|
|
|
| Titel: de verblijf plaatsen van de aga's |
| Het album van: Aagje, Calimero & Ini is verwijderd |
| Start datum: Dinsdag 3 Februari 2009 9:17 pm |
| Laatste bewerking: Dinsdag 3 Februari 2009 9:19 pm |
| Foto/film album en dit topic zijn 875 keer bekeken |
| Waardering |
|
(3 uit 2 waarderingen)
|
|
Aagje, Calimero & Ini
Kuikentje
In dit topic kan je een reactie plaatsen op mijn foto/film album.
Wil je een waardering aan mijn foto/film album geven? Beweeg dan je muis over 'Geef je waardering' en klik op de waardering die jij wil toekennen aan mijn foto/film album; Je waardering wordt dan meteen bewaard. (Vernieuwen van je pagina is niet nodig)
Merk wel op dat je ingelogd moet zijn om deze handeling te verrichten.
Waarschuwing: Dit bericht is automatisch aangemaakt door de Fluffies server!! |
Dinsdag 3 Februari 2009 9:19 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Grootse plannen en euh "viespeukjes" , ze zijn gewoon scheetjes en ja, ze moeten de baasjes toch ook werk geven hé, hahahaa |
Dinsdag 3 Februari 2009 10:12 pm |
|
|
|
|
Aagje, Calimero & Ini
Kuikentje
quote:
Originally posted by Sarah
Grootse plannen en euh "viespeukjes" , ze zijn gewoon scheetjes en ja, ze moeten de baasjes toch ook werk geven hé, hahahaa
ja ze zijn gewoon dol op aandacht daardoor mag ik natuurlijk zo vaak hun hok verschonen 1 x per dag haal ik een doek over het glas, 2 x per dag een schone handoek en om de 2 dagen ontsmetten met detol,
die 2 zijn bekant een dagtaak, omdat het een aquarium is vindt ik het nodig om het zoveel schoon te maken ivm met bacterien die makkelijker kunnen broeden enz. in een aguarium, nee daar wil ik ze niet aan verliezen hoor  |
Dinsdag 3 Februari 2009 10:18 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Heeey dat is een mooie voliere! Komen Calimero & Iniminie daar ook in?
De klimboom is ook erg mooi!
Volgens mij heb je grootse plannen.. |
Woensdag 4 Februari 2009 6:21 am |
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Aagje, Calimero & Ini
quote:
Originally posted by Sarah
Grootse plannen en euh "viespeukjes" , ze zijn gewoon scheetjes en ja, ze moeten de baasjes toch ook werk geven hé, hahahaa
ja ze zijn gewoon dol op aandacht daardoor mag ik natuurlijk zo vaak hun hok verschonen 1 x per dag haal ik een doek over het glas, 2 x per dag een schone handoek en om de 2 dagen ontsmetten met detol,
die 2 zijn bekant een dagtaak, omdat het een aquarium is vindt ik het nodig om het zoveel schoon te maken ivm met bacterien die makkelijker kunnen broeden enz. in een aguarium, nee daar wil ik ze niet aan verliezen hoor
Wat een gaaienmams hé, Is een aquarium zo'n broedkast voor microben? Wist ik niet. Ja, dan is het natuurlijk beter je voorzorgen te nemen en die kleintjes te voorzien natuurlijk. Knap hoor van je, ze hebben het getroffen  |
Woensdag 4 Februari 2009 6:59 am |
|
|
|
|
Aagje, Calimero & Ini
Kuikentje
quote:
Originally posted by Sue
Heeey dat is een mooie voliere! Komen Calimero & Iniminie daar ook in?
De klimboom is ook erg mooi!
Volgens mij heb je grootse plannen..
@ Sue: nee calimero en inimini, hebben een klein kooitje gekregen voor op hun aquarium, hij is alleen kapot geleverd dus ik wacht op een nieuwe bak 1ste maar ff kijken hoe ze dat vinden voordat ze nog meer ruimte krijgen,
waarschijnlijk komt meisje erin met een man, aagje blijft in de woonkamer met een man en dan komt er nog een setje bij, maar daar blijft het waarschijnlijk niet bij want vriendlief had het al over bouwen van een paar voliere's
we zijn nog nergens uit 1st deze voliere maar aga proef maken en dan weer verder denken
@ sarah: ik heb geen idee hoor of het een broeikas is voor bacterien, maar goed mijn gevoel zegt dat het moet, nou ja dan doe ik het maar
alles voor de diertjes |
Woensdag 4 Februari 2009 9:34 am |
|
|
Sarah
Moderator

Groot gelijk hoor, beter zeker spelen natuurlijk.  |
Woensdag 4 Februari 2009 10:35 am |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Erg rappig bedacht, het agarium, moet ik ook eens aan mijn man laten zien Je kan het niet luchten en de bodem kan er niet uit, dus ik kan me voorstellen dat je het vaker schoon moet maken. Leuke plannen met al die aga's plus extra volières, de speelboom ziet er ook schitterend uit  |
Woensdag 4 Februari 2009 2:00 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Eerst de voliere aga proof maken? Wat bedoel je daarmee? Breken ze zo vaak uit?  |
Donderdag 5 Februari 2009 7:01 am |
|
|
Aagje, Calimero & Ini
Kuikentje
quote:
Originally posted by Sue
Eerst de voliere aga proof maken? Wat bedoel je daarmee? Breken ze zo vaak uit?
er moeten nog wat stukjes met gaas afgezet worden, onder de 1 etage en de BG, onder de schuiflade's zouden ze bij elkaar kunnen komen, en aga's zijn/kunnen niet zo vriendelijk in hun kooi tegen elkaar zijn, dus om ongelukjes te voorkomen zeg maar
ook gaat het dak eraf en komt ook gaas voor meer licht en kan je makkelijker speeltjes bevestigen en wil ik er ook nog daglichtlampen aan bevestigen
dus er moet nog een hoop gebeuren  |
Donderdag 5 Februari 2009 3:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Pfoeh! Een hele verbouwing zo te lezen! Waar ga je het gaas vandaan halen? Als je gegalvaniseerd gaas neemt, borstel het dan wel af met pure azijn en laat dit drogen. Vervolgens weer afspoelen. |
Vrijdag 6 Februari 2009 7:45 am |
|
|
|
|
Aagje, Calimero & Ini
Kuikentje
quote:
Originally posted by Sue
Pfoeh! Een hele verbouwing zo te lezen! Waar ga je het gaas vandaan halen? Als je gegalvaniseerd gaas neemt, borstel het dan wel af met pure azijn en laat dit drogen. Vervolgens weer afspoelen.
bedankt voor de tip, ik weet nog niet wat voor gaas we gaan gebruiken, maar azijn heb ik altijd in huis
waarom is dat eigenlijk
ik doe alles wat in huis komt in een bad met dettol zetten, maar dat is nu dus niet genoeg?, azijn zal wel iets weg vreten denk ik  |
Vrijdag 6 Februari 2009 12:47 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Azijn doet iets met het bovenste laagje. Hetzelfde als zure regen. Heb je wel eens van new wire disease gehoord?
Als je dit namelijk niet met gegalvaniseerd gaas doet kan het je je vogels kosten.
PS Metaalvergiftiging is echt iets verschrikkelijks. (Believe me, I know..) |
Zondag 8 Februari 2009 6:44 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 2:04 am
|
|
|
|
|