
Hier verkopen ze ook zaad. Harrisons pellets kan je evt (als je daarvoor zou gaan) hier kunnen bestellen: http://www.winkelplein.nu/harrisonsvogelvoeding/
Het is niet goedkoop, maar ze eten er ook erg weinig van.  |
Zaterdag 31 Mei 2008 8:09 am |
|
|
nemi
Kuikentje
Teurlings 228 is een zaadmengsel voor grote parkieten, ik kwam op de site van forpussen club mensen tegen die dat geven. Hij houdt zo veel van zaadjes dus eigenlijk vind ik het erg gemeen om ineens pellets te gaan geven
Hij is dol op zonnebloempitjes, dus harrisons zou wel een idee zijn, hoewel mijn voorkeur denk ik toch uit gaat naar zaad. Dat Teurlings voer is ook wel duur, alleen al omdat het alleen per 20 kilo gaat! Maarja dat is ong 25 euro dus per kilo is het eigenlijk helemaal niet duur dan... Nog iemand interesse in de helft van zo'n zak..? Alleen geen idee waar ze t verkopen..
Maar bedankt voor de links naar de websites, ik ga zo gelijk fv kijken... |
Zaterdag 31 Mei 2008 10:05 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

ook zo'n lastige eter, Taco de aga moest ook niks weten van groente en fruit helaas. Zaad alleen is wat eenzijdig, misschien is het een idee om zo nu en dan kiemzaad bij te geven, geloof dat veel vogels er dol op zijn  |
Zaterdag 31 Mei 2008 3:47 pm |
|
|
nemi
Kuikentje
kiemzaad. euh... ik heb net opgezocht wat dat precies is, want dat wist ik niet... maar kun je dat ook gewoon kant en klaar kopen?
Ik was vanmiddag helemaal blij want Coco heeft aan paardebloem blad geknabbeld, alleen vind ie het blijkbaar vies want hij spuugde het snel weer uit. én hij heeft een heel klein stukje ananas opgegeten en wat kruimels brood van mijn tong. Coco is om de 1 of andere reden een beetje bang van mijn handen, en als hij in zijn kooi zit wil hij juist altijd spelen ("vechten") met mijn vingers. Maar mijn gezicht, neus mond vind hij reuze interessant en als ik eten op mijn tong leg durft hij het er wel vanaf te eten, stom hé!Zonnebloempitjes pakt hij overigens wél vanuit mijn vingers, die vind hij blijkbaar te lekker om te laten schieten, haha. |
Zaterdag 31 Mei 2008 8:13 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Nemi.. Ze moeten vaak eventjes wennen aan nieuwe dingen. Blijf maar proberen, op een gegeven moment vinden ze dingen vaak wel lekker. Je kan de blaadjes ook op een soort pen rijgen. ( http://www.villafilou.nl/nederlands/speeltjes.htm , helemaal onderaan) Als ze de blaadjes slopen krijgen ze toch wat binnen.
Kiemzaad moet je altijd zelf klaarmaken. Je moet het wel vaak spoelen. In de VS hebben ze iets van grapefruit seed extract om de bacteriën groei tegen te gaan.
Eten uit je mond geven is niet echt supergoed. (Ons speeksel bevat bepaalde bacteriën die niet supergoed voor ze zijn) Kan je het evt op je lip leggen?  |
Zondag 1 Juni 2008 10:18 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:39 am
|
|
|
|
|
|